Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er litt ymse om TRIM fungerer med 11.2, så den hopper man over for å få TRIM i Raid0... Ytelsen er også noe svakere i Win8 vs. Win7 i disse benchene. Tar seg nok opp litt etterhvert, spesiellt når ReFS rulles ut..

 

På rekordscoren din vs. ny score, så er det stort sett bare Random Skriv QD1-16 som er lavere på ny, du har allerede ytelse som er hinsides på ny score, altså er den litt "for show" med gammel driver og slår litt ekstra ut på Anvil..

 

Men igjen, endel av grunnen til den svakere ytelsen er pga. Win8, men lese ytelsen er mer eller mindre identisk, så ignorer det du, spesiellt mtp. at du kommer til å få bedre score fremover..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Jeg slår meg til ro med det du sier. Ytelsen er jo uansett helt sinnssyk i forhold til gamle disker. Husker jeg investerte i Raptor disker for noen år tilbake. Gikk så over til Intel X25 gen2. Og ble forbløffet over opplevd ytelse økning.

Takker for all hjelp Nå blir det vel til å ta kvelden her. Regner med det kommer oppdatering i denne tråden når det gjelder nye drivere og diverse. Kommer ikke til å legge inn noen ny driver før jeg har forhørt meg her.

Lenke til kommentar

Har nettopp fått min Samsung SSD 830 512GB

 

Men her er det flere ting som er helt på trynet.

 

Klonet disken med XXclone fra en Crucial M4 256GB, dette gjorde jeg også på SSD'n i laptopen, og der er ytelsen der skal skal ligge.

 

Acc time read får jeg en physicaldrive 2 error, samme fikk jeg på Crucial disken

 

Noen ide om hva som kan være galt?

post-49079-0-21548700-1359397450_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Har nettop kjøpt en ssd, men får ikke pcn til å starte. Har lest at jeg må endre sata mode, noe jeg ikke finner skal installere Windows 8 fra nett, må jeg laste ned denne først? Hjelp!!

 

Hvis du vil spare deg for noen irritasjoner og mulige feilkilder laster du ned Windowsen din først, legger image over på en minnepenn eller dvd.

I bios setter du at maskinen skal starte fra minnepennen eller dvdspiller, alt etter hva du gjorde på steg 1. Diskmode setter du til AHCI. Skal ikke stå IDE dersom du finner det i bios.

Sett minnepennen eller dvden i, start maskin og let the magic do the rest... (dvs klikk Ok en del ganger) ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nettopp installert den nye SSDen, og fy steike for ein ekstrem forskjell.

Men har fått 2 problem:

 

1. Kvar gong eg startar PCen, så spør den om eg vil starte Windows 8 (som var på harddisken eg tok ut), eller Windows 7 som er på SSDen. Korleis får eg den til å automatisk hoppe over dei alternativa å starte Windows 7?

 

2. Har 2stk harddiskar på 1,5-2GB med filmar/seriar, men nå er det ein av dei som ikkje dukkar opp i "Min datamaskin". Nokon idear?

Lenke til kommentar

Laster du ned EasyBCD http://neosmart.net/EasyBCD/ Kan du slette oppstartsvalget når du Booter. Windows. Husker ikke helt hvordan fremgangsmåten er, men det er rimelig enkelt å forstå.

Programmet er gratis for private brukere,selv om de kanskje prøver å gi inntrykk av noe annet :-)

 

Når det gjelder problem nr 2. Har du vært innom Diskbehandling

(Høyreklikk på Datamaskin og velg Behandle) og let etter disken der?

Tror sikkert andre kommer med gode råd for å finne disken. Men EasyBCD vil løse Oppstartproblemet ditt. Håper det ordner seg for deg.

Endret av jollis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

1. Jeg sitter på W8 , men mener at det blir det samme i W7 , gå til Kontrollpanel > Alle Kontrollpanelelementer > Administrative verktøy > Systemkonfigurasjon > Oppstart

 

15qb4es.jpg

 

Hos deg bør det være 2 alternativer , fjern det som du ikke vil skal starte opp , etterfulgt av Bruk og Ok

 

 

2: Sjekk i diskbehandling

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...