Gå til innhold

Red Dead Redemption 2 har den nest største underholdningslanseringen i historien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Tjener utvikler/utgiver lenger noe ekstra i avtalen konsollprodusenten(e) på å begrense andre plattformer ?

 

(Vet at det var slik før, at de f.eks fikk større del av salgssum når antall plattformer begrenses. Det er jo ingen urimelig tanke at en flere konsoller blir solgt pga RDR2).

 

Piratkopiering er neppe noe stort problem lenger. Kanskje krever slike som Steam for mye av potten.

 

Jeg har ihverfall vansker med å finne noen god teknisk grunn til at det ikke kommer på PC, så grunnen ligger nok begravet hos markedsføringsapene.

Jeg tror det handler om å få solgt flest mulig kopier. Steam tar ikke mer av potten en det Sony og Microsoft gjør. Hadde Steam tatt for stor andel kunne de like gjerne ha utgitt RDR2 igjennom Microsoft Store også kalt Xbox Live på PC.

Helt enig, dette handler om å maksimere profitt. Jeg har iallfall 2-3 kompiser som kjøpte seg PS4 kun for dette og Spiderman. Som alle egentlig kun gamer PC. Hvis spillet hadde kommet likt på PC, hadde RS tjent mindre, det er jeg sikker på.

 

Men når det slipper det til PC ett år senere elller whatever, med VR og masse shiny grafix vil de igjen måke inn tonnevis på folk atter en gang. Smart igrunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...