Gå til innhold

Anmeldelse: Fallout 3 (PC/PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gleder meg som faen til torsdag, og tenk at jeg får meg en flott matboks me på kjøpet :D

skaffa meg PC versjonen. Men herregud som det frister å laste ned US versjonen, føler meg nesten som en narkoman på jakt etter dagens første smell! Men jeg har en matboks full i godsaker som skal åpnes på torsdag, og for en dag det kommer til å bli :)

Lenke til kommentar
Fallout 2 var kanskje både dypere og mer krevende strategisk...

 

Heh, "mer krevende". FallOut 2 var så vanskelig at det var på kanten (av og til over kanten) til det latterlige.

 

Er det andre likheter med Oblivion blir da spørsmålet (en de nevnt i artikklen), som feks lvl skalering etc?. Skeptisk ).

Det er ikke level skalering i Fallout 3.

 

Mener å huske at spillet i all hovedsak er som andre rollespill (altså at det ikke benytter seg av skalering), men i visse områder ("arenaer", på en måte), vil man finne fiender som formes etter ditt nivå.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Fallout 2 var kanskje både dypere og mer krevende strategisk...

 

Heh, "mer krevende". FallOut 2 var så vanskelig at det var på kanten (av og til over kanten) til det latterlige.

 

Jeg synes egentlig ikke fallout2 er så vansklig, man må være litt nøye helt i starten om man har stats som ikke betaler seg før senere i spillet, men jeg syntes sjeldent spillet var frustrerende vansklig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Får visst mye bra kritikk, men jeg er litt usikker på det at det ikke er turnbased.

Jeg ser det fleste bildene fra spillet er fra FPS perspektivet, men hvordan er det i 3rd person? Hvordan er det i forhold til Fallout, Fallout 2 og Fallout Tactics hvis du spiller det i 3rd person? Må si jeg foretrekker det slik det var i de foregående Fallout spillene. Men folk ser ut til å like det, så kanskje, bare kanskje plukker jeg det opp når jeg har tid til å spille det. :p

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Fallout 2, var ikke vanskelig, men sant det at viss du føkka opp statsene i starten kunne det bli ganske inviklet ja. Men hadde du litt erfaring fra 1rn burde det ikke være noe prob. Jeg må bare si at jeg er beinhard fan av F1-F2 elsker alt med de, og for å si det sånn for meg etter det jeg har lest, sett og hørt om dette spillet er det er verdig oppfølger på alle plan.

Lenke til kommentar

Blir vel å kjøpe dette spillet selv om jeg er litt skeptisk etter toppanmeldelsene Oblivion fikk. Blir fett å treffe noen kritisk i balla med hagle igjen :p

 

fra Dagbladet:

Spillet tar som sine forgjengere opp rimelig betente temaer som slaveri, rasisme, kannibalisme, hysterisk patriotisme, religion, prostitusjon og rusmisbruk, og herjer med dem på passelig politisk ukorrekte måter.

 

Det er nettopp dette som gjør denne verdenen så spennende. Galskap, humor, bitende sarkasme og overdreven vold går hånd i hånd, og «Fallout 3» klarer å formidle denne stemningen perfekt.

 

Gleder meg til å spillet dette nå.

Lenke til kommentar

*Hoppe rundt omkring og hyler ukontrollert*

 

Dette blir saker. :)

 

Hvem bryr seg om folk som for alt i verden ikke vil spille Fallout 3 fordi anmelderen likte et spill de selv ikke likte? Og en annen som ikke ville ha rørt spillet selv om han hadde fått kr. 5000 servert rett i hånda? Hah! HAHA! For kr. 5000 skulle jeg jammen ha spilt Counter Strike i minst en måned i strekk uten å skifte underbukse! (Ja jeg er litt oppglødd - nesten barnslig ekstatisk og usaklig)

Lenke til kommentar
Har hørt at man kan logge inn med X360 Gamertaggen og få Achievements på PC versjonen, noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

Ifølge denne siden får vi achievements på pcen også: http://pc.thegamereviews.com/story-1045-Fa...ndows-Live.html

 

Quote fra den sida: What we didn’t expect to here was that the PC version will also be getting achievements: “We are doing achievements on the PC, we are planning to do games for Windows Live. It is not definitively in, but we are looking into doing that right now. We would very much like to offer that.”

Endret av master_al
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...