Gå til innhold

Red Dead Redemption 2 har den nest største underholdningslanseringen i historien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husk at Rockstar (og generelt alle spillmedium) er interessert i å tjene mest mulig penger. Spillet kommer garantert på PC, men først etter å ha melket så mye penger på konsoll som mulig.

Mest mulig penger for så lite jobb som mulig.

Spørsmålet er hvor mye jobb vs hvor mye profitt er det å få det på PC?

 

Ellers kan jeg nevne at jeg er glad for at RDR2 er et stort og komplett spill. Jeg var genuint redd for at de enorme summene de tjener på GTA online ville gjøre at de ville lage et dårligere SP spill til fordel for RDR Online.

Det har de ikke gjort ser det ut som. Og det er bra.

Lenke til kommentar

Mest mulig penger for så lite jobb som mulig.

Spørsmålet er hvor mye jobb vs hvor mye profitt er det å få det på PC?

 

Jeg vil anta at dette er noe de har planlagt på forhånd og da er det ikke så vanskelig. Det er dersom man kommer på i etterkant at "Hmm, kanskje det ville vært lurt å gi det ut på PC også" at det kan by på uforutsette problemer, ikke når det er utviklet fra grunnen med tanke på at det en dag også skal på PC.

 

Det er med andre ord veldig lite som taler for at det ikke en dag kommer ut på PC og spørmålet er nok heller når enn om.

Lenke til kommentar

Konsoller er jo pc'er i dag. Spillet er utviklet på pc. Så og ikke gi det ut på pc med tanke på hvor lite jobb det er jo i såfall ren galskap når vi vet at penger er første pri.

På den måten kan de selge spillet to ganger til samme kunde. ;) Tippe en god del av de som kjøpte det på 360/PS3 kjøpte GTAV på nytt da det kom ut til PC, PS4 og Xbox One.

Lenke til kommentar

Forstår frykten for piratkopieringen, skulle gjerne sett spillet på pc, men koser meg gløgg i hjel på Xbox One x nå. Hva gjør jeg egentlig her? Jeg må tilbake å ri, stjele, plyndre og se på nydelige trær i deilig 4K UHD

Er piratkopiering fortsatt så utbredt? Uansett gleder meg til det kommer på PC, så får jeg spilt det på en ultra wide 34" monitor med 120hz og med crispy grafikk ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Tjener utvikler/utgiver lenger noe ekstra i avtalen konsollprodusenten(e) på å begrense andre plattformer ?

(Vet at det var slik før, at de f.eks fikk større del av salgssum når antall plattformer begrenses. Det er jo ingen urimelig tanke at en flere konsoller blir solgt pga RDR2).

Piratkopiering er neppe noe stort problem lenger. Kanskje krever slike som Steam for mye av potten.

Jeg har ihverfall vansker med å finne noen god teknisk grunn til at det ikke kommer på PC, så grunnen ligger nok begravet hos markedsføringsapene.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Tjener utvikler/utgiver lenger noe ekstra i avtalen konsollprodusenten(e) på å begrense andre plattformer ?

 

(Vet at det var slik før, at de f.eks fikk større del av salgssum når antall plattformer begrenses. Det er jo ingen urimelig tanke at en flere konsoller blir solgt pga RDR2).

 

Piratkopiering er neppe noe stort problem lenger. Kanskje krever slike som Steam for mye av potten.

 

Jeg har ihverfall vansker med å finne noen god teknisk grunn til at det ikke kommer på PC, så grunnen ligger nok begravet hos markedsføringsapene.

Jeg tror det handler om å få solgt flest mulig kopier. Steam tar ikke mer av potten en det Sony og Microsoft gjør. Hadde Steam tatt for stor andel kunne de like gjerne ha utgitt RDR2 igjennom Microsoft Store også kalt Xbox Live på PC.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Stoooor koser meg med spillet. Ender nok å kjøpe det til PC også om et par år. Spesielt om det vil ha VR støtte.....steike tenk å kult det er.

Enig der LarZen. sikle vr :dribble:  :yes:  :green:  :thumbup:  :thumbs:

Tviler sterkt på at det kommer til å være spesielt bra i VR. For dårlig oppløsning fortsatt, samt screen-door effect og generell maskinkraft-begrensninger. Den åpne verdenen kommer til å knekke enhver PC i VR.

Lenke til kommentar

Hadde det også kommet ut til PC, så hadde det kanskje blitt rekord.

 

Selvfølgelig, fordi GTAV kom ikke ut til PC på launch det heller. GTAV er hard å slå da det kom til PS3 og 360 ganske sent uti generasjonen, og det var tonnevis mer konsoller der ute.

 

Men samtidig langt mer sammenlignbart nå. De som preker konsollenes doom får lang nese nå iallfall :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...