Gå til innhold

Sony bekrefter at de jobber med «PlayStation 5»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja 8K er bare å glemme. Forhåpentligvis får vi en litt sterkere GPU bygget videre på Pro og X. Med mer RAM for 4K texturer i noen spill. Men den største oppgraderingen blir nok CPU. 

 

Tror ikke Pro og spesielt X eiere vil få en dramatisk forskjell egentlig. Utenom bedre ytelse i spill forhåpentligvis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mye av konkurransen, neste generasjon, kommer nok fra skyen. Microsofts Project X Cloud f.eks. De må vel finne på noe ekstra spesielt om de skal slå nVidia og Microsoft her. Spesielt for casual gamers sånn som meg.

 

Sony har allerede sin egen sky løsning. PS now.

Lenke til kommentar

Jeg er totalt uinteressert i 8K. Det er mulig å kjøpe TVer som støtter 8K i dag, men da snakker vi kr 50.000 for den billigste modellen. Den dyreste jeg finner koster kr 150.000. Litt mye for folk flest, med andre ord.

 

https://www.dinside.no/bolig/snart-kommer-de-forste-8k-tv-ene-i-butikkene/70153812

 

Det jeg håper de gjør er å kjøre alt i native 4K HDR med 60fps, og heller utnytte resten av kraften til å peise på med fysikk og immersion. Ta for eksempel Uncharted: Lost Legacy som et eksempel. Når Chloe går gjennom høyt gress, dytter hun det til side med den ene hånden. Det er pinlig scripted, men meget kult. Jeg vil ha mye mer av sånt i neste generasjon. Jeg vil traske gjennom snø, søle og sanddyner, og se fotsporene forbli der. Skyter jeg et vindu vil jeg gjerne se vinduet sprekke og ødelegges på en naturlig måte, og hvis klær og hår blir våte, bør de endre seg på en naturlig måte. Enkelte spill som f.eks Indiana Jones & The Emperor's Tomb brukte en fysikkmotor som lot AIen forstå hva som skjer rundt dem. Dytter du en fiende inn i et bord, vil ha prøve å snu seg og ta i bordet for å dempe fallet. Alt dette jeg har nevnt er fullt mulig med dagens teknologi, og burde ikke bare være ren standard neste generasjon, men fullstendig utdatert. Vi burde ha langt bedre immersion da. Blir det bare enda flere tall rundt grafikken tror jeg neppe at jeg gidder følge med lengre.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

8K er nok tvilsomt, med mindre Sony velger å ikkje satse på casual gamers og i staden lage ein svært dyrt spesial-konsoll som kun er for dei aller mest spelinteresserte og pengesterke.

Fram til no så har i alle fall alle konsollar sikta seg inn mot massemarkedet med konsollar som folk flest har råd til, så det er tvilsomt at dei går vekk frå den foretningsideen.

 

Samtidig så må Sony kome med eit eller anna nytt. Personleg så synes eg at den noværande konsollgenerasjonen har vært ein skuffelse, der forskjellen mellom PS3/360 og PS4/XOne var for liten til at folk flest gjekk mann av huse for å oppgradere til den nyaste generasjonen.

Lenke til kommentar

Ja 8K er bare å glemme. Forhåpentligvis får vi en litt sterkere GPU bygget videre på Pro og X. Med mer RAM for 4K texturer i noen spill. Men den største oppgraderingen blir nok CPU. 

 

Tror ikke Pro og spesielt X eiere vil få en dramatisk forskjell egentlig. Utenom bedre ytelse i spill forhåpentligvis.

 

Vi kan spekulere på teknologien.

Antar som en selvfølge at den er basert runt Ryzen. Trolig integrert grafikk men muligens en separate GPU som vil være kraftigere men kan gi kompatibilitet problemer siden komunikasjon mellom cpu og gpu vil bli tregere.

Mer minne, kun SSD eventuelt en hybrid løsning?

 

Antar bakover kompatibilitet, men også kryss kompatibilitet som på pc. De fleste PS5 spill vil også virke på PS4 om de ikke krever så mye maskinkraft det ikke går selv om grafikk tones ned.

 

Forskjellen fra Pro er at utviklere ikke er tvunget til å støtte PS4 standard.

Lenke til kommentar

 

 

Sony har allerede sin egen sky løsning. PS now.

 

Det er nok ikke det samme. Her snakker vi om high end grafikk på any device. Altså ingen avhengighet av konsoll eller kraftig maskin, men spille hva som helst på en kjip mobil eller gammel pc. Eks: https://youtu.be/IzV_xrisMko

Akkurat som ps now altså...

Nei.

 

What devices support PS Now?

 

PlayStation Now is available on PlayStation 4 and Windows PC / laptop.

Lenke til kommentar

 

 

 

Sony har allerede sin egen sky løsning. PS now.

 

Det er nok ikke det samme. Her snakker vi om high end grafikk på any device. Altså ingen avhengighet av konsoll eller kraftig maskin, men spille hva som helst på en kjip mobil eller gammel pc. Eks: https://youtu.be/IzV_xrisMko

Akkurat som ps now altså...

Nei.

 

What devices support PS Now?

 

PlayStation Now is available on PlayStation 4 and Windows PC / laptop.

Det fungerte helt fint på Android tv, og telefoner.

Lenke til kommentar

Jeg mener det er jo stort sett alltid slik at du får hva du betaler for. Om Sony ikke sponser konsollen og den koster 4000 kr, så får du ytelse ca tilsvarende en PC til den prisen uten OS. De har noen fordeler med kontraktstørrelse og mer spesielle løsninger som APU. Så kanskje du kan strekke til 5000 kr.

 

Men folk som kjøper en PC til 4K gaming bruker betraktelig mer enn 5.000 kr. Hvis den støtter 4K native så vil det altså komme med betraktelig dårligere kvalitet ellers og 30 fps. I forhold til 1080p er det 4 ganger så mange piksler. Da trenger du et kort som er 4 ganger kraftigere. Og til den prisen finnes det ikke. Så om du da gjør 4K native må du altså kutte noe annet. Ellers så må Sony øke prisen. Ellers så må Sony selge med tap. Magi finnes dessverre ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...