Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!


Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Comma Chameleon skrev (33 minutter siden):

Selvfølgelig ikke. Dukker opp highlights på reddit som viser hvor dårlig nivå det er.

Wayne Rooney (MLS manager) som har sett mer enn noe få videoklipper om MLS mener dette:

The MLS is already a very good league, there are a lot of players here who people [in Europe] won’t know about, who could play in the Premier League. 
He won’t find it easy here. It sounds mad, but players who come in find it’s a tough league. The travelling, the different conditions in different cities, and there’s a lot of energy and intensity on the pitch.”

https://www.90min.com/posts/wayne-rooney-sends-warning-to-lionel-messi-about-mls

 

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (2 minutter siden):

there are a lot of players here who people [in Europe] won’t know about, who could play in the Premier League. 

Det er sant om mange dårligere ligaer. Flere norske spillere som har spilt i Premier League. Det gjør ikke Eliteserien til en bra liga av den grunn. Med tanke på størrelsen til USA, og at det er litt variasjon i kvaliteten i Premier League også så skulle det bare mangle at ikke det er en del fra USA som kan gli inn i Premier League.

jjkoggan skrev (3 minutter siden):

He won’t find it easy here. It sounds mad, but players who come in find it’s a tough league. The travelling, the different conditions in different cities, and there’s a lot of energy and intensity on the pitch.”

Sier ikke noe om selve nivået i ligaen.

Så får man gjette hva han legger i "very good league". Kanskje det er en "very good league", men så har du mange andre ligaer i Europa som fortsatt er bedre med god margin.

Ellers ser det jo ut som Messi storkoser seg. 9 mål på 6 kamper eller noe? Virker ganske easy, spesielt når man ser reprisene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (7 minutter siden):

Det er sant om mange dårligere ligaer. Flere norske spillere som har spilt i Premier League. Det gjør ikke Eliteserien til en bra liga av den grunn. Med tanke på størrelsen til USA, og at det er litt variasjon i kvaliteten i Premier League også så skulle det bare mangle at ikke det er en del fra USA som kan gli inn i Premier League.

Sier ikke noe om selve nivået i ligaen.

Så får man gjette hva han legger i "very good league". Kanskje det er en "very good league", men så har du mange andre ligaer i Europa som fortsatt er bedre med god margin.

Ellers ser det jo ut som Messi storkoser seg. 9 mål på 6 kamper eller noe? Virker ganske easy, spesielt når man ser reprisene.

Messi ville storkose seg på alle ligaene unntatt the big 5 ligaene, selv på Championship i England.   Hvis bare de store fem ligaene er "bra" og resten er "dårlig" så har du rett.  Selv mener jeg at Championship nivået ikke er "dårlig".  Jeg mener ikke  at bare toppnivået er underholdende or resten er kjedelig.  Men..... to each his own!

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (44 minutter siden):

Et spørsmål er hvis Saudi Arabia blir mindre isolert og mer påvirket av vestlige innflytelse-verdier pga disse handlinger med vesten.

Foreløpig så har de ikke fått noen krav mot seg da. Endring vil nok skje hvis avtalene blir møtt med "Ja vi kan inngå avtale hvis du gjør endringer på A, B og C". Men det gjør de ikke.

Folkene her i fotball, F1 og sport generelt bare bøyer seg over, drar ned buksa og vinker midtøsten inn mens de teller pengene sine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (40 minutter siden):

Foreløpig så har de ikke fått noen krav mot seg da. Endring vil nok skje hvis avtalene blir møtt med "Ja vi kan inngå avtale hvis du gjør endringer på A, B og C". Men det gjør de ikke.

Folkene her i fotball, F1 og sport generelt bare bøyer seg over, drar ned buksa og vinker midtøsten inn mens de teller pengene sine.

Jeg snakker om innflytelse som skjer bare fordi folk blir kjent med hverandre og deres vaner og verdier.  Tvang sjelden forandrer ens meninger selv om det kan endre oppførsel.  Når jeg bodde i Norge så endret jeg et par nordmenns mening om amerikanere og amerikanske verdier samtidig som jeg endret mange av mine meninger pga nordmenn jeg ble kjent med.   Det skjer selv idag pga mine diskusjoner med dere.

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (8 minutter siden):

Jeg snakker om innflytelse som skjer bare fordi folk blir kjent med hverandre og deres vaner og verdier.  Tvang sjelden forandrer ens meninger selv om det kan endre oppførsel.  Når jeg bodde i Norge så endret jeg et par nordmenns mening om amerikanere og amerikanske verdier samtidig som jeg endret mange av mine meninger pga nordmenn jeg ble kjent med.   Det skjer selv idag pga mine diskusjoner med dere.

Joda, men dyp tro som regjerer i disse landene er skummel. Det ser vi også i USA med alle kristne som fjerner menneskerettigheter under religions-paraplyen. Så selv om det blir litt vannet ut til tider, så ligger det der latent og klar til å blomstre opp igjen.

Jeg håper du har rett, for vi har ikke noe valg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Snikpellik said:

Visit Saudi blir global sponsor for La Liga. We should not forget what happened with Jamal Khashoggi… unless we get heaps of money.»

Når superligaen ikke ble noe av og PL bruker så mye mer penger enn de andre toppligaene i europa er det vanskelig for de andre å stå imot presset mot å selge sjelen sin på samme måte som PL har gjort. 

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (2 timer siden):

Joda, men dyp tro som regjerer i disse landene er skummel. Det ser vi også i USA med alle kristne som fjerner menneskerettigheter under religions-paraplyen. Så selv om det blir litt vannet ut til tider, så ligger det der latent og klar til å blomstre opp igjen.

Jeg håper du har rett, for vi har ikke noe valg.

Fundamentale endringer i samfunnet alltid tar lang tid om det har noe å gjøre med religion eller ikke med mindre noe traumatisk har skjedd.  Uansett hvor mye fremgang som skjer i Saudi Arabia er mer vestlige innflytelse av den typen jeg beskriver bedre enn mindre vestlige innflytelse.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...