Gå til innhold

Anmeldelse: Fallout 3 (PC/PS3)


Anbefalte innlegg

Jeg har spilt gjennom spillet på PC, og deretter testet det en del på PS3. Ryktene vil ha det til at Xbox 360-versjonen ser merkbart bedre ut enn PS3-versjonen (men for all del, det ser ikke stygt ut på PS3). Jeg håper på å få sammenlignet med Xbox 360 snart, men har ikke hatt anledning enda

 

Hvordan var pc versjonen i forhold til ps3 versjonen? Følte du at du gikk glipp av noe? Var frameraten plagsom lav.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes spillet er flott, men historien skuffet meg litt.

Vet ikke hvor langt jeg har kommet, men foreløpig har jeg bare løpt rundt etter faren min som når jeg endelig finner han skal ha med meg på å hjelpe han med å bringe friskt vann til populasjonen..

Klarer ikke helt engasjere meg i den ihvertfall.

 

*spoiler skjult av moderator*

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar
Får visst mye bra kritikk, men jeg er litt usikker på det at det ikke er turnbased.

Jeg ser det fleste bildene fra spillet er fra FPS perspektivet, men hvordan er det i 3rd person? Hvordan er det i forhold til Fallout, Fallout 2 og Fallout Tactics hvis du spiller det i 3rd person? Må si jeg foretrekker det slik det var i de foregående Fallout spillene. Men folk ser ut til å like det, så kanskje, bare kanskje plukker jeg det opp når jeg har tid til å spille det. :p

Tidene forandrer seg ;) .

Lenke til kommentar

Om du er redd for knotete kopibeskyttelser, at de gjør at spille ikke vil kjøre på enkelte OS eller om det er full av fy saker, så går det ann å kjøpe spillet for så å laste ned en sikkerhetskopi og bruke den til å spille i stedet. Da kan du tross alt spille med samvittigheten på det rene. :p

 

Men jeg lurer fortsatt på hvordan det å spille 3rd person Fallout 3 er i forhold til den gode gamle Fallout stilen.

Lenke til kommentar
vil det bli masse hakking på min pc med dette spelet?

 

har 2gb ram

nvidia geforce 8500 GT 1024 mb

intel core 2 duo prosessor

windows vista

Vil nok gå helt bra på lavere innstillinger, men du burde så absolutt oppgradere skjermkortet. Hva slags prosessor har du mer eksakt? Intel core 2 duo sier ikke så altfor mye siden klokke frekvensen kan være på lav og høy. Er det dual eller quad core?

Lenke til kommentar
Hvordan var pc versjonen i forhold til ps3 versjonen? Følte du at du gikk glipp av noe? Var frameraten plagsom lav.

Jeg ville vel valgt PC-versjonen av de to, men nei, jeg føler ikke at jeg glipp av noe som helst. Det er nok mest en smakssak. Men nå opplevde ikke jeg ustabilitetene det blir rapportert om.

 

Også verdt å merke seg at Xbox 360-versjonen sies å være merkbart bedre enn PS3-versjonen. Men jeg har som sagt ikke fått anledning til å teste den selv enda.

Lenke til kommentar
Jeg synes spillet er flott, men historien skuffet meg litt.

Vet ikke hvor langt jeg har kommet, men foreløpig har jeg bare løpt rundt etter faren min som når jeg endelig finner han skal ha med meg på å hjelpe han med å bringe friskt vann til populasjonen..

Klarer ikke helt engasjere meg i den ihvertfall.

 

*spoiler skjult av moderator*

 

Det er da vanlig at historien i rollespill ikke starter med "redd verden" men bygger seg oppover etterhvert som du gjør små oppgaver. Det er masse sidequest, og en del av valgene man må ta er ofte større moralske spørsmål og spørsmål som "fort og enkelt, eller tidkrevende og belønnende" ex:

En fyr har informasjon om faren din, han gir deg mulighet til å tracke ned en dame som skylder penger for å så bruke de pengene på informasjon. Enten kan du gjøre som han sier, eller du kan finne dama, få pengene, få opp hackeskills, hacke pcen til han med informasjonen og beholde pengene selv.

 

 

Har ikke så mye å utsette etter noen timers spilling, til informasjon taklet jeg ikke Oblivion. Spillet virker ganske utfordrende, man har utrolig lite ammo og man kan fort bli overasket av sterkere fiender.

Lenke til kommentar

Dette blir bra... jeg har gledet meg til dette i alt for mange år nå.

Det er riktig nok en ting jeg har å utsette på lanseringsdatoene. Jeg kan forstå at spill lanseres til forskjellige tider til de forskjellige kontinentene, men jeg skjønner ikke at de skal ha NA release ett par dager før Europa.

Det gir ikke mening, og vil desverre bare føre til mer piratkopiering er jeg redd.

Lenke til kommentar
Men jeg lurer fortsatt på hvordan det å spille 3rd person Fallout 3 er i forhold til den gode gamle Fallout stilen.

 

kan selvsagt ikke sammenlignes.. Selv om du ser personen fra avstand så kan det ikke sammenlignes LITT engang siden F1 og F2 var turbasert, og all kontroll skjedde med musen.

 

Men ut i fra det jeg har spillt så holder spillet så sinnsykt på fallout-feelingen.. irriterer meg nesten over at jeg sitter på jobb og ikke sykemeldte meg i dag :p

Lenke til kommentar
Hvis noen hadde gitt meg 5000kr så hadde jeg fremdeles ikke spilt det.

Sånn post apokalyptisk spill er det verste jeg vet om, jeg syns det er helt psycho. Andre verdenskrig blandet inn med sci-fi. Likte heller ikke Bioshock, syns det blir samme opplegget.

 

Jeg kunne rundet Daikatana om noen gav meg 5000kr for det..

 

Ellers får du bare fortsette å spille fantasiløse spill om du liker det ;).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...