Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Snikpellik skrev (14 minutter siden):

Har ingenting med kjønn å gjøre.

Det pekes aldri på kjønn når det er bråk i herrelandslagstropper eller når mannlige spillere lager bråk. Som ikke akkurat er sjeldent.

Dette tror jeg handler om ego. Når Graham Hansen til daglig spiller på et lag i verdensklasse er det å vrakes for et middelmådig landslag hardt. Det er forståelig. Men reaksjonen hennes er ikke den riktige midt i et VM, den er uprofesjonell og den skader landslaget.

Herrene har sine problemer, som å sloss i spillerbussen 😅

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp. Nå har hun innsett det og kommet med en unnskyldning. Det er bra :) 

https://www.nrk.no/sport/graham-hansen-legger-seg-langflat-etter-vm-utblasning_-_-jeg-er-bare-et-menneske-1.16494971

Sitat

– Etter kampen i går så tok det overhånd og det vil jeg be om unnskyldning for overfor mine lagkompiser, trenerne og landet mitt. For å ta fokuset vekk fra det som faktisk betyr noe og det er å være her og spille VM, sa Graham Hansen.

– Jeg ble veldig skuffet over ikke å få starte i den viktigste landskampen på lenge. Jeg er i form og visste at jeg kunne bidra sterkt mot Sveits.

 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Saudiske Riyadh Air blir Atletico Madrids nye hovedsponsor.

Ikke hørt om flyselskapet? Det er ikke så rart, det ble stiftet for tre måneder siden og de har ingen fly. Det er ikke planlagt at de skal begynne å fly før om to år.

Eieren er selvfølgelig den saudiarabiske stat gjennom PIF, samme som eier blant annet Newcastle og halvparten av lagene i den saudiske ligaen.

 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt den store forskjellen mellom det som skjer med spillere som drar til Saudi Arabia og pengegaloppen i Premier League? Det er den samme økonomiske dopingen, bare kjørt opp i n'te potens fordi araberne har større pengesekk. 

"Sportsvasking" og menneskerettigheter osv. er jo en annen side av det. Problematisk i seg selv. Men, overraskende at spillere drar dit? Nope.

Lenke til kommentar

Sportsvaskingen, og det at spillerne ved å gå til den saudiske ligaen og med det legitimerer det Saudi-Arabiske regimet som eier disse klubbene er den store, vesentlige forskjellen. Spillerne er brikker i et større spill som ikke først og fremst handler om idrett, men å forbedre og glorifisere omdømmet til staten Saudi-Arabia. En stat som begår grove forbrytelser mot menneskeheten.

Den andre store forskjellen er at det sportslige nivået i Premier League og andre ligaer er vesentlig høyere. Spillere som for eksempel Ruben Neves velger med andre ord å spille på et sportslig langt lavere nivå enn hans kvaliteter tilsier, samt bidrar til den saudiske statlige sportsvaskingskampanjen fordi han da tjener enda mer penger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
:utakt skrev (39 minutter siden):

Det er den samme økonomiske dopingen, bare kjørt opp i n'te potens fordi araberne har større pengesekk. 

Nå tjener jo faktisk klubbene i PL penger da, de får ikke bare noen milliarder hver av staten/sjeiken til å booste ligaen. Om å tjene penger er økonomisk doping så er det vel mye som er økonomisk doping. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Helt enig i dette, det som skjer i midtøsten mtp menneskerettigheter er noe man ikke skal støtte oppunder. På en annen side så er  utakt inne på noe, pengegaloppen i form av spillerlønninger tatt av og ødelagt endel sjarmen i fotballen de siste 20årene. Hadde vært spennende å sett hva slags lønnsstigning de har hatt på denne tiden. Litt trist at penger blir enda viktigere når man allerede har masse penger :( 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (4 minutter siden):

Nå tjener jo faktisk klubbene i PL penger da, de får ikke bare noen milliarder hver av staten/sjeiken til å booste ligaen. Om å tjene penger er økonomisk doping så er det vel mye som er økonomisk doping. 

Jeg mistenker det er mye triksing med regnskap for å få ting til å gå opp i de største klubbene. Hadde det ikke vært regler for å hindre det ville sikkert eierne pumpet enda mer penger inn i f.eks. Newcastle og City også. Det er vel det de helst vil, merkevaren der er større. Så får vi se hva som skjer i løpet av noen år. Klarer de å gjøre Saudi-ligaen til noe folk utenlands vil betale for å se på? 

Lenke til kommentar
bshagen skrev (1 minutt siden):

På en annen side så er  utakt inne på noe, pengegaloppen i form av spillerlønninger tatt av og ødelagt endel sjarmen i fotballen de siste 20årene.

Hadde ikke plaget meg om vi fikk et lønnstak, men samtidig mener jeg spillerne fortjener høy lønn sånn det er nå, de er mer i søkelyset enn kjente skuespillere, de har alltid fokus på seg, press, rollemodell, må leve som en prest 50 uker av året, da plager spillerprisene meg mer, men de er jo bare et resultat av markedet de også. 

Lenke til kommentar
:utakt skrev (1 minutt siden):

Jeg mistenker det er mye triksing med regnskap for å få ting til å gå opp i de største klubbene. Hadde det ikke vært regler for å hindre det ville sikkert eierne pumpet enda mer penger inn i f.eks. Newcastle og City også. Det er vel det de helst vil, merkevaren der er større.

Det er det nok liten tvil om, men samtidig er det ikke sånn at denne triksingen automatisk er ulovlig, jeg mener vi trenger en opprydning i lover å regler rundt eierskap først og fremst, litt som i bundesliga kanskje ? 

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (2 timer siden):

Hadde ikke plaget meg om vi fikk et lønnstak, men samtidig mener jeg spillerne fortjener høy lønn sånn det er nå, de er mer i søkelyset enn kjente skuespillere, de har alltid fokus på seg, press, rollemodell, må leve som en prest 50 uker av året, da plager spillerprisene meg mer, men de er jo bare et resultat av markedet de også. 

Det er de ikke, om du ser i utenlandsk media så får alle kjendiser gjennomgå til enhver tid - det gjelder ikke bare fotball, og det finnes en grense der sympatien for lønningene deres forsvinner for min del. Vi snakker årslønninger på bokstavligtalt milliarder. De er priviligerte så det dundrer. På hvilken planet er dette «vel fortjent»? 

Lenke til kommentar
3 hours ago, :utakt said:

Jeg ser ikke helt den store forskjellen mellom det som skjer med spillere som drar til Saudi Arabia og pengegaloppen i Premier League? Det er den samme økonomiske dopingen, bare kjørt opp i n'te potens fordi araberne har større pengesekk. 

"Sportsvasking" og menneskerettigheter osv. er jo en annen side av det. Problematisk i seg selv. Men, overraskende at spillere drar dit? Nope.

Halvparten av PL lagene er jo også sponset av araberne så.

Lenke til kommentar
2 hours ago, bshagen said:

På en annen side så er  utakt inne på noe, pengegaloppen i form av spillerlønninger tatt av og ødelagt endel sjarmen i fotballen de siste 20årene. 

Tja jeg synes ikke spillerlønningene er problemet. De må få sin del av inntektene. Problemet er at billettprisene har gått til himmels sammen med tv-avtalene, CL-inntekter  og i tillegg at det ikke er noen begrensninger på "sponsor"avtaler. Problemet er at supporterne tynes så langt det går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...