Gå til innhold

Gamer.no forlater Tek.no-nettverket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
...Hadde det ikke vært noe galt med Edda som eierselskap ville ikke Gamer.no splittet.

Årsaken til splitten må offentliggjøres for å kunne gi rett svar på denne kommentaren. Det får du ikke av meg.

 

Vi er ikke gale, dumme eller tullinger. Vi er til for våre lesere og må gjøre det vi kan for dere. Dette innebærer av og til upopulære beslutninger som nedleggelse av kulturo.no avhensyn til hele TEK.

 

Denne gangen ble det gamer.no skilt ut, og etablering av tilsvarende ny tjeneste startet. Det er leit, men sånn er det.

 

Jeg tror begge parter vil tjene på dette på lang sikt, men har forståelse for at våre lesere er oppgitt. Det viser at Edda har engasjerte lesere som bryr seg. Det er jo en bra ting! Slike personer er viktige bidragsytere til videre utvikling av selskapet. :)

Lenke til kommentar
Årsaken til splitten må offentliggjøres for å kunne gi rett svar på denne kommentaren. Det får du ikke av meg.

 

Da må du heller leve med at Edda, Tek.no, og hele kostebinderiet får passene sine ettertrykkelig påskrevne i denne tråden. PR-vennlig tåkeprat som det du serverer her, tror jeg de fleste ser gjennom som nypolerte glassvinduer.

Lenke til kommentar

Så det var Edda som sørget for at kulturo forsvant? Jeg skjønte ikke hvorfor den ble borte og har savnet den helt siden den ble borte. Ok da har jeg forklaringen.

 

Først Kulturo og så Gamer? Skal man legge ned hele dette opplegget? Det har vært mangfoldigheten som har gjort det interessant.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det er ikke noe poeng å gjenta at dette er ekstremt synd - synd for alle parter. Bruddet skyldes enkelt forklart at partene ikke klarte å løse helt grunnleggende administrative og økonomiske utfordringer ved dette 50/50-samarbeidet. Det har definitivt ingenting med det redaksjonelle å gjøre. Alle er enige om at Gamer leverer et kjempeprodukt.

 

Tek.no-nettverket gir nå en ny spillside fullt fokus, og vi vil invitere brukerne til å bistå oss i navnevalg. Vi kjører en stor navnekonkurranse, med "live"-stemming og en skikkelig godbit av en premie. Det kommer mer informasjon om dette om kort tid.

 

Den nye spillsiden vil fremstå i stor grad som "gamle Gamer", men samme type design, tjenester og gamle artikler, men det blir altså et nytt navn og en ny redaksjon som må på plass. Vi må bare jobbe knallhardt for å få til dette - savnet etter Gamer blir naturligvis stort - men med det rammeverket av medarbeidere, tekniske løsninger og brukere vi har på plass skal vi klare det! :)

Lenke til kommentar

Vel, jeg bryr meg fin lite om hva Tek skal gjøre, jeg er mer interessert i hva Gamer skal gjøre.

 

Håper vi får en litt klarere melding snart, ang;

-Hva som skjer med de gamle artiklene - Så nå at Gamer eier rettighetene på dette, jess!

-Og når et nytt forum fra Gamer kommer opp.

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar

Dette var skuffende greier...

At man ikke "klarer" å få til en enighet om administrasjon osv, som det så pent ble pakket inn, tyder vel bare på en motvilje for å i det hele tatt få til noe...

Jeg tipper en av partene hadde bestemt seg på forhånd om utfallet.

Hvis man virkelig vil fortsette et samarbeid, så finner man en vei.

 

Den unnskyldningen må dere lenger ut på landet med. Ikke fornærm intelligensen til leserne deres. Kom med hele saksgrunnlaget og la oss finne ut selv hva grunnen var, eller si i det minste sannheten.

Endret av YellowCake
Lenke til kommentar
Vel, jeg bryr meg fin lite om hva Tek skal gjøre, jeg er mer interessert i hva Gamer skal gjøre.

 

Håper vi får en litt klarere melding snart, ang;

-Hva som skjer med de gamle artiklene - Så nå at Gamer eier rettighetene på dette, jess!

-Og når et nytt forum fra Gamer kommer opp.

 

Følg med her; http://nyegamer.wordpress.com/

 

Og til posteren over meg; Du får det til å høres ut som du har rett til å få vite det, men nå er det nå engang slik at du ikke har det. Skulle jo tatt seg ut om enhvert firma gikk ut og spesifiserte grunnene til at samarbeidsplanene hadde gått i dass, i større omfang og med dypere beskrivelser enn det Gamer.no og Tek.no allerede har gjort.

 

Nei, få beina deres ned på jorda og slutt å oppføre dere som at noen av dem skylder dere noe som helst.

Endret av TheScorp
Lenke til kommentar

Jeg kan definitivt love at ingen hadde bestemt seg om utfallet på forhånd. Det er ingen som gir slipp på Norges største spillside uten videre - når man først eier 50 % av den :)

 

Jeg kan dessverre ikke gå i nærmere detaljer på hva uenighetene bestod i utover det som allerede er nevnt (it takes two to tango). Det er kjempetrist, men det får vi ikke gjort noe med nå. Vi må bare ønske alle lykke til, se fremover og for Tek.no-nettverkets del jobbe for fullt videre, bl.a. med å bygge opp en ny spillside.

Lenke til kommentar
Ettersom Gamer.no har benyttet Edda Media-eide tjenester som Diskusjon.no, Prisguide.no og Bruktmarked.no, så vil ikke disse tjenestene være en del av nye Gamer.no. Vi tar imidlertid med oss domenenavnet, merkevaren, artikkelarkivet og hele redaksjonen

 

Hva har man da igjen på tek.no for å skape noe nytt?

Lenke til kommentar

Så lenge ikke vi får vite hva årsaken til bruddet er, vil Tek.no/Edda bli det store stygge ulven i denne saken. Før de kom inn i bildet, hadde vi mange fine sider i dette nettverket og "alle brukerene var fornøyde". Inn kommer Edda og mange av sidene synker betraktelig i kvalitet, mens andre forsvinner.

 

Greit at det må to til for å danse tango, men før Edda kom inn i bildet, var det aldri noen problem å finne dansepartnere som gjorde alle fornøyde!

Lenke til kommentar
Edda Media og Gamer.no har gjensidig rett til videre bruk av alt som er publisert på Gamer.no.

 

Tolker nå dette dithen at Edda har like mye rett på publisert materiale. I tillegg til design/teksnisk løsning, forum, prisguide og annet.

 

Får Edda inn de rette menneskene i redaksjonen så lover det jo godt. Jeg ser ikke noen grunn til å slenge meg på noen fanboyholdning her (selv om det kunne friste), optimalt sett kan dette ende med at leserne får to gode spillsider å forholde seg til. Forutsatt at Edda klarer å få en god redaksjon og at nye Gamer får til det interaktive/design. Det blir en utfordring for begge parter vil jeg tro. For lesernes skyld er det jo bare å håpe på at begge ikke mislykkes :)

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Ettersom Gamer.no har benyttet Edda Media-eide tjenester som Diskusjon.no, Prisguide.no og Bruktmarked.no, så vil ikke disse tjenestene være en del av nye Gamer.no. Vi tar imidlertid med oss domenenavnet, merkevaren, artikkelarkivet og hele redaksjonen

 

Hva har man da igjen på tek.no for å skape noe nytt?

 

Den som lever vil se. Rent juridisk så vil jeg hevde at det ikke er så lett at man tar med seg merkenavn, domene, artikkler osv. for deretter å starte på nytt for seg selv. Det lett hevdes at gamer.no er et merkenavn som eies 50 % av Edda Media, og at opphavsretten til artikklen ligger hos dem begge.

 

Uansett vil dette være en uinteressant debatt for oss brukere da det helt sikkert ligger avtaler til grunn som regulerer slike spørsmål helt eller delvis. Hvilken løsninger Gamer.no og edda Media har valgt på disse spørsmålene er også uinteressante for oss, da det blir spekuleringer. Men det er verdt å merke seg at Gamer.no skriver at de tar med seg artikkler og domenenavn, så da har man kanskje kommet til en enighet om splittelsen og opphavsretten/ retten til merkenavn.

Lenke til kommentar
Faen ta edda media :@

 

Ble litt deprimert nå =/

Tror det blir en del mindre aktive medlemmer i diskusjon.no nå (byebye)...

 

Meen det positive! Gamer gir iallefall ikke etter mot de store, slemme kapitalistene! Håper at de samme redaktørene fortsetter, og at Dere i Gamer viser at det er edda media som mister noe, ikke dere! Jeg er stolt av dere. Jeg kommer til å følge etter til den nye siden, og jeg håper (og forventer!) at dere blir minst like gode som i dag! Takk for de siste 8 år!

 

Lykke til videre, og lykke til!

 

-Anech

Takk for sakelig innlegg. Du aner ikke hva som er grunnen til dette. Du antar at Gamer ikke har skyld og at Edda er "slemme kapitalister".

 

Som nevnt flere ganger i denne tråden. Det er to parter i denne saken.

 

Edda har aldri detaljstyrt det redaksjonelle innholdet i noen av våre aviser. I motsetning til A-pressen som har en formålsparagraf som sier at de skal støtte den politiske venstre siden, så er Eddas aviser fristilte. Se her Eddas Publisistiske prinsipper for Edda Media

 

A-pressen har tidligere hatt en formålsparagraf som sier at de skal fremme arbeiderbevegelsens grunnverdier. Er det den du sikter til?

 

I så fall virker du som en temmelig uinteressant fyr.

Lenke til kommentar

Får man tak i spillinteresserte kvalitetsskribenter så tror jeg ikke dette vil bli noe som helst problem for tek.no.

 

Det som hovedsaklig drar meg hit er først og fremst diskusjon.no med kvalitetsdeltakere deretter hw.no, akam.no, amobil.no hvor noen virkelig utpeker seg med kvalitet.

 

Bygger de opp en ny og like god eller bedre spillside ser jeg det kun som en bonus. Dog savner jeg kulturo som var en flott avveining til alt det rent tekniske og som hadde stort ubrukt potensiale.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...