Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Flere som har "periodisk" lag nå om dagen? 

 

Jeg opplever hele tida at spillet med 10-12 sekunders mellomrom får et skikkelig fps-drop; fra rundt 60-17 til mellom 9-17. Det er så irriterende; alt fra bildet til lyden blir fucka opp, gjør det vanskelig å spille naturligvis. Noen som har en ide om hva jeg kan gjøre for å hindre dette? Jeg har prøvd å endre litt på settings, men det gjør ingen forskjell. Det har begynt nå i det seinere, etter 7.3.  :hmm:

Lenke til kommentar

Har selv endel lagspieks innimellom, men for min del så kan det virke som det er relatert til NVIDIA G-Sync. World of Warcraft fungerer helt elendig med G-Sync for Windowed Mode aktivert, så for at G-Sync ikke skal drepe ytelsen i spillet fullstendig så må jeg kjøre spillet i fullscreen om jeg har G-Sync aktivert på skjermen.

 

Videre så virker det som om det er noe rart om du har aktivert bruk av IPv6 under nettverksinnstillingene, da er jeg plutselig stuck med 300ms++ på "Home" i spillet med en hel masse latency problemer. Deaktivere jeg IPv6 så er jeg nede på 20-35ms som er det jeg normalt pleier å ligge på.

Lenke til kommentar

Personlig håper jeg at dem gjør så lite som mulig - ellers så er det jo ikke classic i det hele tatt, og dem som vil ha dette er tilbake der dem starta. Skrike etter classic servers som dem var.

 

Det blir jo litt sært å komme med World of Warcraft Classic om de gjør en hel del endringer. Blir jo uansett spennende å se hva de gjør med det. Skal de begynne på patch 1.1.2 som var den internasjonale "release patchen" og oppdatere gradvis over tid for å få den virkelige "vanilla" følelsen. Eller skal de begynne rett på patch 1.12.2 som var den siste vi fikk til vanilla?

 

Hvordan ser de for seg at dette skal fungere over tid? Nå er riktignok vanilla temmelig tregt, så mange vil nok trenge mye tid for å spille igjennom innholdet. Men du kan vel ikke bare ha World of Warcraft Classic stående og kveile på 1.12.2 og det samme innholdet i det uendelige? Flere privateservere har jo da implementert overganger til blant annet Burning Crusade og Wrath of the Lich King.

 

Er det aktuelt for Blizzard å vurdere noe lignende? At de rett og slett har et sett med WoW Classic servere som etterhvert vil rulle over til Burning Crusade og deretter Wrath of the Lich King? Det er nok veldig mange som ser på både Burning Crusade og Wrath of the Lich King som "Classic", dette var før vi fikk store endringer på de "klassiske" sonene med Cataclysm og det er også før vi fikk introdusert endel forenklinger som endel "hardcore" spillere misliker i form av Dungeon Finder, Looking-for-RAID osv..

 

 

Folk flest er vel egentlig enige om at den "klassiske" delen av spillet var på sitt beste med Wrath of the Lich King. Blir spennende å se hva Blizzard ender opp med. De ser ut til å være villige til å sette av mye tid og ressurser på å dette gjennomført på en solid måte.

 

 

 

Kan ikke ny exp komme fortere, har så lyst på alts men ikke med artifact systemet + champions/followers. Styre med followers er noe som burde fjernes. Per idag står jeg bare å venter på missions.... ork å gjøre dette på alts også.

 

Men det var morsomt å komme tilbake til WoW igjen. Har skjedd mye siden Januar :)

 

 

Levelling av alts blir vel mye bedre allerede med 7.3.5? De har vel ambisjoner om å få implementert dynamiske soner fra level 1-10, 10-60 og 60-80 allerede da etter det jeg forstår? Det vil jo gjøre levelling av nye karakterer langt morsommere og mer relevant. De sa vel også at disse nye underrasene også skulle bli tilgjengelig før Battle for Azeroth, men jeg vet ikke om det betyr allerede med 7.3.5 eller om det betyr 8.0 som gjerne slippes en måned før selve Battle of Azeroth innholdet åpnes.

 

Plukket jo selv opp spillet igjen etter å ikke ha spilt noe særlig siden 7.1 og må si det var mye nytt og interessant innhold, har kost meg endel med både 7.2 Broken Shore og 7.3 Shadow of Argus. Det er mye bra innhold her og det var kommet et par nye RAID's som det jo er morsomt å oppelve for første gang.

 

 

Nå er jeg dessverre der hvor spilelt er grisekjedelig igjen. Nå er det kun grinding av World Quests og levelling av followers som gjelder. Har også noe greier jeg kan gjøre med Chromie uten at jeg har satt meg så veldig mye inn i det. Followers tar jo evigheter, fikk skaffet meg Meatball, og fant noen guider på hvile followers som det er optimalt å ha aktive så det viste det seg jo at to av de som var anbefalte er to jeg har hatt deaktivert hele tiden så de var jo bare common / green så nå er det bare å farme missions for EXP for å få alle opp til "Legendary" og farme armour pieces for å nå ilevel 950 etterhvert (har foreløpig 4 av 7 på 925) og farme for bedre våpen.. Ikke spesielt morsomt eller givende, men det tar heldigvis to sekunder å bare kaste folk ut på nye oppdrag via appen.

 

 

Må jo også si at oppdragene begynner å ta fryktelig lang tid... Noen av disse oppdragene tar jo faktisk flere dager...

Lenke til kommentar

Og der har vi problemet med "classic servere". Hva som er classic WOW er helt forskjellig fra person til person, så INGEN blir fornøyde noensinne.

 

Et annet viktig poeng med nostalgi er at nostalgien er like mye bygget på de man spilte sammen med på den tiden. Å få alt innholdet tilbake til 2005, men å ikke ha den faste raidgruppa å prate drit med mens man ventet i 2 timer på å komme seg inn i dungeon er ikke noe moro.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det vil mest sansynlig komme TBC og alle de andre utvidelsene også, om Classic blir en suksess

Dette var noe de ymtet fram på Blizzcon

 

Den beste måten vil da være at en beholder Classic server som classic hele tiden og at en får kopiert karakteren fra Classic over til TBC serveren, evnt. starte en ny

 

De sa også at det ville være den siste patchen som ble lansert, men at de skulle fikse bugs og sånt først

Så var det opp til spillerne om de skulle gjøre UBRS til 5 eller 10 etc.

Lenke til kommentar

You must complete Champions of the Legionfall achivement kreves for å dra oppgradere videre men jeg har jo achivementen?

Sånne her småë ting kan være veldig confusing til tider... noen ting er account bound, noe ikke, nå vet jeg ikke hva dette innebærer lenger, achivementen sier jo at den er ferdig og den er helt sikkert account bound men det er den ikke for karakterer likevel?

 

....

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Som en som har gledet meg lenge til skalerte soner så må jeg si at 7.3.5 er en gigantisk skuffelse for meg. Har ønsket meg skalerte soner så jeg kan få oppleve sonene på en god og fornuftig måte uten at du blir for høy level midtveis så alt blir grått og du blir tvunget videre til andre soner. Det har jo vært det komplette kaos. Det har også føltes litt i overkant enkelt å bare maltraktere mobs i øst og vest.

 

Men det Blizzard har gjort med 7.3.5 hvor de øker HP på mobs med over 280% og faktisk øker mengden XP som kreves for å gå opp i level så blir det jo litt voldsomt. Level 1-110 har alltid føltes som en i overkant langt og kjedelig prosess og nå har de altså klart å gjøre sånn alt går enda tregere og tar mye lenger tid. Det var vel det siste jeg ønsket for å være helt ærlig.

Lenke til kommentar

Høres ut som at du ikke har testet dette i det hele tatt.

 

Opplevelsen er veldig mye bedre. Jeg levlet klar en feral druid til level 62, som var halvferdig i Hellfire Peninsula før patch. Ingenting har forandret seg ift. min evne til å drepe mobs, foruten elites som skal være vanskelige. Jeg kan nå fortsette i sonen, noe som ikke gav mening før, og questene gir meg relativ xp-kompensasjon.

 

Nei, det blir ikke voldsomt at mengden XP som kreves økes. Når du fullfører questlines så har du sikkert merket at siste gruppering av questene gir mye høyere XP-reward. Når du nå kan fullføre disse questlinene uten at du levler forbi dem, og XP-gevinsen av disse skalerer med deg, så har du muligheten til å få mer XP på samme tid. Det er det den relative økningen (eller reduksjonen) som er interessant. At de absolutte XP-verdiene som kreves har økt, forteller ingenting.

Endret av cuadro
Lenke til kommentar

Kan se ut som det stemmer at visse quests, spesielt da de siste i diverse quest-chains har fått økt XP ja. Du ser ikke ut til å få mer XP av "generiske" quests og du får ikke mer XP av å drepe mobs men du får større bonus av å faktisk fullføre story-lines. Det er jo ikke så halvdårlig system sånn egentlig.

 

Syntes uansett hovedproblemet mitt er hvor tregt ting føles som et resultat av ting har fått så mye HP. Det var litt i overkant "enkelt" før da de meste gikk ned på 1-2 angrep som jo tok knappe 3 sekunder. Men nå må jeg stå veldig mye lenger og slå løs på temmelig meningsløse mobs, tar fort 20 sekunder+ per mob nå som er en temmelig vesentlig økning. Det høres kanskje ikke så mye ut, men i de fleste tilfeller så må du jo drepe typisk 10 mobs for å fullføre et quest og du skal drepe ganske så mange før du når max level så en såpass markant økning i hvor lang tid det tar per mob føles ganske så brutalt og lite motiverende spør du meg.

 

 

Jeg har testet, dog ikke på live, bare på PTR og jeg testet da både farming av mobs og quests men jeg har tydeligvis da ikke spilt langt nok / fullførte store story-lines. Sitter med følelsen at alt går i slow-motion. Og det er jo egentlig ikke blitt noe "vanskeligere", disse monstrene gir meg jo ikke følelsen av å være noe vanskeligere enn før, jeg må bare stå å vente 3-4 ganger så lenge på at de skal dø.

 

Og for meg føltes det utvilsomt at ting tok lenger tid enn det gjorde før, men mulig det kommer flere quest som har fått en økt mengde med XP utover i spillet sammenlignet med starten.

 

 

Det er jo heller ingen måte å "power level" nå, heirlooms eller ei. Dungeons har fått en kraftig boost. Noe jeg liker, for nå føles dungeons som dungeons og er ikke noe du lenger kan face-rolle selv med bare 3-mann så lenge alle har heirlooms. Så det er jo veldig bra, men de tar jo såpass mye lenger tid og disse ser ikke ut til å ha fått noen XP boost så du kan jo bare glemme å bruke de som en rask måte å gå opp i level på og det vil vel fort også gjøre at det er langt færre som gidder å delta i low-level dungeons fremover.

 

 

Elite mobs liker jeg ikke. Er flere "elite quests" og "elite mobs" som rett og slett er på kanten, selv når man har heirloom gear så de er tidvis umulig å ta alene. Man kan jo selvfølgelig si at det er jo litt av poenget, du skal jo ikke ta elite quests solo men problemet er jo at det er så få som spiller fra level 1 - 110 disse dager, og man er spredt utover såpass mange soner, nå flere en enn noen gang på grunn av scaling så du står mye friere til å ta de sonene du selv vil at det å få quest grupper til å ta elite quests er langt mer dølt og tungvindt sammenlignet med hva det var i "gamle dager" da det tross alt var spillere over alt til enhver tid.

Lenke til kommentar

Men nå må jeg stå veldig mye lenger og slå løs på temmelig meningsløse mobs, tar fort 20 sekunder+ per mob nå som er en temmelig vesentlig økning. 

 

Hvilket level spiller du på? Level 18 arms warrior, å drepe vanlig mob tar ca. 5-6 sekunder. Level 62 Feral druid: 3-5 sekunder. 44 arms warrior: 5-6 sekunder. Dette helt uten heirlooms.

 

Om du bruker 20 sekunder på å drepe vanlige mobs, så høres det ut som at du gjør noe alvorlig feil.

Endret av cuadro
Lenke til kommentar

Kommer nye patchen snart?  Vurderer å starte med wow etter 2 år pause ^^'

 

 

Worth it or na?

 

Spiller pvp mainly

 

Tips om hvilke som er mobile og morro tas imot med takk

7.3.5 kom ut i dag, bare en liten quest chain som tar 20-30 min å gjøre, men du må ha fullført Antorus raidet.

Tror ikke det er noe poeng å starte opp igjen før en måned før neste expansion.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...