Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Og en ting til, kan jeg bare laste ned windows 7 og bruke product keyen på undersiden av pcen? På forhånd takk :)

 

 

Om du finner et image av samme typen som du har kode til skal det fungere fint.

 

Alle Windows 7 ISO inneholder alle versjoner, du må bare slette filen ei.cfg i mappen sources. Derfor anbefaler jeg at du bruker minnepenn til installasjonen.

 

Se Trainmans innlegg for flere detaljer og hvor du laster ned offisiell ISO samt overfører filene til minnepenn.

 

Lykke til!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Nå har jeg hengt meg oppi dette en stund; Hvorfor er det reklame i tråden fra prisguide? Hvordan dukker denne målrettede reklamen opp?

 

post-217402-0-91595300-1358634332_thumb.jpg

 

Dette har jeg også sett i andre tråder om datakomponenter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Strengt tatt ikke reklame. Det er lenker til prisguiden for relevante produkter som er nevnt

 

Det er reklame punktum. Og dessuten så er det ikke det jeg spør om det hvorvidt er reklame eller ikke. Hvorfor er den der? Virker som om noen har manuelt lagt den til der spesifikt akkurat for denne tråden.

 

post-217402-0-86496300-1358639369_thumb.png

 

Edit: Jeg har overstyrt den reklamen, og har fjernet den manuelt med Adblock.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Det er off-topic, og har ikke noe med denne tråden å gjøre. Det er noe som har med selve forum layout og funksjoner å gjøre.

L4r5 har svart på hvordan det havnet i denne tråden.

 

Jeg skal oppdatere førsteposten snart, og i nye anbefalinger regner jeg med Samsung 840 kommer til å bli standard budsjett anbefalingen. For ytelse vil det nok stå mellom Samsung 840 Pro, Corsair Neutron GTX, eller muligens OCZ Vector, avhengig av bruksområde og pris. Jeg skal se mer på det.

Lenke til kommentar

Hvordan er prisutviklingen på ssd? utviklingen og prisfallet er jo en del lavere i dag på datakomponenter generelt er det var for noen år siden. SSD er på mange måter den nyeste "revolusjonen" derfor lurer jeg på om disse følger samme mønsteret eller om utviklingen går raskere her med påfølgende prisfall.

Lenke til kommentar

Hvordan er prisutviklingen på ssd? utviklingen og prisfallet er jo en del lavere i dag på datakomponenter generelt er det var for noen år siden. SSD er på mange måter den nyeste "revolusjonen" derfor lurer jeg på om disse følger samme mønsteret eller om utviklingen går raskere her med påfølgende prisfall.

 

Prisfallet 2011-2012 var ekstrem, og jeg antar at vi vil se noe lignende, men merkbart mindre fall i pris i år.

Lenke til kommentar

Når jeg skal flytte den over til desktopen jeg skal bygge, kan jeg beholde noen av spillene, eller må jeg formatere hele? Har 5mbps download, så det hadde vært kjekt og beholdt dem :p

Ta backup av dine saves i spill. Vil anbefale å installere Win7 på nytt ja på nye SSDn. Husk å først sette fra IDE til AHCI modus i BIOS hvis du ikke har gjort det, og så installere Win7.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Litt usikker på valget nå.

 

Hardware anbefalerer denne: http://www.netonnet.no/art/data/lagring/intern-harddisk/ssd-sata-25-tom/intel-ssd335series240gb/180340.4057/?utm_source=Prisguide&utm_medium=Priceengine&utm_term=180340%2B-%20Intel%20335%20Series%20240GB&utm_campaign=Productfeed

 

Koster bare 100kr meir enn Samsung 840 vanleg, ikkje Pro. Og intel sin har ein del høgare skrive hastighet.

For å benytte Sata6, må ein ha ein spesiell kabel, eller er det kun inngangen som har noko å sei?

Lenke til kommentar

Litt usikker på valget nå.

 

Hardware anbefalerer denne: http://www.netonnet....ign=Productfeed

 

Koster bare 100kr meir enn Samsung 840 vanleg, ikkje Pro. Og intel sin har ein del høgare skrive hastighet.

For å benytte Sata6, må ein ha ein spesiell kabel, eller er det kun inngangen som har noko å sei?

 

Intel 335 virker så langt som en helt ok disk. Merker ingen praktiske forskjeller på den og samsungen ihvertfall.

Sata3, 6gb, benytter samme kabel. Men hovedkortet ditt kan gjerne ha både sata2 og 3 porter, så sjekk manualen hvilke porter som gir full hastighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...