Gå til innhold

E3 2017 - Pressekonferanser og generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har dere noen spill som stjal showet?

 

Har vært veldig mange spill vi visste om fra før, og personlig synes jeg ikke et spill klarer å stjele showet to ganger. Ride To Hell... øh, jeg mener Days Gone ser jo bra ut, men det gjorde det i fjor også. (Seriøst, jeg kan umulig være eneste som nesten forventet at det skulle hete Ride To Hell 2: Days Gone?) :p Men noen har det jo vært. I tilfeldig rekkefølge:

 

- Beyond Good & Evil 2. Litt skeptisk til en prequel på en ny planet før Jade ble født, men det første er så bra at jeg våger å være optimist.

- Det der Harvest Moon/Pokemon/Adventure Time-spillet lover bra, men husker ikke tittelen. Harvest Moon er bra. Pokemon hater jeg intenst, men liker å samle monstre i andre spill i samme type. Så å kombinere det kan fungere svært bra.

- Wolfenstein 2 kan nok også bli rimelig bra. Er ikke spesielt stor fan av FPSer, men Wolfenstein og Doom er ikke helt som alle andre FPSer.

- Mario & Rabbids skal forhåndsbestilles så snart som mulig. Sykt å tenkte på at det kommer om bare to måneder, og vi får Splatoon 2 i mellomtiden.

 

For øvrig fikk jeg nå sett konferansen til Sony, og den hadde egentlig alt. Noe bra, noe dårlig, noe WTF? :p En ny Horizon allerede så jeg slettes ikke komme. Vet fint lite om det nye, men to Horizon's på ett år? Er ikke det litt i meste laget? Fikk ikke inntrykk av det var en vanlig DLC heller. Kanskje en svær DLC som Witcher 3 har fått. Absolutt positivt, men kanskje for tidlig. Vi får se. Bare det ikke blir noe halvhjertet hastverksarbeid.

 

Skyrim i VR? Hvorfor? Spilte Skyrim en god del da det kom ut for seks år siden. Hvor lenge skal de fortsette å melke denne kua? Vi vet Bethesda jobber med flere open world-spill, men de har bekreftet at TES6 ligger et godt stykke frem i tid. Ikke så rart, når de kan melke Skyrim i utallige år fremover...

 

Monster Hunter Worlds? Tja... har veldig lyst til å juble. Problemet er at Switch fikk bekreftet Monster Hunter XX for en stund siden, men det er bare en forbedret utgave av Monster Hunter Generations på 3DS. Men Switch trengte et så stort spill. Og nå kommer PS4 med et eget spill? Begge blir nok bra, men jeg tror nok Switch trengte det mest. Vi får håpe det er plass til begge på markedet. De trenger jo ikke komme samtidig heller, og MHXX kan jo spille sammen med MHG. Da har de allerede et stort marked i Japan. MHG har mange fans der allerede, og nå får de MHXX i tillegg. Blir spennende å se hvordan disse vil holde seg i salgstall og spillerbase. MS sliter nok uansett. :p

 

Spider-man? Lover absolutt bra. Kanskje litt for mange QTEs for min smak, men det er nok bare i det oppdraget (som ellers så ganske rått ut.) Gameplayet så rimelig bra ut, og grafikken nydelig. Forrige Spider-man spill jeg faktisk likte var Amazing Spider-man (ja, seriøst, jeg elsket det), så det er på høy tid vi får et bra Spider-man spill igjen. Og dette ser absolutt lovende ut. :D

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sa di noe om Metro Prime 4 skulle komme til Wii U også?

Nei, Wii U ble ikke nevnt. Men det er ikke så overraskende med tanke på at de bekreftet at Zelda: BotW var det siste Wii U-spillet de lagde. De sa heller ingenting om når det kommer. Alt de viste var logoen.

 

Men det beste er at vi nå vet Splatoon 2, Mario & Rabbids, Super Mario Odyssey og Xenoblade 2 kommer i år. Det er fire rimelig store spill på bare seks måneder. Yoshi og Kirby får nye spill neste år, OG vi får et "ekte" Pokemon på Switch etterhvert. Er rimelig mye bra å se frem til på Switch fremover. :)

Lenke til kommentar

 

" Destiny 2 is also 30fps on Xbox One X " 

 

Ser for meg dette kommer til å skje med mange spill fremover.

Hva er da poenget med maskinen? Er det bare for 4k? For det interesser meg midt i bakenden. Kjøper heller en Xbox One S nå som prisen går ned.

 

Den har visstnok supersampling, eller hva det nå heter, så spill vil se bedre ut på vanlig TV også. Men betaler ikke mange tusen bare for det. Droppet PS4 Pro glatt, og dropper nok XBox Scorpio også. Har vanlig PS4 og Xbone fra før, så trenger ikke nye.

Lenke til kommentar

Det har vel aldri vært forventet noe annet enn at de fleste spill vil kjøres med 30fps i 4K. Siden de uansett må støtte svakere hardware så er det vel alttids håp for at en del spill kan støtte høyere framerate i lavere oppløsning.

Burde ikke da målet med Pro og Xbox One X (teit navn) være og klare spill i 2k 60fps? Vi bare hopper til 4k allerede for det er det som er hett akkurat nå. Virker meningsløst. Jeg gidder ikke starte en fps diskusjon riktignok, gudene vet vi har vært ned den stien 100 ganger før. Bare ser ikke poenget for mitt eget bruk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...