Gå til innhold

Fødselsattesten - et systemlureri så omfattende...


clink

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
11 minutes ago, :utakt said:

Samme filmen er postet på side 1 i tråden. :roll:

Så, egentlig er det vel bare å starte på side 2 og følge diskusjonen derfra. 

Nei, ikke samme film.
Romley Stewart har laget haugevis av info-filmer som dette.
Ingen er like, men tema er det samme.

Filmen i trådens første innlegg handler spesifikt om fødselsattestene, de forskjellige utgavene for et og samme menneske - som de aller fleste neppe kunne ane at fantes...
Keep learning.....vårt falske maktsystem er et begrep som vil befeste seg mer og mer.

Endret av clink
Lenke til kommentar
1 minute ago, aklla said:

La oss si han har rett.

Hvordan er dette nyttig og hva kan det brukes til?

Da kan mennesker fri seg fra det tyrranniske statsmaktsystemet vi alle lever under i dag.
F.eks. vil ikke en typisk NAVer skjønne hvorfor det skulle være nødvendig, men vi er flere enn disse....
Du kjenner jo godt til Ola Nordmann, og hans lange søken på sannheten rundt dette.

Endret av clink
Lenke til kommentar
clink skrev (57 minutter siden):

Da kan mennesker fri seg fra det tyrranniske statsmaktsystemet vi alle lever under i dag.
F.eks. vil ikke en typisk NAVer skjønne hvorfor det skulle være nødvendig, men vi er flere enn disse....
Du kjenner jo godt til Ola Nordmann, og hans lange søken på sannheten rundt dette.

Så de i Syria kunne ha fridd seg fra IS ved å vise denne filmen? Eller få full frihet i Nord-Korea?
Ellers er det ikke så vanskelig å erstatte lovverket med store eller må bokstaver, eller hiroglypher om det skulle være behov :)

Endret av aklla
  • Liker 2
Lenke til kommentar
clink skrev (2 minutter siden):

Kan det være nettleseren din som har hengt seg opp i Youtube....har skjedd meg før og skaper forvirrende opplevelse.

(klikk på den lille pila til høyre for overskriften "clink svarte i et emne")

Samme film.

 

Endret av :utakt
Lenke til kommentar
1 hour ago, :utakt said:

(klikk på den lille pila til høyre for overskriften "clink svarte i et emne")

Samme film.

 

OK, du har rett.
Da du skrev postet på første side, trodde jeg du mente den Justinian-Deception filmen jeg postet i trådens første innlegg.
Hadde glemt den jeg postet nederst på samme side.
Klippet jeg linket til på forrige side (s14) har Romley lagt ut på sin nye tube-kanal og dermed ble jeg narret til å tro at den var så ny at den umulig kunne være postet for et år tilbake. Så feil kunne jeg ta.

Men ingen skjede skadd, da disse bør sees av alle - fordi omtrent alle lever i et narrativ skapt av noen som har tenkt ut disse finurlige måtene å narre oss inn i jurisdiksjon på. Narret til samtykke, rundlurt resten av livet...

Så da er det bare å huske på at det ligger to svært interessante videoklipp om navnebedraget (fødselsattest-bedraget) på trådens første side.
 

Lenke til kommentar
2 hours ago, aklla said:

Så de i Syria kunne ha fridd seg fra IS ved å vise denne filmen? Eller få full frihet i Nord-Korea?
Ellers er det ikke så vanskelig å erstatte lovverket med store eller må bokstaver, eller hiroglypher om det skulle være behov :)

Hvis alle krevde sin frihet ved å vise til at det ikke foreligger noen avtale om å innordne seg under noen statsmakt, så ville det ikke bli noe særlig skattepenger. Hva skjer med krigsmakt da?
Skjønner du at dette kan ses på som et gigantisk fredsprosjekt litt frem i tid?

Selvfølgelig kan det være fint med noen felles regler og et system som er til for fellesskapet.
Men det bør organiseres så folket selv har makta, ikke de kriminelle statslederne som herjer i dag og bedriver kokelimonke med de store, konspirerer for å suge ut mest mulig penger til seg og sine (de styrtrike altså).
Dagens narre-demokrati gjør jo ingenting fornuftig for folket selv, de bare endrer litt her og der, strammer inn litt her og der og en dag er det diktatur. Vi ser tendensen i dag - koronalover og overvåkning. Tvangsvaksiner innført av gangstere, med enorme hauger skattepenger.

Lenke til kommentar
clink skrev (2 timer siden):

Ingen forskjell på store og små bokstaver? (liker å bruke folkelige begrep).

De fleste utrente lesere, inkludert meg selv ville nok aldri forstått at det er noen forskjell på disse 3 variantene.

Governor-General
GOVERNOR GENERAL
Governor.General.

Jeg ser at den første er skrevet med store forbokstaver og bindestrek, den neste med bare store og mellomrom, og den siste med store forbokstaver og punktum. Men jeg antar du skal frem til noen praktiske, viktige forskjeller.

clink skrev (2 timer siden):

Mer og mer kommer jo frem om dette og det er til og med brukt i å kapre makt i f.eks. Australia, muligens mange flere land. Slik at det nå er private selskaper som opererer som "government". Derfor er dette så spennende, fordi det har uante konsekvenser for makteliten.

Hva er sammenhengen mellom store og små bokstaver og kapring av makt? Forklar. Hvis jeg endrer nick til THENICEONE, har jeg fått mer makt da? Hvorfor/hvorfor ikke?

clink skrev (2 timer siden):

Ieg velger å stole mer på en som har brukt halve livet på dette, enn deg. Han viser dessuten gjennom videoene sine hvor han har opplysningene fra. Han er både belest og har brukt dette i eget liv for å bevege seg bort fra det falske maktsystemet.

Hvilke magtsystemer er falske og hvorfor, og hvorfor endrer det seg hvis bokstavene er små eller store?

clink skrev (2 timer siden):

Og husker jeg rett så er du i en yrkeskategori som lett kan tenkes å ha interesse av å holde dette unna befolkningens bevissthet.  Det henger vel sammen med at du er jussmoderator her.

Kanskje det henger sammen med at krikkert vet hva han snakker om? Og når krikkert svarer saklig, hvorfor tar du kun mannen og ikke ballen? Er det fordi du ikke har saklige argumenter og derfor går til personangrep, eller hva?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
clink skrev (14 minutter siden):

Hvis alle krevde sin frihet ved å vise til at det ikke foreligger noen avtale om å innordne seg under noen statsmakt, så ville det ikke bli noe særlig skattepenger.

Og ikke noe offentlig skole, sykehus, transport osv.

clink skrev (14 minutter siden):

Skjønner du at dette kan ses på som et gigantisk fredsprosjekt litt frem i tid?

Jeg sliter litt med å se hvorfor alle mennesker brått skulle kaste av seg all egoisme, maktbruk osv. Har du noen praktiske eksempler på at folk generelt blir fredelige når de kan gjøre som de vil?

 

clink skrev (14 minutter siden):

Men det bør organiseres så folket selv har makta, ikke de kriminelle statslederne som herjer i dag og bedriver kokelimonke med de store, konspirerer for å suge ut mest mulig penger til seg og sine (de styrtrike altså).

På hvilken måte er Norges statsledere kriminelle? 

 

clink skrev (14 minutter siden):

Dagens narre-demokrati gjør jo ingenting fornuftig for folket selv, de bare endrer litt her og der, strammer inn litt her og der og en dag er det diktatur. Vi ser tendensen i dag - koronalover og overvåkning. Tvangsvaksiner innført av gangstere, med enorme hauger skattepenger.

Jeg har barn som får utmerkede og gratis utdannelser, både jeg og min kone har fått utmerket gratis behandling på sykehus. Jeg reiser til jobben med god offentlig kommunikasjon. Disse og mange andre tingene er eksempler på at dagens demokrati gjør mye fornuftig for folket.

Hvilke steder i verden har du til sammenligning som er så mye bedre å bo i for folk flest enn her i Norge? Jeg sliter med å se at dine alternativer er noe mer enn utopiske fantasier, så kom gjerne med eksempler på hvor ting fungerer så mye bedre.

Endret av theNiceOne
  • Liker 3
Lenke til kommentar
28 minutes ago, theNiceOne said:

Jeg ser at den første er skrevet med store forbokstaver og bindestrek, den neste med bare store og mellomrom, og den siste med store forbokstaver og punktum. Men jeg antar du skal frem til noen praktiske, viktige forskjeller.

Hva er sammenhengen mellom store og små bokstaver og kapring av makt? Forklar. Hvis jeg endrer nick til THENICEONE, har jeg fått mer makt da? Hvorfor/hvorfor ikke?

Hvilke magtsystemer er falske og hvorfor, og hvorfor endrer det seg hvis bokstavene er små eller store?

Kanskje det henger sammen med at krikkert vet hva han snakker om? Og når krikkert svarer saklig, hvorfor tar du kun mannen og ikke ballen? Er det fordi du ikke har saklige argumenter og derfor går til personangrep, eller hva?

 

Jeg anbefaler deg å se filmen, for det vil belære deg så langt mye mer enn jeg klarer her med noen setninger.
Jeg synes ikke jeg gikk til personangrep - hvorfor mener du det?
Jeg hintet om hans bakgrunn som jeg har i bakhodet fra tidligere, og det er relevant for sammenhengen.

Litt forklaring om makt.
Fødselsattesten fungerer som et juridisk instrument (korporasjon, juridisk person, ) hvilket gjør at det levende mennesket ikke lenger har sin frihet. Man innordnes under statsmakten (en annen korporasjon).
Dette innrømmes naturligvis ikke av noen i noe statsapparat, for da ville jo ballen "fått bein å rulle på" og det finnes ikke å lese i noe bibliotek eller statlig arkiv/tekst.

Begynner man å spørre om hvem som eier ens eget NAVN NAVNSEN så starter man en morsom reise hvor ingen vil svare. Tidligere nevnte Ola Nordmann brukte jo noen år på dette og det har gitt mange interessante telefonsamtaler som han la ut etter hvert.
Man tror jo at etternavnet er noe man eier og kontrollerer selv, men ingen statsansatt / -sjef klarer å svare på dette, og jo høyere man kommer jo mer interessante ble svarene.
Er det fordi NAVNET er statsregistrert eiendom?

Jeg skulle linket litt, men må lete frem ting jeg ikke har sett på en stund....

Her er et slideshow med noen sider som passer bra å gruble litt på.

 

Endret av clink
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle lese litt om fødselsattester og fant på Wikipedia at " Når fødselsnummer er tildelt, sender skattekontoret melding om tildelt fødselsnummeret til mor sammen med skjemaet «Forespørsel om navnevalg». Foreldrene har plikt til å velge navn og returnere skjemaet innen 6 måneder." Hva skjer dersom foreldrene nekter å velge navn? ?

Lenke til kommentar
10 minutes ago, Froskelår said:

Tenkte jeg skulle lese litt om fødselsattester og fant på Wikipedia at " Når fødselsnummer er tildelt, sender skattekontoret melding om tildelt fødselsnummeret til mor sammen med skjemaet «Forespørsel om navnevalg». Foreldrene har plikt til å velge navn og returnere skjemaet innen 6 måneder." Hva skjer dersom foreldrene nekter å velge navn? ?

Ja, dette er som reglene i monopolspillet. Når det spilles følger man reglene så godt som man klarer.
Denne tråden handler om hvor makta over mennesket kommer fra. Den er som en kontrakt med en signatur og motparten vet ikke at man er blitt narret inn i et kontraktforhold. Ingen har til hensikt å fortelle det.
Å melde seg ut av staten er egentlig det samme som å legge lokket på monopolspillet.
Problemet er at da kommer politiet med 50 mann/kvinne og de har ikke blitt fortalt noe om lureriet heller, så det oppstår et problem.

69934294_1377214179092732_40714095629403

Endret av clink
Lenke til kommentar
clink skrev (46 minutter siden):

Hadde glemt den jeg postet nederst på samme side.
Klippet jeg linket til på forrige side (s14) har Romley lagt ut på sin nye tube-kanal og dermed ble jeg narret til å tro at den var så ny at den umulig kunne være postet for et år tilbake. Så feil kunne jeg ta

Er helt normalt at slike folk oppretter nye YouTube kanaler da de mister annonseinntekter fra YouTube. 

Det er jo samme ulla av de som oppretter kanaler som kritiserer 5G, elfølsomhet, flat earth osv. 

Så er det de samme tilhengerne som ser igjennom alle filmene på nytt for de bok en gang blir "hjernevasket". 

Vet ikke hvordan det er, men vil forstå at det er vanskelig å komme seg ut av bobbla når man er så dypt inne i det. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
1 minute ago, Merko. said:

Er helt normalt at slike folk oppretter nye YouTube kanaler da de mister annonseinntekter fra YouTube. 

Det er jo samme ulla av de som oppretter kanaler som kritiserer 5G, elfølsomhet, flat earth osv. 

Så er det de samme tilhengerne som ser igjennom alle filmene på nytt for de bok en gang blir "hjernevasket". 

Vet ikke hvordan det er, men vil forstå at det er vanskelig å komme seg ut av bobbla når man er så dypt inne i det. 

Hehe, ja du kommer nok aldri _inn_ i bobla  :)
(sannhetsbobla)

Endret av clink
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...