Gå til innhold

Gamer.no forlater Tek.no-nettverket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når påstanden er at alt var bedre før, så er det samtidig merkverdig at sidene er langt større nå enn før. Med mindre leserne foretrekker dårligere kvalitet. Det kan ikke jeg si noe om. Jeg leste hovedsakelig Kulturo, fordi jeg er kulturinteressert (men min entusiasme for hardware begynner å komme tilbake igjen så jeg har smått begynt å lese Tek.no igjen også) så jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag for Tek.no nå versus før.

 

Det er bare dumt om man skal vri på ordene til noen. Dette er en følsom og betent sak, det gjelder å holde hodet litt kaldt. Howard har vært en av de viktigste brikkene i å forhindre at vi her på forumet sensurerer av komersielle hensyn, jeg syntes det da blir feil å tolke han dithen det ble gjort. Så da er det greit å gi det perspektivet på det hele.

 

Det er noe som kalles den hermeneutiske sirkelen. Som gjør det litt dumt å ta sitater ut av sin sammenheng, noe det føles som ble gjort her.

Lenke til kommentar
Det er bare dumt om man skal vri på ordene til noen. Dette er en følsom og betent sak, det gjelder å holde hodet litt kaldt. Howard har vært en av de viktigste brikkene i å forhindre at vi her på forumet sensurerer av komersielle hensyn, jeg syntes det da blir feil å tolke han dithen det ble gjort. Så da er det greit å gi det perspektivet på det hele.

Det var ikke for å vri på ordene. Mulig han ikke ville at det skulle bli tolket på den måten. Syntes bare det kunne blitt sagt på en annen måte enn det han gjorde.

Lenke til kommentar
Faktum er iallfall at Tek.no-nettverket aldri har hatt så mange brukere/lesere som i disse dager - med over 400 000 unike norske, lesere pr uke.

(...)

Kvalitet må etter min mening alltid være i høysetet for det man gjør, selv om dette er en parameter som ikke passer så godt inn i Excel-arkene rundt omkring. Men det der ble kanskje litt far-off :)

Det er noe med nettopp dette som har "ødelagt" nettverket. Kvalitet har ikke nødvendigvis noe med antall lesere å gjøre. Penger derimot, har mye med antall lesere å gjøre ...

 

Har ihvertfall fått følelsen av dette. Om det skyldes Edda Media eller endringene i nettreklamemarkedet som frodeste skrev om vet jeg ikke.

 

+1

 

Jeg begynte plutselig å lure på hva han egentlig mente med kvalitet her. Er ikke ordet KVANTITET? Eller er det "kvalitetspressemeldingsoversettelser" ordet han egentlig mener på? Testene på hardware.no holder stort sett høy nok kvalitet, selv om det ER mulig å heve kvaliteten, er den stort sett god nok. Kvaliteten på artiklene er også stort sett god. Problemer blir at det drukner i pressemeldinger og dårlige oversettelser... også kalt nyheter.

 

Nyheter er bra. Men når de dukker opp på hw.no er det stort sett gammelt nytt, og da oppfyller de over hodet ingen mening unntatt søkbart arkivmateriale (som også er kjekt mange ganger).

 

Ellers må jeg bare nevne at jeg savner artiklene og testene til Magnus Blaker og Mohammed Sourouri! Det kan gjerne være utskiftingen av skribenter (eller evt. mangel på den?) som utgjør det følte kvalitetstapet ved nermere ettertanke.

Lenke til kommentar
Dotten: Mulig det. Men jeg syns det var ganske dumt å ta opp tall og unike brukere når man vil "bevise" at det er bedre nå enn det var før. Tall gjør ikke alt automatisk bedre.

 

Enig, man må heller ikke glemme at datamaskiner og konsoller er mye mer populært nå enn for fem år siden.

Da er det helt naturlig at flere vil komme seg på nett og lese om det, uavhengig om artiklene er bra eller ikke.

 

Jeg synes det gjelder spesielt den yngre garde, og de bryr seg vel fint lite om kvaliteten på artiklene, siden de ikke vet om noe bedre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk
Jeg kan iallfall berolige alle med at det definitivt ikke er noen planer om å kutte ut noen flere nettsteder i nettverket - og som nevnt blir det altså startet opp et nytt spillnettsted. Det blir knalltøft å matche Gamers kvaliteter, men vi skylder oss selv og leserne å gjøre et ærlig og helhjertet forsøk.

 

Hva får deg til å tro at de (vi) trofaste Gamer.no lesere ikke kommer til å følge de ut døren?

Lenke til kommentar
Om alt hadde blitt så mye bedre med andre eiere blir kun spekulasjoner. Det er også veldig lett å romantisere over at alt var så mye bedre før. Faktum er iallfall at Tek.no-nettverket aldri har hatt så mange brukere/lesere som i disse dager - med over 400 000 unike norske, lesere pr uke. Ja, det blir en knekk når Gamer nå forsvinner ut, men ved å legge sten for sten skal vi klare å fylle det tomrommet som blir der.

Suksess burde ikke måles i antall brukere, men hvor fornøyd brukerene er, og om du spør en bruker om dette, som har vært medlem her noen år, så tror jeg nok du får beskjed om at ting var bedre før.

 

Forumet har trukket en haaaaaug nye brukere de siste årene, men det jeg("vi") savner er hva hw.no en gang var, interessante ting om IT. Jeg ville mye heller droppa alle disse non-IT delene av forumet, og kommet tilbake til start.

 

400 000 unike brukere er ikke mye på et "IT"-forum, om 300 000 av de diskuterer sex og samliv :p

Endret av Dr3as
Lenke til kommentar

Gamer.no har de siste årene vært den beste siden i hardware nettverket. Anmeldelsene har vært gode og artikkelene har holdt en høy kvalitet. Hardware nettverket har ikke vært det samme de siste årene og nå begynner vi å se resultatene av dette. Jeg tipper dette er begynnelsen på slutten for dette nettverket, leit men sant.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Jeg kan iallfall berolige alle med at det definitivt ikke er noen planer om å kutte ut noen flere nettsteder i nettverket - og som nevnt blir det altså startet opp et nytt spillnettsted. Det blir knalltøft å matche Gamers kvaliteter, men vi skylder oss selv og leserne å gjøre et ærlig og helhjertet forsøk.

Stiller meg svært skeptisk, dere lanserte jo en nettside som skulle anmelde lysutstyr og slikt når Kulturo.no gikk ned men kvaliteten på den siden er jo ikke akkurat noe å hoppe i taket for...

Lenke til kommentar
Dotten: Kan du komme med noen eksempler på denne sensuren du snakker om?

 

Det er nok av komersielle interesser der ute som ønsker å fortie enkelte forbrukeres kritikk av dem, gjerne med trusler om søksmål. 2008 har vist at det ikke er uvanlig i denne businessen. Det er blitt kontant avvist. Det finnes andre eksempler også, uten at jeg ser behovet for å diskutere det i en tråd som omhandler Gamers brudd med Tek.no.

 

Diskusjon.no er et forum som er avhengig av brukerne. Den dag vi i noen som helst grad ville gitt komersielle interesser innpass i noe som helst som har med avgjørelser av redaksjonell art er dagen jeg ville sagt opp. Men det har aldri vært aktuelt og Howard er en av grunnene til det.

 

Her på forumet vil det også komme tiltak for langt bedre å sikre åpenhet og innflytelse fra brukerne. Kanskje ikke noe de som tenker penger anser som helt optimalt (kan jo gjøre det vanskeligere for komersielle interesser), men absolutt noe vi som er ansvarlig for kvaliteten for forumet anser som nødvendig. Og da blir det slik. Men igjen, dette kommer det mer om om ikke så alt for lenge. Det er ikke noe denne tråden bør kapres til å diskutere, den bør handle om de triste nyhetene som her kom.

 

Men vi som jobber med forumet kan ikke grave oss ned grunnet dette. Vi må jobbe videre for et best mulig forum uavhengig av slike dumme ting som denne skilsmissen. Det gjør det ikke akkurat lettere for oss, men vi vil stå på og vi vil gjøre alt vi kan for at brukerne liker seg her.

Lenke til kommentar
Kjipt :/

 

Kommer Tek.no til å få sin egen spillside?

Kommer sidene fortsatt til å dele diskusjonsforum, om ikke hva skjer med innlegg som er lagt til i spilldelen av diskusjon.no?

 

Spillforumet vil forbli, innholdet som er der vil forbli. Men vi mister dessverre samarbeidet med Gamer.no.

Lenke til kommentar
Vi må jobbe videre for et best mulig forum uavhengig av slike dumme ting som denne skilsmissen. Det gjør det ikke akkurat lettere for oss, men vi vil stå på og vi vil gjøre alt vi kan for at brukerne liker seg her.

Må bare si at dette høres veldig bra ut i disse tunge tider. Det må for all del forhindres at diskusjon.no rives i stykker sammen med tek-nettverket. Det er et enestående forum! :D

Lenke til kommentar

Dette er nok et stort tap for begge, men jeg har på følelsen at Gamer vil slite mer. De vil jo såklart fortsatt beholde en god del av sine lesere, men sånne som meg som ikke er så veldig spillinteressert kikker bare innom siden når jeg finner saker på tek/begin og uten de treffene der (som jeg regner er ganske mange tusen) så blir det vel dårlig med reklameinntekter.

Lenke til kommentar

1 post(er) som inneholdt SMS-språk, provokasjoner, offtopic, eller annen nonsens intetsigende innhold er fjernet fra tråden. På et diskusjonsforum er det viktig å gjøre seg forstått med godt språk, god formulering og svar med tydelig relevans til emnet. Og sist men ikke minst vis respekt for andre, og ikke fremprovoser krangel. I dette tilfellet er det svar som kun inneholdt ett siffer som er slettet.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...