Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Det er umulig å bygge en høykvalitet liga bare med å kjøpe dyre utenlandske spillere.  En må investere i å utvikle innenlandske spillere slik at det ikke er store forskjeller i kvalitet mellom spillerne i hvert lag.  Hvis Saudiene ikke gjør det så skal det hele crash and burn en dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jjkoggan skrev (1 minutt siden):

Det blir uintersannt selv om Norge vant VM?

Ja. For de hadde fortsatt blitt slått av det norske landslaget. 

Eneste måten kvinnelig fotballspillere kan oppnå likestilling og respekt innen fotball er hvis de får lov til å spille med mennene. Ellers blir det alltid enn liten * ved det de gjør.

 

Norge vant fotball-vm*

 

* for kvinner 

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (4 minutter siden):

Ja. For de hadde fortsatt blitt slått av det norske landslaget. 

Eneste måten kvinnelig fotballspillere kan oppnå likestilling og respekt innen fotball er hvis de får lov til å spille med mennene. Ellers blir det alltid enn liten * ved det de gjør.

 

Norge vant fotball-vm*

 

* for kvinner 

Du ser da aldri på eliteserien fordi de blir slått av topp lagene i PL 

Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (8 minutter siden):

656.000 seere så EM-finalen mellom England og Tyskland i fjor.

Så en del.

In total, 540 million people from around the world were watching the 2019 Women’s World Cup for a sustained period. Nine games in the tournament averaged over 25 million as a live audience. The highlights of that were the Final and a round-of-16 clash between Brazil and host France. The Final averaged 82.18 million watching, while the latter game averaged 60.67 million. Note that these are averages, and they peaked at certain points.

Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (50 minutter siden):

656.000 seere så EM-finalen mellom England og Tyskland i fjor.

Så en del.

Store finaler vil jo alltids dra noen folk så det blir jo store tall selv om de i kontekst ikke er så store. Nå lurte jeg mest på hvem her inne som ser på.  Og det hadde vært gøy å vite hvor mange som ser på kvinnenes kamper for å støtte kvinnene eller fordi de genuint liker kvinnefotball.

jjkoggan skrev (45 minutter siden):

Du ser da aldri på eliteserien fordi de blir slått av topp lagene i PL 

Ikke bare topplagene. Eliteserien blir vel slått av bunnlagene i PL også. Og helt riktig, jeg ser ikke på norsk fotball. Dette diskuterte vi når vi pratet om hvorfor MLS fortsatt ikke er en seriøs liga.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Comma Chameleon said:

Eneste måten kvinnelig fotballspillere kan oppnå likestilling og respekt innen fotball er hvis de får lov til å spille med mennene. Ellers blir det alltid enn liten * ved det de gjør.

Den holningen der er veldig rar. Det nevnes aldri i andre idretter. Folk ser på langrenn med kvinner, kvinnehåndball m.m men i fotball er det liksom anderledes. Kvinnehåndball har vel i årevis vært mer populær enn herrehåndballen selv om herrene hadde knust kvinnelandslaget på rå styrke. 

Kanskje er det fordi fotballbanen muligens er for stor for kvinner. Det hadde kanskje vært en fordel å lage den litt mindre, samt litt mindre mål for å oppnå noe av den samme intensiteten. 

Endret av Reg2000
  • Liker 1
Lenke til kommentar

To av de tre fotballkampene med flest tilskuere i fjor var kvinnekamper.

Det vokser og vokser fordi det er bra og fordi det betyr noe. Kvaliteten på de beste landslagene nå er veldig severdig.

Liker man genuint spillet fotball, liker man også fotball når kvinner spiller det mener jeg. Man må som med andre ligaer investere litt i kunnskap om lag og spillere, så blir det gøy.

Og nå er det endelig et ordentlig fotball-VM igjen etter årevis uten. Det er herlig!

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 minutt siden):

Liker man genuint spillet fotball, liker man også fotball når kvinner spiller det mener jeg.

Man kan fint genuint like spillet fotball men synes at kvinnefotball er dørgende kjedelig og lavere nivå. Og ja, samme grunn til at jeg ikke gidder å se på tippeligaen, det blir for tregt, for klumsete, for dårlig rett og slett for min smak, men det betyr ikke at jeg liker fotball noe mindre av den grunn. Skal sies at kvinnefotballen har kommet veldig langt allerede, men det er fortsatt en vei å gå før jeg blir interessert.

Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (1 time siden):

Den holningen der er veldig rar. Det nevnes aldri i andre idretter.

Jeg vil si det kommer opp i andre idretter også, men fotball er såpass stort at det blir en av frontfigurene. Enda lettere er det kanskje i andre sporter der det er vektklasser. En mann på 70kg og en kvinne på 70kg burde jo få lov til å konkurrere mot hverandre synes jeg. Omså det er spydkast, svømming eller UFC.

Reg2000 skrev (1 time siden):

Folk ser på langrenn med kvinner, kvinnehåndball m.m men i fotball er det liksom anderledes.

Der tror jeg folk ser på det fordi Norge er så overlegne. Det er gøy å se nordmenn vinne. Jeg liker ikke langrenn o.l. i det hele tatt. Akkurat som det er kjedelig å se mannfolk-lag knuse et kvinnfolk-lag i fotball så er det kjedelig å se Norge knuse de andre landene i vintersport. Håndball ser jeg heller ikke på, men har lagt merke til at jentelaget er mer populært. Om det er fordi de gjør det bedre i sin klasse og at folk liker vinnere eller at folk liker å se på damer det aner jeg ikke.  Håndball interesserer meg ikke.

Snikpellik skrev (1 time siden):

Liker man genuint spillet fotball, liker man også fotball når kvinner spiller det mener jeg.

Hvis man sammenligner det samme nivået ja, helt enig. Men akkurat som jeg ikke følger med på U18-lag så føler jeg ikke med på kvinnefotball. Hvis de skulle bli gode nok (og få lov) til å spille på førstelaget i en åpen klasse så ser jeg gjerne på de. Jeg diskriminerer ikke på kjønn. Jeg vil se de beste spille uavhengig av kjønn. Jeg støtter det samme i MMA. Jeg ser gjerne kvinnfolk fighte mot mannfolk. Samme i F1 (når den tid kommer).

Å dele inn basert på kjønn er kjedelig og gammelt. La oss gjøre noe nytt. Få inn åpne klasser. Så ser man hva som skjer over tid. Hvis kvinnene får mulighetene til å spille på det høyeste nivået så kanskje det skjer noe.

jjkoggan skrev (18 minutter siden):

Er det mer intersannt å se på kampene når det er vanskelig  å vite hvem som vinner eller når det er meget sannsynlig at et av lagene vinner kampen?

Kommer helt på hvem som spiller. Hva er konteksten? Du kan si dette om to lag som spiller nede på løkka eller du kan snakke om en champions league-finale. Jeg ser heller Real Madrid knuse et et dårlig lag i CL enn å se en jevn kamp mellom Tromsø og Bodø.

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
KANE2009 skrev (1 time siden):

Man kan fint genuint like spillet fotball men synes at kvinnefotball er dørgende kjedelig og lavere nivå. Og ja, samme grunn til at jeg ikke gidder å se på tippeligaen, det blir for tregt, for klumsete, for dårlig rett og slett for min smak, men det betyr ikke at jeg liker fotball noe mindre av den grunn. Skal sies at kvinnefotballen har kommet veldig langt allerede, men det er fortsatt en vei å gå før jeg blir interessert.

Jeg kan kose meg gløgg med breddefotball som er på et veldig lavt nivå like mye som jeg koser meg med Premier League.

Forutsetningen er at det betyr noe.

En annen ting er at det er mye morsommere om man er litt investert. Det vil si, jeg ser ganske lite på Eliteserien for tiden og kan lite om lagene og spillerne nå. Dersom jeg bestemmer meg for å sette meg litt mer inn i det vil det med en gang bli mye mer underholdende selvfølgelig.

Når Norge spiller fotball-VM betyr det noe, og jeg er også litt investert da jeg følger mer med på kvinnefotball enn f.eks Eliteserien. Det er det som gjør det spennende og underholdende for meg. Ikke minst er kvinnelandslagene utrolig interessante taktisk siden tempoet er litt lavere enn på herresiden.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...