Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse

De siste rangeringer

RANK LEAGUE AVERAGE CLUB RATING
1 Premier League 87.59
2 La Liga 84.8
3 Serie A 84.7
4 Bundesliga 84.3
5 Ligue 1 83.6
6 Primeira Liga 77.47
7 English Championship 76.38
8 Superligaen 76.12
9 La Liga 2 (Segunda) 75.48
10 Brasileirao 75.31
11 Liga MX 75.16
12 Russian Premier League 75.15
13 Major League Soccer 75.1
14 Swiss Super League 74.81
15 Eredivisie 74.79
16 Turkish Super Lig 74.54
17 Argentine Primera 74.53
18 2. Bundesliga 74.39
19 Austrian Bundesliga 74.21
20 HNL Croatia 74.03
21 K League 73.49
22 J League 73.39
23 Eliteserien 72.99
24 Allsvenskan 72.18
25 Cyprus First Division 72.08
26 Saudi Pro League 72.01
27 Czech First League 71.81
28 Greek Super League 70.76
29 Scottish Premiership 70.25
30 Ekstraklasa 69.41

If you need any indication of how fast these rankings 

Lenke til kommentar
Asbjeurn skrev (27 minutter siden):

Rankinga si, kanskje? Dei må jo ha ha blitt passert av ligaer som låg langt under dei for 10-20 år sidan.

Å ja sånn ja. Tenkte kanskje du mente at de skulle blande seg med engelske FA eller noe i den duren, så derfor jeg lurte. Men ja, enig i det :) 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar
bshagen skrev (27 minutter siden):

Veldig stort hopp i fra 5. til 6. plass, noe som sier en god del om nivåforskjellen. Forøvrig overrasket over Brasileiro lå såpass langt nede, men den har vel kanskje tapt seg en del (?)

Det finnes nye ligaer med bedre penger til å tiltrekke søramerikanske spillere.  Det finnes 86 spillere fra Søramerika MLS.  MLS også konkurrer med Brasil for topp unge latinamerikanske spillere.

In 2021, MLS spent $159.9 million on transfers: three times more than Brazil, five times more than Mexico and 11 times more than Argentina.

 

The new strategy is bearing fruit for the MLS, whose 29 teams' squads worth a combined $1.25 billion, second only in the region to the 20 Brazilian teams' squads, worth $1.45 billion, according to the specialized website Transfermarkt.

"The United States, in terms of market value, will end up in first place because they know how to do massive business. It's growing in the right way, gradually," said Brazilian football agent Marcelo Mascagni.

Lenke til kommentar
bshagen skrev (8 minutter siden):

@jjkoggan Så du peker på at det er MLS, ikke de fire-fem store ligaene i Europa altså, for ikke å snakke om Portugal

Jeg nevner bare en faktor, men denne faktoren er ny mens det du nevner har eksistert i lang tid. Spørsmålet bar hva som har forandret seg i de siste 10-20 år.   Kina, J League og K League har vokst seg også i de soste tiår.  

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (På 5.4.2024 den 11:18 PM):

Jeg nevner bare en faktor, men denne faktoren er ny mens det du nevner har eksistert i lang tid. Spørsmålet bar hva som har forandret seg i de siste 10-20 år.   Kina, J League og K League har vokst seg også i de soste tiår.  

Poenget er at jeg tror ikke MLS er en vesentlig faktor alene for at Brasilianere velger å reise til USA fremfor fotballmekkaet i Europa, og særlig når du ser på linken mellom Brasil og Portugal. Du trommer mye på USA-tromma, jjkoggan

  • Liker 3
Lenke til kommentar
bshagen skrev (10 timer siden):

Poenget er at jeg tror ikke MLS er en vesentlig faktor alene for at Brasilianere velger å reise til USA fremfor fotballmekkaet i Europa, og særlig når du ser på linken mellom Brasil og Portugal. Du trommer mye på USA-tromma, jjkoggan

Ingen sa det var en vesentlig faktor alene og det er ikke sak mye at MLS tiltrekker Brasilianere enn at MLS konkurrer hardt mot Brasil med latinamerikansk og andre soeramerikansk talent som ellers ville gaa til Brasil.  

Du du er eurosentrisk og jeg er mer nord amerikasentrisk.... Go figure!   Ironisk nok  så klager mine venner at jeg er for eurosentrisk!

 

Anyway,  sist jeg sjekket var ikke traaden bare om europeisk fotball

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...