Gå til innhold

Sony bekrefter at de jobber med «PlayStation 5»


Anbefalte innlegg

8K i 30fps i 2020 på konsoller til 4000-5000kr er totalt uaktuelt. Det er bare å se hva dagens konsoller og dem dyreste kraftigste PC'ne i verden kan prestere idag for å skjønne dette.

 

Det er ikke så mye som skal til at vi kan få spill med dagens grafikk nivå men i 60 fps på konsoll når en ser hvor elendig CPU som er i disse.. Tror rett og slett at grafikk forskjellen på fks Xbox One X og neste generasjon konsoller ikke kommer til å være så veldig stor. Det som kanskje kan skje er at AMD vil ha en form for ray-tracing løsning for disse konsollene.

 

Det skal bli veldig spennende å se. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+5132

Men fy faen du går glipp av mye gull...

Er vel bare snakk om rundt 50 gram gull for prisforskjellen mellom konsoll og 4k 120 fps PC? :p

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Bedre maskinvare hadde vel ikke skadet. Maskinvare som ikke bråket som en jumbojet, ikke til stadighet blir ødelagt og slike ting. Ellers er det jo bare å oppgradere PS4 og forbedre grunntankene derifra.

 

Et bedre grensesnitt hadde vel ikke akkurat skadet. PS3 var bedre på maskinvarekvalitet og grensesnitt enn PS4. PS4 er også meget kronglete på eksterne medier.

 

Så må man fremdeles lukke noen programmer for å åpne andre, heller enn å suspendere som er det mest normale. 100% suspend hadde nok ikke skadet.

 

SSD med mulighet til å installere egen PCI SSD som leifeinar sier, eller i det minste nyeste standard sata SSD hadde også vært greit. 500 GB plass var en gigafeil Sony gjorde med PS4 når man snakker om at man må installere så mye som man må med PS4. En bedre håndtering av disk vs store installasjoner og eventuelt større disk hadde ikke skadet.

Lenke til kommentar

Bedre maskinvare hadde vel ikke skadet. Maskinvare som ikke bråket som en jumbojet, ikke til stadighet blir ødelagt og slike ting. Ellers er det jo bare å oppgradere PS4 og forbedre grunntankene derifra.

 

Et bedre grensesnitt hadde vel ikke akkurat skadet. PS3 var bedre på maskinvarekvalitet og grensesnitt enn PS4. PS4 er også meget kronglete på eksterne medier.

 

Så må man fremdeles lukke noen programmer for å åpne andre, heller enn å suspendere som er det mest normale. 100% suspend hadde nok ikke skadet.

 

SSD med mulighet til å installere egen PCI SSD som leifeinar sier, eller i det minste nyeste standard sata SSD hadde også vært greit. 500 GB plass var en gigafeil Sony gjorde med PS4 når man snakker om at man må installere så mye som man må med PS4. En bedre håndtering av disk vs store installasjoner og eventuelt større disk hadde ikke skadet.

 

Når man kan bytte snurredisken på PS4 så synes jeg det heller var bedre at de sparte på pengebruken. Disk blir dessuten rimeligere med tiden stort sett. Mine ønsker er at de heller bruker pengene på steder i konstruksjonen som er verre for forbruker å oppgradere.

Endret av G
Lenke til kommentar

Når man kan bytte snurredisken på PS4 så synes jeg det heller var bedre at de sparte på pengebruken. Disk blir dessuten rimeligere med tiden stort sett. Mine ønsker er at de heller bruker pengene på steder i konstruksjonen som er verre for forbruker å oppgradere.

Jo. Altså, skal de ha inn f.eks 2tb SSD blir det altfor dyrt.

 

Men, de kan vel spandere på oss 2tb HDD og muligens en liten intern ssd, pluss muligheten og støtte til enkelt å bytte 2tb HDD som kommer som standard med hvilken som helst tilsvarende formfaktor eller tilpasset SSD i valgfri størrelse.

 

Sikkert ikke alle som har råd til å bytte til 2tb ssd, eller 1tb for den saks skyld, men sikkert mange som hadde ønsket dette. SSD på den størrelse har falt drastisk i pris de siste årene. Men ja, kanskje ikke nok til at PS5 kommer med SSD, med mindre den er altfor liten.

Lenke til kommentar

Tro om det kommer noe pci-e lignende?  hadde i det minste vært fint med en slott for nvme ssd.

Det er da litt vel optimistisk?

 

Eller, kanskje ikke. Jeg kjøpte laptop til rundt €600 som kom med 500GB nvme, så det er kanskje mulig. Så kan Sony legge til rette for at PS5 brukerne selv kan legge til ytterligere diskplass, med SSD eller HDD, på en enkel måte! Altså, ikke som på PS4 hvor man må skru opp hele og miste garantien, men mer en luke som på PS3.

Lenke til kommentar

Jo. Altså, skal de ha inn f.eks 2tb SSD blir det altfor dyrt.

 

Men, de kan vel spandere på oss 2tb HDD og muligens en liten intern ssd, pluss muligheten og støtte til enkelt å bytte 2tb HDD som kommer som standard med hvilken som helst tilsvarende formfaktor eller tilpasset SSD i valgfri størrelse.

 

Sikkert ikke alle som har råd til å bytte til 2tb ssd, eller 1tb for den saks skyld, men sikkert mange som hadde ønsket dette. SSD på den størrelse har falt drastisk i pris de siste årene. Men ja, kanskje ikke nok til at PS5 kommer med SSD, med mindre den er altfor liten.

 

Jeg hadde heller likt at Sony velger en så stor SSD som de kan framforhandle gunstig pris på til PS5, og la være å ha ekstra snurredisk. Men det fordrer at Sony tilrettelegger for at kunden selv kan innstallere ekstra disker. Gjerne mer enn kun en ekstrabrønn.

 

Videre så vil USB4 eller thunderbolt gjøre at man kan få bedre ekstern diskaksess enn man får over dagens USB på PS4. Det åpner for at man også kan ha flere USB-kontakter til de som virkelig behøver store spillbibliotek.

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg hadde heller likt at Sony velger en så stor SSD som de kan framforhandle gunstig pris på til PS5, og la være å ha ekstra snurredisk. Men det fordrer at Sony tilrettelegger for at kunden selv kan innstallere ekstra disker. Gjerne mer enn kun en ekstrabrønn.

 

Videre så vil USB4 eller thunderbolt gjøre at man kan få bedre ekstern diskaksess enn man får over dagens USB på PS4. Det åpner for at man også kan ha flere USB-kontakter til de som virkelig behøver store spillbibliotek.

Vel, det er jo et balansespørsmål uansett. Hvor my skal egentlig en PS5 koste? Lanseringspris på PS5 er egentlig en nøkkelfaktor om man tar hele markedet i betraktning. En del klaget over €599 lansering på PS3, mens lanseringsprisen (€399??) på PS4 var langt mer akseptabelt for markedet.

 

La oss anta en pris på €399 da, hva får man egentlig for det? Ja, €599 kan man legge til mye fancy. Kanskje ha 2 forskjellige modeller?

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Hadde kostet svin i hvert fall. Du får holde deg til PC én generasjon til Maabren, og bedre lykke til med generasjonen etter :)

 

Men fy faen du går glipp av mye gull...

Håper at standard PS5 til $400 gir 4k60fps og PS5pro til $600 tilbyr 4k120fps samt at PSVR2 dukker opp samtidig.

 

Føler dog ikkje at eg går glipp av så veldig mykje ved å sette litt krav til kva spill eg gidder å spille, skal jo ha tid til alt man vil være med på og spilling er bare ein liten del av livet mitt. Er fornøgd med det gulllet eg får oppleve...:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...