Gå til innhold

Spår en startpris for Volkswagens nye elbil på godt under 300 000 kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ID serien er veldig spennende, men akkurat denne "golfen" ser jeg ikke helt de store oppstandelsene med. Den leverer ingenting nytt slik jeg ser det? Den kommer bare inn som en konkurrent til biler som allerede er mer eller mindre på plass idag. 

Hatchbacks er vell europas mest solgte type bil vil jeg anta, så trur nok den kan bli populær.

 

Ryktene sier at den får en avansert type HUD/AR, og LED bar. Så blir spennende å se hvilke funksjoner disse har. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hatchbacks er vell europas mest solgte type bil vil jeg anta, så trur nok den kan bli populær.

 

Ryktene sier at den får en avansert type HUD/AR, og LED bar. Så blir spennende å se hvilke funksjoner disse har. 

 

Ja at den blir poppis har jeg tru på, men jeg ser ikke helt hva den skal skille seg ut med. Foruten at det er en liten VW, som jo alltid har vært poppis. 

 

Mulig slikt utstyr kan få den til å skille seg ut ja! Hva er denne LED bar greia? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja at den blir poppis har jeg tru på, men jeg ser ikke helt hva den skal skille seg ut med. Foruten at det er en liten VW, som jo alltid har vært poppis. 

 

Mulig slikt utstyr kan få den til å skille seg ut ja! Hva er denne LED bar greia? 

Jeg vil tippe som andre elbiler. At den viser diverse funksjoner. F.eks når man lader, slik at man ser hvor mye kapasitet det er utendifra? Men det kan også hende den viser fotgjengere og slikt at bremsen er låst og slikt? Aner ikke. 

 

Men jeg blir litt imponert om også denne lille saken får plass til nok batterikapasitet til 600 km rekkevidde på den største modellen. Men jeg ser ikke helt vitsen i en slik type bil dog. Det blir jo garantert ikke hengerfeste på den? 

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar

Jeg vil tippe som andre elbiler. At den viser diverse funksjoner. F.eks når man lader, slik at man ser hvor mye kapasitet det er utendifra? Men det kan også hende den viser fotgjengere og slikt at bremsen er låst og slikt? Aner ikke. 

 

Hm, spennende å se hva den får av tech. Håper det er noe spennende og brukbart! Synd de ikke skal vise mer enn kamuflert versjon når en kan forhåndsbestille da, den er jo ganske kjip. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hm, spennende å se hva den får av tech. Håper det er noe spennende og brukbart! Synd de ikke skal vise mer enn kamuflert versjon når en kan forhåndsbestille da, den er jo ganske kjip. 

Ja, det ville vært rart om de holdt igjen på den første modellen innenfor I.D segmentet. Det skal jo liksom statuere fremtiden. Men mulig man må vente på VIZZION før man ser de virkelige påkostede nyvinningene. 

 

AR prototypen til denne var jo rimelig snasen angående "tech". 

 

 

Tipper de gjør det slik kun for å måle hvor villige folk er til å forhåndsbestille noe de ikke vet noen ting om. Eventuelt så er ikke alle detaljer ferdig ennå, mens forhåndsbestillinger er kjekt å ha i forhold til batteriproduksjonen? 

Lenke til kommentar

ID serien er veldig spennende, men akkurat denne "golfen" ser jeg ikke helt de store oppstandelsene med. Den leverer ingenting nytt slik jeg ser det? Den kommer bare inn som en konkurrent til biler som allerede er mer eller mindre på plass idag. 

 

Da Ipoden kom var det ingenting nytt og spennende med den heller, det er ikke slik markedene snur. Den største nyheten er nok ikke hva som er nytt teknologisk, men at det posisjoneres til å erstatte en av de mest omsatte bilmodellene, i stedet for bare supplementere på topp for de som er spesielt interessert. Denne ligger an til å produseres i mye større omfang enn e-Golf og Leaf. Eller, det er i alle fall det inntrykket vi er solgt.

Lenke til kommentar

Da Ipoden kom var det ingenting nytt og spennende med den heller, det er ikke slik markedene snur. Den største nyheten er nok ikke hva som er nytt teknologisk, men at det posisjoneres til å erstatte en av de mest omsatte bilmodellene, i stedet for bare supplementere på topp for de som er spesielt interessert. Denne ligger an til å produseres i mye større omfang enn e-Golf og Leaf. Eller, det er i alle fall det inntrykket vi er solgt.

Det var vell masse nytt når ipod kom? Jeg husker jeg gikk rundt med minidisk når folk kjøpte ipod..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det var vell masse nytt når ipod kom? Jeg husker jeg gikk rundt med minidisk når folk kjøpte ipod..

 

Minidiskspilleren din hadde nok bedre kapasitet både på antall sanger og ikke minst batteri, men nei, grunnlaget for MP3-spillere var lagt hos små produsenter som Rio. Apple hadde imidlertid markedsføringsmuskler. Og de gikk inn på et godt tidspunkt, de første var sluppet med fryktelig liten kapasitet.

Endret av tommyb
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Minidiskspilleren din hadde nok bedre kapasitet både på antall sanger og ikke minst batteri, men nei, grunnlaget for MP3-spillere var lagt hos små produsenter som Rio. Apple hadde imidlertid markedsføringsmuskler. Og de gikk inn på et godt tidspunkt, de første var sluppet med fryktelig liten kapasitet.

Mer kapaistet nei, husker en kompis kjøpte den største. Kunne jo lagre "evig"! Jeg vill si det var sjuk forskjell!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mer kapaistet nei, husker en kompis kjøpte den største. Kunne jo lagre "evig"! Jeg vill si det var sjuk forskjell!

 

Merk at setningen peker til de første Mp3-spillerne, ikke til de største ipodene. Som jeg fortsatte med hadde de første MP3-spillerne fryktelig liten kapasitet, som gjorde at Apple kunne komme seint til markedet og omverden tydeligvis har glemt at de faktisk kom sent til markedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hatchbacks er vell europas mest solgte type bil vil jeg anta, så trur nok den kan bli populær.

 

Ryktene sier at den får en avansert type HUD/AR, og LED bar. Så blir spennende å se hvilke funksjoner disse har. 

Ja, kompaktklassen er ekstremt populær i Europa, og da spesielt B-segmentet (Golf / I.D. er C). Det er jo egentlig helt idiotisk å satse på sedaner/st.vogner i mellomklassen i Europa. Salget av eks. Mondeo har jo falt som en stein de siste 10 årene. Nå vil kundene ha crossovere. Akselavstanden på I.D. er for øvrig 130mm lengre enn på dagens Golf, så det betyr større innvendig plass. Kan ikke tro annet enn at I.D. blir en suksess, i hvert så lenge prisen holdes lav nok for innstegsmodellen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

ID serien er veldig spennende, men akkurat denne "golfen" ser jeg ikke helt de store oppstandelsene med. Den leverer ingenting nytt slik jeg ser det? Den kommer bare inn som en konkurrent til biler som allerede er mer eller mindre på plass idag. 

Spennende? Hvorfor må den være det? Om dette blir mest solgte elbil modell i Europa  så har de nå gjort det ganske bra. Folk flest trenger ikke spennende biler. Heller en bil som er rimelig og tar deg fra A til B. Veldig mye små biler i Europa og, ikke som i USA som Teslas biler spesifikt er designet mot.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Spennende? Hvorfor må den være det? Om dette blir mest solgte elbil modell i Europa  så har de nå gjort det ganske bra. Folk flest trenger ikke spennende biler. Heller en bil som er rimelig og tar deg fra A til B. Veldig mye små biler i Europa og, ikke som i USA som Teslas biler spesifikt er designet mot.

 

Jeg sa ikke den må være spennende? Jeg sa at jeg syns denne siden av VW er spennende, men nødvendigvis ikke denne første utgaven. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hm, spennende å se hva den får av tech. Håper det er noe spennende og brukbart! Synd de ikke skal vise mer enn kamuflert versjon når en kan forhåndsbestille da, den er jo ganske kjip. 

Det er vel nesten bare nordmenn som kommer til å forhåndsbestille uansett. De etablerte produsentene vil unngå Osborne-effekten. Derfor kjører de kamo så lenge som mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sa ikke den må være spennende? Jeg sa at jeg syns denne siden av VW er spennende, men nødvendigvis ikke denne første utgaven. 

Jeg mener bare det vi trenger er elbiler som ikke er spesielle. Bare elbiler som er like bra eller bedre enn fossil variantene, til samme pris. Pris er det viktige, ikke kule funksjoner, spennende akselerasjon etc.

 

Hvis VW kommer med en modell som bare er solid bra, og har lik pris som fossil selv uten fordeler, så er det ganske så stort. Selvfølgelig ikke noe elbil entusiaster vil juble over, men bare generelt bra for kloden. Biler for de som ikke er elbilentusiaster er jo det vi trenger. Folk som ikke bryr seg om diesel eller el, men de bryr seg om 1000 euro.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...