Gå til innhold

Så god PC må du ha for å kjøre Far Cry 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Anbefalt (1080p, 60 fps, høye innstillinger):

  • OS: Windows 7 SP1, Windows 8.1, Windows 10 
  • Prosessor: Intel Core i7-4770 @ 3,4 GHz eller AMD Ryzen 5 1600 @ 3,2 GHz eller tilsvarende
  • Skjermkort: NVIDIA GeForce GTX 970 eller AMD R9 290X (4 GB VRAM)
  • RAM: 8 GB

Hvordan vil GTX 1080 og i7 2600k være i dette spillet?

Vil cpu være viktigere en GPU i det tilfellet eller ikke?

For normalsett vil det være omvent.

Lenke til kommentar

 

 

Anbefalt (1080p, 60 fps, høye innstillinger):

  • OS: Windows 7 SP1, Windows 8.1, Windows 10 
  • Prosessor: Intel Core i7-4770 @ 3,4 GHz eller AMD Ryzen 5 1600 @ 3,2 GHz eller tilsvarende
  • Skjermkort: NVIDIA GeForce GTX 970 eller AMD R9 290X (4 GB VRAM)
  • RAM: 8 GB
Hvordan vil GTX 1080 og i7 2600k være i dette spillet?

Vil cpu være viktigere en GPU i det tilfellet eller ikke?

For normalsett vil det være omvent.

Ser en på youtube som har rundt 50fps i Far Cry 4 med samme CPU som deg og en GTX 970.

 

Mulig det vil flyte bedre for deg på grunn av 1080n, men også at cpu'n kan flaskehalse noget.

 

Tipper jeg vil nok klare å kjøre ganske bra med min i7 4790K og GTX 1080. Trur min CPU kan jeg holde på litt til siden jeg spiller i 1080p60fps. Din kan snart være på tide å oppgradere, men kan også holde ut litt til om du vil enten kutte ned noen innstillinger for å beholde stabil 60fps på noen spill eller låse noen spill til 30fps ( for min del uakseptabelt ).

 

Har sedd på oppgraderingspakke for ny CPU, men det blir for meget for øyeblikk for meg å oppgradere: https://www.komplett.no/product/964161/datautstyr/pc-komponenter/pc-i-deleroppgradering/oppgradering/oppgraderingspakke-core-i7-8700k?offerId=KOMPLETT-310-964161#

 

Har en kompis som bruker samme cpu som deg. Han klarer fint å spille med den CPUn+1060, er kun problem når han streamer spillene i tillegg. Så trur du skal klare greit nokk å kjøre FC5 med noen innstillinger skrudd av. Ubisoft spill har en tendens til å ofte være litt dårlig optimert.

Lenke til kommentar

Innser at maskina jeg satte sammen for å spille Diablo 3 i 2012 ikke holder med lenger i det hele tatt, regner med at jeg ikke har sjanse i havet til å dra spillet på noen som helst måte med dette?:

 

Windows 10

Intel Core i5-3450 3,1GHz

GeForce GTX560 2GB

8GB RAM

 

Oppdaget til min ergrelse at jeg hadde vokst opp da jeg prøvde spillet. Det var ikke gøy i det hele tatt, og jeg som hadde sett for meg en ny Diablo 2-periode med lange netter med frydefull gaming.

 

Dette ble istedet en desktop-PC med gaming-mus som brukes til Excel og nettbank :/

 

Edit:

Så nå at siterte krav var anbefalt, og ikke minimum.

Da blir det nok spill på meg, selv om jeg må fire på kvaliteten.

Endret av 1Dr.E
Lenke til kommentar

Lurer veldig på hvorfor ubisoft bruker 900 generasjonen som standard istedenfor 1000 generasjonen. De gjorde det samme med AC: Origins. Det at en 970 skal klare Far cry 5 med høy instilling på 60 fps er heller tvilsomt. Med tanke på hvor dårlig ubisofts tidligere pc porter er.

Som sagt så har farcryspilla kjørt bra med rask hardware. Farcry KREVER mye kraft heldigvis. Ellers hadde det på langt nær sett så pent ut :)

 

"Slow hardware kills good games" :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Lurer veldig på hvorfor ubisoft bruker 900 generasjonen som standard istedenfor 1000 generasjonen. De gjorde det samme med AC: Origins. Det at en 970 skal klare Far cry 5 med høy instilling på 60 fps er heller tvilsomt. Med tanke på hvor dårlig ubisofts tidligere pc porter er.

Som sagt så har farcryspilla kjørt bra med rask hardware. Farcry KREVER mye kraft heldigvis. Ellers hadde det på langt nær sett så pent ut :)

 

"Slow hardware kills good games" :p

 

 

Eller den andre veien; "bad optimized games wrecks a perfectly good pc" :-P

Endret av herbiwere
Lenke til kommentar

Oppdaget til min ergrelse at jeg hadde vokst opp

 

Så nå at siterte krav var anbefalt, og ikke minimum.

Da blir det nok spill på meg, selv om jeg må fire på kvaliteten.

 

Jeg har nok også "vokst opp" for lengst. Har drevet med PCer siden tidlig 1990-tall, og er møkk lei alt styret rundt PC-krav, skjermkort, CPUer og alt det der. Har ikke den fjerneste anelse om hvordan PCen min vil klare å kjøre Far Cry 5. Det er derfor jeg har forhåndsbestilt det til PS4. Er bare å dytte i platen, plukke opp kontrolleren, slenge føttene på bordet og sette i gang. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Lurer veldig på hvorfor ubisoft bruker 900 generasjonen som standard istedenfor 1000 generasjonen. De gjorde det samme med AC: Origins. Det at en 970 skal klare Far cry 5 med høy instilling på 60 fps er heller tvilsomt. Med tanke på hvor dårlig ubisofts tidligere pc porter er.

 

Som sagt så har farcryspilla kjørt bra med rask hardware. Farcry KREVER mye kraft heldigvis. Ellers hadde det på langt nær sett så pent ut :)

"Slow hardware kills good games" :p

 

Eller den andre veien; "bad optimized games wrecks a perfectly good pc" :-P

Lett å skylde på dårlig optimalisering når man har middels/dårlig hardware også.

 

Så lenge spillet skalerer godt med bedre hardware, så er jo spillet godt optimalisert.

Eksempel: Farcry primal @ 4k. 47fps med ett gtx 1080. 72 fps med 2x1080 sli.

 

 

 

Eksempel 2: ryzen 8 core @stock og 2666mhz ram = 70 fps

 

ryzen 8 core @ 4 ghz og 3600mhz ram = 93fps

 

Intel 6 core @ 4.8 ghz og 4000mhz c15 minne = 138fps

 

Ps: dette er eksempler

 

Optimalisere for dårligere hardware betyr ofte å skru ned grafikkvaliteten.

Lenke til kommentar

Far cry gjesp burde det hete. Far cry 4 + muligeheten for hunder og fly. Men skal jeg spille det så blir det ps4, laidback i sofaen på en 65 tommer 4K TV. Ikke foran en 27 tommers skjerm klistret opp til skjermen i en kontorstol på en PC til 29000 kroner med Led-lys på hovedkortet bare for å kunne skryte av det på snapchat. Nei PC gaming er så oldschool...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...