Gå til innhold

Anmeldelse: Fallout 3 (PC/PS3)


Anbefalte innlegg

9/10 vs 10/10 er så forsvinnende liten forskjell.

Enda verre er det med de spillanmelderne som opererer med desimaler.

Dog synes jeg gamer.no er flinke til å bruke hele skalaen, og jeg har det inntrykket av at det gamespot med sin karakterinflasjon ville sagt er 8.6 (f.eks) tilsvarer 6 på gamer.

Folk henger seg for mye opp i karakterene, og til syvende og sist er et terningkast irrellevant. Synes gamer.no burde prøve et par anmeldelser uten terningkast og sjekke responsen fra oss leserne :)

Det er nok å lese teksten, og så gjør man opp sin egen imaginære karakter i hodet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmmm ser at dette ligger klar til preloading på steam. Men klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal kjøpe det på ps3 eller pc... Noen som har testet ps3 utgaven? Anmeldelsen gav ikke akkurat spesielle synspunkter om de 2 forskjellige versjonene de testet.

 

Fordelen med pc er jo at ekstrapakken kommer bare til Xbox360 og pc... I tillegg kommer det jo sikkert haugevis med mods til pc..

 

Jeg har kjøpt det på ps3 og laster det til pc :) Skal spille gjennom spillet som ond på pc og snill på ps3en :)

Lenke til kommentar
Hva tror dere om fremtidige mods til dette spillet? Er det en grunn i seg selv å kjøpe det til pc?

Foreløpig er det ikke bekreftet om det kommer Construction kit til Fallout eller ikke. Behtesda har med stor suksess gitt ut CK for Morrowind og Oblivion så vi skal ikke se bort fra at det kommer om et par måneder.

Lenke til kommentar
Hmmm ser at dette ligger klar til preloading på steam. Men klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal kjøpe det på ps3 eller pc... Noen som har testet ps3 utgaven? Anmeldelsen gav ikke akkurat spesielle synspunkter om de 2 forskjellige versjonene de testet.

 

Har du bra nok hardware er det nok best å kjøpe det på pc. Da blir nok det visuelle et par hakk bedre, pluss at mods sikkert kommer til å florerere til dette spillet. Men på den annen side så er det deilig å spille rpg på konsoll av og til også.

Lenke til kommentar
Synes gamer.no burde prøve et par anmeldelser uten terningkast og sjekke responsen fra oss leserne :)

Det er nok å lese teksten, og så gjør man opp sin egen imaginære karakter i hodet.

Jeg er glad i karakterer. Det gir en god indikasjon på hvor morsomt eller engasjerende et spill var for anmelderen. Det er ikke alltid det kommer like godt fram i omtalen. Dessuten er det ikke alle anmelderlser jeg leser, da titter jeg ofte bare på konklusjonen og sluttkarakteren.

Lenke til kommentar
Hmmm ser at dette ligger klar til preloading på steam. Men klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal kjøpe det på ps3 eller pc... Noen som har testet ps3 utgaven? Anmeldelsen gav ikke akkurat spesielle synspunkter om de 2 forskjellige versjonene de testet.

Hva slags PC har du? Vil si det avgjører valget. Greier du å kjøre spillet på medium/high med god oppløsning og minimalt med lagg så ville jeg gått for PC versjonen pga bedre kontrollsystem, muligheter for mods og kansje litt bedre grafikk med en kraftig PC.

Lenke til kommentar

Angående 9/10 i forhold til 10/10:

 

"10 - "Genialt"

 

Et spill som får denne karakteren, har klart å bevege oss på måter vi bare kunne drømme om, det har dratt oss inn og gjort oss til frenetiske forkynnere av spillets guddommelige styrker. Dette er spillene vi virkelig elsker, dette er spillene vi kjøper to eksemplarer av bare for å ha et av dem i en vakumpakket pose slik at det ikke blir tilstøvet. Dette er spillene som gjorde oss til spilljournalister i utgangspunktet.

 

9 - "Klassisk"

 

Et spill som får denne karakteren, vil bli husket i lang tid framover. Det er på alle måter en svært sterk prestasjon, og det makter å bevege oss på måter som får oss til å fryde oss - konstant. Vi regner med at disse spillene snart vil bli å regne som klassikere, og gameplayet som er å hente her, forventer vi vil forbli svært engasjerende i lang tid fremover. Hvis disse spillene har feil og mangler, er de uvesentlige for helheten."

 

Jeg tror anmelderen sparer tieren til nettopp de spillene som er beskrevet på 10.

Jeg husker det var litt diskusjon rundt dette med Zelda TP, men etter at jeg spilte gjennom det skjønte jeg hvorfor det ble 9/10 istedenfor 10/10. Jeg kan egentlig ikke sette fingeren på noen skikkelige feil, men det klarte ikke å fenge meg på den samme måten som noen spill har gjort.

 

Nå som jeg har vunnet 360 bør jeg kanskje skaffe meg dette, selv om jeg ikke har spilt de to forrige spillene og ikke har tid til å spille de nå. :)

 

EDIT: Glemte å si at det var en fin anmeldelse.

 

Også lurer jeg på det samme som KoffeinKanin under meg ("Må jeg ha spilt de forrige spillene for å nyte dette? ").

Endret av TanTheMan
Lenke til kommentar
Med tanke på at det er anmeldt av samme kar som ga Oblivion 10/10 så tror jeg at jeg står over dette.

 

Edit: 10/10, ikke 9/10.

 

Du mener du står over spillet fordi han ga en god karakter til Oblivion og Fallout 3?

 

Uansett, en litt kort anmeldelse i forhold til gamer.no sin standard på slike store spill, men morsomt å lese. Ikke lenge til jeg kan spille nå.

 

KoffeinKanin: Er vel egentlig bedre å ikke ha spilt de tidligere spillene, da starter du på blanke ark uten fordommer og hvordan ting egentlig burde se ut. Uansett så får du vite det du trenger i starten av spillet, så det er ikke nødvendig med noen kunnskaper utenom det.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Med tanke på at det er anmeldt av samme kar som ga Oblivion 10/10 så tror jeg at jeg står over dette.

 

Edit: 10/10, ikke 9/10.

 

Du mener du står over spillet fordi han ga en god karakter til Oblivion og Fallout 3?

Ja. Anmelder likte Oblivion. Anmelder likte også Fallout 3. Begge spillene er laget av Bethedsta.

Jeg likte ikke Oblivion. Derfor mistenker jeg at jeg heller ikke vil like Fallout 3.

Lenke til kommentar
Med tanke på at det er anmeldt av samme kar som ga Oblivion 10/10 så tror jeg at jeg står over dette.

 

Edit: 10/10, ikke 9/10.

 

Du mener du står over spillet fordi han ga en god karakter til Oblivion og Fallout 3?

Ja. Anmelder likte Oblivion. Anmelder likte også Fallout 3. Begge spillene er laget av Bethedsta.

Jeg likte ikke Oblivion. Derfor mistenker jeg at jeg heller ikke vil like Fallout 3.

 

For en utrolig dårlig logikk...

 

Naboen min likte Warcraft, naboen min likte også D2, jeg likte ikke Warcraft, begge spillene er lagd av Blizzard, da betyr det vel at jeg ikke blir å like D2?

 

Ser forresten ikke den store likheten mellom Oblivion og Fallout 3.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
For en utrolig dårlig logikk...

 

Naboen min likte Warcraft, naboen min likte også D2, jeg likte ikke Warcraft, begge spillene er lagd av Blizzard, da betyr det vel at jeg ikke blir å like D2?

 

Ser forresten ikke den store likheten mellom Oblivion og Fallout 3.

Warcraft og D2 er to vidt forskjellige spill fra forskjellige sjangere. Oblivion og Fallout 3 er begge rollespill, og slik jeg har forstått det så er Fallout 3 “Oblivion with guns”.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...