Gå til innhold

Fødselsattesten - et systemlureri så omfattende...


clink

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har bare fått med med Danske Bank-saken i media og vet det var store beløp det var snakk om.

 

Låne ut/kreve tilbake?

Prøver du å si at de tar en risk ved å "låne ut"?

Finnes det banker som gjør dette uten å kreve pant i eiendom?

Ja det er en risiko å låne ut;

Bankene er ansvarlige for å kreve inn gjelden.

 

Og ja - pengene skapes når lånet tas opp, og slettes etter hvert som lånet betales tilbake.

Gjelden som kreves inn slettes; banken får ikke beholde en krone av det de lånte ut -- lånet ble kun gitt ut fordi banken forventet at lånetaker (og forsikringsselskap og andre lånetakere og bankens egenkapital) er i stand til å sørge for at gjelden til hver enkelt lar seg innkreve.

 

Jeg ER rimelig sikker på at mange har påpekt at det eneste banken tjener penger på er rentene.

 

Mennesker som ikke betaler gjelden sin er også mennesker som i større grad enn normalt misligholdt boligen sin eller gjør dårlig oppussing.

 

Pant i bolig er ikke mye verdt om boligen er mindre verdt enn lånet.

 

Og selv ved tvangssalg er det ikke sikkert banken går i null.

 

...og staten passer på at bankene krever inn gjelden.

 

Du kan selv starte en bank, om du gjør nok forarbeid.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Også verdt å merke seg at enkelte alltid omtaler saken som konspirasjonsteori, selv om det ikke er det.

Visst er det det.

Konspirasjonsteori=en teori om at det foregår en konspirasjon - som er nøyaktig hva du har.

En konspirasjonsteori blir til en konspirasjon først når det fremlegges håndfaste, gyldige og 100% kredible bevis. Noe jeg vil anta du innrømmer dere ikke har pr dags dato?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Visst er det det.

Konspirasjonsteori=en teori om at det foregår en konspirasjon - som er nøyaktig hva du har.

En konspirasjonsteori blir til en konspirasjon først når det fremlegges håndfaste, gyldige og 100% kredible bevis.

Jeg synes du er veldig streng. Jeg synes man kommer veldig langt på veien fra konspirasjonsteori til konspirasjon ved å legge fram sannsynlige argumenter, indisier og bevis, selv om de er langt fra 100% håndfaste.

 

Men dette er jo rent teoretisk, siden clink ikke har vist noe i nærheten av en halveis sannsynlige indisier engang... ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har lest litt i tråden, og blir bare mer forvirret om hva som egentlig menes. Hva er målet med konspirasjonen, og hva konkret kan må oppnå ved å "bryte ut" fra personnummer/store bokstaver-opplegget? Er målet at man skal slippe å følge Norges lover? Er målet komplett anarki og lovløshet?

 

Jeg har i det minste lært at jeg visstnok er en slave, selv om jeg ikke helt forstår hvordan jeg er en slave.

Endret av Fibonacci
Lenke til kommentar

Har lest litt i tråden, og blir bare mer forvirret om hva som egentlig menes. Hva er målet med konspirasjonen, og hva konkret kan må oppnå ved å "bryte ut" fra personnummer/store bokstaver-opplegget? Er målet at man skal slippe å følge Norges lover? Er målet komplett anarki og lovløshet?

 

Jeg har i det minste lært at jeg visstnok er en slave, selv om jeg ikke helt forstår hvordan jeg er en slave.

 

Målet er å hauste av samfunnets goder og få ta opp bustadlån slik at ein kan kjøpe seg fast eigendom, og deretter melde seg ut av samfunnet og påstå seg svindla når det blir snakk om å yte tilbake til samfunnet i form av å betale skatt, eller betale tilbake bustadslånet sitt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Aha, tenkte det var noe slikt ja. Det er jo noen som har prøvd seg på det, og om jeg ikke husker feil ble huset tvangssolgt. En snedig idé å bare forholde seg til lån og gjeld i det man låner pengene, for så å nekte for at gjeld eksisterer etterpå. Dessverre er det nok ikke så enkelt.

Du tenker antagelig på den høyst besynderlige skruen Ingunn. https://www.nrk.no/telemark/na-blir-huset-til-statslose-ingunn-_50_-solgt-1.12164764

Hun har som clink alle de gale trekkene: Flat jord, freeman, illuminati, fødselsattest, vaksinenekt etc etc. De svelger rett og slett rått enhver teori som går mot etablerte fakta.

Endret av toth
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Virker som de fleste finner ut av dette ca samtidig som de ikke klarer å betjene lånene sine også..

Virker sikkert som en enkel løsning.

 

 

En tidligere bekjent av meg tror på alt dette tuller, han har to måter å sjekke fakta på. Skriver ikke avisene om det er det sant og om det umiddelbart virker riktig ut er det sant.

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Virker som de fleste finner ut av dette ca samtidig som de ikke klarer å betjene lånene sine også..

Virker sikkert som en enkel løsning.

 

 

En tidligere bekjent av meg tror på alt dette tuller, han har to måter å sjekke fakta på. Skriver ikke avisene om det er det sant og om det umiddelbart riktig ut er det sant.

Det er gjerne to kriterier til - det må sammenfalle med hva de allerede tror, og sammenfalle med deres egennytte.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Beklager at jeg har vært litt fraværende her.
Her følger et par linker til oppklarende info og ting som skjer.
Burde forklare mye av det folk etterspør her i tråden.
Dessuten er det på et språk vi kjenner godt...


Ang. store bokstaver, "sign language" osv.
Her følger en række bøger, som er essentielle for din forståelse af hele dette bedrag. De indeholder forskellige nøgler, som tilsammen danne hele billedet. Den første af dem er Chicago Manual of Styles 16. Udgave. Den udgives af The University of Chicago Press Ltd,  London. Samme udgiver også Oxford Manual of Styles. Første udgave kom i 1906.

http://acephali.one/glossa/chicago%20manual%20of%20styles.html

Nationen Danmark genopstår

Av Anders Bak Acephali, Publisert 14. sep. 2018

Council of The Seven Acephali har udformet og autoriseret en ny National Lov for Nationen Danmark. Det overrasker måske de fleste, for de tror, at Danmark har en lovgivende regering. Det er ikke tilfældet. Nationen Danmark har ingen ledelse. Det udenlandske firma STATEN DANMARK, har en de jure regering på Christiansborg og en Dronning indsat af Vatikanet.


  Endret av clink
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...