Gå til innhold

E3 2017 - Pressekonferanser og generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Det har vel aldri vært forventet noe annet enn at de fleste spill vil kjøres med 30fps i 4K. Siden de uansett må støtte svakere hardware så er det vel alttids håp for at en del spill kan støtte høyere framerate i lavere oppløsning.

Burde ikke da målet med Pro og Xbox One X (teit navn) være og klare spill i 2k 60fps? Vi bare hopper til 4k allerede for det er det som er hett akkurat nå. Virker meningsløst. Jeg gidder ikke starte en fps diskusjon riktignok, gudene vet vi har vært ned den stien 100 ganger før. Bare ser ikke poenget for mitt eget bruk. 

 

Målet burde helt klart være å gi spilleren valget mellom 4k30 og 2k60 (potensielt 2.5k60), men det forutsetter at utviklerene faktisk er interessert i å gi spilleren det valget. Det kan og være begrensninger i spillmotoren (feks. noe så gammeldags som fysikk låst til framerate) som gjør valget umulig.

Jeg er enig i at 30fps er no go og holder meg derfor stort sett til PC.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og her var det gørrkjedelige tech-snakket i gang, som forventet. Da takker jeg for meg, og vi ses neste E3. :)

Vi sees vel før det. Forumet er jo her og du kommer vel innom? 

 

Med tanke på tech prat så ville jeg bare få sagt hva jeg egentlig syntes om pro og Xbox One X, ferdig nå. Tilbake til spill! Så ut til at Nintendo hadde en god konferanse.

Lenke til kommentar

Så du ikke treehouse showet etter konferansen? De viste 30 minutter med gameplay fra Metroid Return of Samus på 3DS. Remake av Metroid 2. Nå skjønner man jo hvorfor de tok ned fan-prosjektet AM2R. De holdt på med sin egen remake av samme spillet.

Og masse Super Mario odyssey før det. Det fortsatte på Nintendo-kanalen, var bare Twitch som skrudde av etter presentasjonen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Er vel Bungie som fucker oss over, tipper xboxen hadde klart det i 60, men blir 30 pågrunn av originale one.

 

Nei. CPU klarer det ikke. X sin CPU er samme som PRO sin, bare overklokket et par hundre mhz mer. Bungie har sagt at PRO sin CPU ikke klarer 60fps.

 

Ikke forvent at 30fps spill på S vil kjøre noe mer på X, hvis noen gjør det så er det flott, men ikke forvent det av AAA spill, iallefall.

Endret av cuberen
Lenke til kommentar

Hmm, tok ikke den helt, for å være ærlig.

 

Mer on-topic: noen her postet for et par dager siden tror jeg, en trailer for et spill med skikkelig 80s sci-fi vibe. Det så dritfett ut. Klarer ikke finne igjen spillet eller traileren nå. Noen som vet hvilket spill jeg snakker om?

 

Edit: har ikke fått sett noen av pressekonferansene, så mulig at det ikke er et E3-spill.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

XBOX sender på Mixer nu!  (https://mixer.com/Xbox

 

Se på stream'en i minst 10 minutter innlogget med microsoft konto knyttet til XBOX Live, så skal man visstnok få alt innholdet i Mixpot'en.

 

For de som ikke fikk med seg Mixpot'en:

 

The MixPot is full of digital goodness. The MixPot will be delivered in waves starting within 24 hours after the end of the briefing, and will include:

Lenke til kommentar

Hmm, tok ikke den helt, for å være ærlig.

 

Mer on-topic: noen her postet for et par dager siden tror jeg, en trailer for et spill med skikkelig 80s sci-fi vibe. Det så dritfett ut. Klarer ikke finne igjen spillet eller traileren nå. Noen som vet hvilket spill jeg snakker om?

 

Edit: har ikke fått sett noen av pressekonferansene, så mulig at det ikke er et E3-spill.

The Last Night? Eller noe slikt? Ble vel vist på Microsoft sin E3 konferanse.

 

Endret av Akrabra
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forresten, ikke tro at Nintendo sitt show var over etter 30-minutt konferansen igår. De kjører Treehouse flere timer hver dag i 3 dager med masse gameplay, turneringer i ARMS og Splatoon2, pokken tournament og sikkert mange flere spill reveals, intervjuer.  Igår så vi masse gameplay fra Metroid 2 return of samus HD remaken, pluss masse Super Mario Odyssey gameplay og intervju med utviklerne, masse Xenoblade 2 gameplay. Kommer sikkert 10 nye spill reveals utover disse dagene også,

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Lite nytt og hadde håpet på noe Death Stranding eller The Last of us, sjøl om gameplay er tidligt for begge spilla.

 

Men får håpe det skjer noe på onsdag når Hideo Kojima skal på scenen :), sjøl om temaet da er film.

 

Når og hvor kan jeg se Kojima idag? 

 

Følger du han på Twitter? 

Lenke til kommentar

 

Lite nytt og hadde håpet på noe Death Stranding eller The Last of us, sjøl om gameplay er tidligt for begge spilla.

 

Men får håpe det skjer noe på onsdag når Hideo Kojima skal på scenen :), sjøl om temaet da er film.

 

Når og hvor kan jeg se Kojima idag? 

 

Følger du han på Twitter?

 

Han skal vere på Geoff Keighley sitt E3 Coliseum 3:15 p.m. PDT som eg trur er 00:15 her, altså inatt. Er enda ikkje heilt sikker på kor det streamest, men showet begynner klokka 7 norsk tid med di første gjestene, so er sikkert bare og søke litt rundt på twitch eller youtube so finner du ein stream.

 

Det er også verdt og notere at klokka 6:00 PM PDT( altså klokka 3 inatt) So står det bare:

 

6:00 p.m. – An exclusive surprise discussion with renowned figures. "

 

Og på Low Roar sin twitter, bandet som Kojima har brukt i 2 trailere og gitt ut Death Stranding Vinyl med, har skrevet at di skal opptre på Coliseum mellom klokka 6:05 og 6:15, so er muligt Kojima er tilbake da, men det er berre spekulasjon :)

 

Men eg trur ikkje det er så masse håp om nåke ny trailer eller nåke idag, da trur eg det hadde blitt vist frem på Sony sin konferanse, men kanskje han kommer med nåken detaljer.

 

EDIT: Følger han på twitter ja.

 

EDIT2: Ser ut som det er Neill Blomkamp, som er klokka 6 p.m, fortsatt merkligt at Low Roar skal opptre da, så kan bli litt spennende :)

 

6zVfxgJFQZqwhuyrtCthIw.png

 

Da virker litt spennande da so OATS driver med, uten at eg har peiling ka da e :)

 

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...