Gå til innhold

E3 2017 - Pressekonferanser og generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Ja Nintendo er en morsom liten nisje. I år vant den råeste konsollen noensinne. Og egentlig vant MS i fjor også, ved at de drepte hele konseptet med konsoll-generasjoner. Store deler av verden har bare ikke oppdaget det enda ;)

Nøyaktig hvordan drepte de konsollgenerasjoner? De har jo bare gitt ut en kraftigere Xbox One, på samme måte som Playstation ga ut en kraftigere PS4. Samme greia, bortsett fra at Xbox One x er kraftigere.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnløs trollepåstand som egentlig ikke trenger noe svar. MS var skikkelig dårlig i 2016, noe IGN's lesere bekrefter by far.

 

Beste konferanse E3 2016:

1. Sony — 64.33% (11,393 votes)

2. Nintendo — 15.26% (2,703 votes)

3. Microsoft — 15.08% (2,671 votes)

Least impressive: Electronic Arts — 1.08% (191 votes)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nøyaktig hvordan drepte de konsollgenerasjoner? De har jo bare gitt ut en kraftigere Xbox One, på samme måte som Playstation ga ut en kraftigere PS4. Samme greia, bortsett fra at Xbox One x er kraftigere.

Sliter og med å forstå meg på denne påstanden, slik jeg ser det er planen til MS lite annet en hva som er blitt gjort tidligere. Etterhvert som tiden går kommer de selvfølgelig til å droppe støtte for nåtidens generasjon ved en ny konsoll lansering, vist ikke går vi jo ingen vei,spillutviklere kan ikke ta hensyn å utvikle til foreldet hardware i all evighet. Så da snakker vi jo bare om bakoverkompatibilitet som både ps2, første gen ps3 og xbox 360 hadde fra start. Så hvordan MS drepte konsollgenrasjonen men sony ikke gjorde det med ps4 pro stiller jeg meg uforståelig til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor endel mener Nintendo "vant" E3 2017. Med så ekstremt mye bra vist ifra så mange utviklere og annonseringen av verden kraftigste konsoll. Men nå har jeg aldri hatt noe spesielt forhold til Nintendo egentlig. Har en Switch som jeg bruker engang iblandt. Men det er mer et nisje produkt en noe ana i verden med Xbox,PlayStation og PC.

Lenke til kommentar

Jeg driter i hvem som "vant" E3 i år, men overall var E3 2017 under gjennomsnittet spennende.

 

Skjønner ikke hvorfor endel mener Nintendo "vant" E3 2017. Med så ekstremt mye bra vist ifra så mange utviklere og annonseringen av verden kraftigste konsoll. Men nå har jeg aldri hatt noe spesielt forhold til Nintendo egentlig. Har en Switch som jeg bruker engang iblandt. Men det er mer et nisje produkt en noe ana i verden med Xbox,PlayStation og PC.

Det var generelt mye "gammelt nytt". Scorpio ble tross alt annonsert i fjor inkludert at den skulle ha 6,noeTFLOPS grafikkytelse. Endret av Deimos_Anomaly
Lenke til kommentar

Skjønner ikke det heller jeg... Ble jo vist så sykt mye spennende spill. Alt for mye faktisk... Men at det ikke var noen gigantiske AAA spill låst til en plast boks manglet i år. Men det er egentlig bare en bra ting. Jo flere av disse spennende spillene alle får spilt jo bedre. 

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor endel mener Nintendo "vant" E3 2017. Med så ekstremt mye bra vist ifra så mange utviklere og annonseringen av verden kraftigste konsoll. Men nå har jeg aldri hatt noe spesielt forhold til Nintendo egentlig. Har en Switch som jeg bruker engang iblandt. Men det er mer et nisje produkt en noe ana i verden med Xbox,PlayStation og PC.

 

Det er jo smak og behag, men en grunn til at mange mener Nintendo vant E3 i år er nok at de fokuserte på spillopplevelsene samt gleden, det sosiale og underholdningen ved spilling. Enkelt og greit!

 

Selvfølgelig ble det vist også mye annet lovende fra andre utviklere, men også veldig mye av det fremstår som det "samme gamle". Noen blir entusiastiske over bra grafikk og ny "superkraftig" konsoll, men det har vært så mye fokus på dette veldig lenge nå at mange kanskje begynner å bli litt lei. Presentasjonene var også fulle av snakk om ytelse, 4K, grafikk og blabla techtalk. Kjedelig!

 

Sånn er det for min egen del i hvert fall. Tror mange andre også føler det sånn om E3 i år.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

De som sier Nintendo "vant" er de som enda får en hardon av det ØRTENDE Mario-spillet. Nintendo har slått den stakkars hesten så mange ganger at det er vanskelig å tro det. Samme med Zelda og Meteroid Prime. De lager oppgulp av gamle spill, folk får en nostalgi-overload og tror det er himmelen. Meh.
 

 

MS drepte konsollgenerasjonene simpelthen ved å si at nå framover skal spill du kjøper fungere uansett hvor du ønsker å spille det, Xbox One, One S, One X, One <whatever som kommer i framtiden> og på PC. Det er ikke sånn at en ny konsoll ekskluderer de forrige spillene og vil kreve "bakoverkompabilitet" for å fungere. Nei, fra nå og framover funker dine gamle spill når du kjøper en ny konsoll, og de nye spillene funker på en gammel konsoll.

Hvordan vil spillene se ut på Xbox One om noen år? Tja, kanskje ikke helt superbra, omtrent som når man har en gammel treig PC, nye spill må man kanskje spille med redusert grafisk kvalitet for å få flyt, men det funker i hvert fall. Slik vil det bli på Xbox også. Gammel Xbox ok kvalitet, mens samme spill på One X vil være i 4K, HDR og 60 fps. Og til slutt vil nok støtten opphøre, omtrent som med PC-spill som krever DX12, som da ekskluderer eldgamle skjermkort uten støtte. Men da er det gått så mange år at det ikke lenger har noe å si.

Se på Xbox som en PC så blir det lettere å forstå. Og det er jo akkurat det de er ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Her er jeg tydeligvis Nintendo fanboy, i Switchtråden en som misliker Nintendo.

 

Jeg synes egentlig det føles litt digg å ikke være fanboy av et idiotisk selskap.

 

PS: thklinge mener alltid at Microsoft vinner E3.

 

Og han har ikke peil på PC-gaming.

Endret av Muggkaare
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvordan vil spillene se ut på Xbox One om noen år? Tja, kanskje ikke helt superbra, omtrent som når man har en gammel treig PC, nye spill må man kanskje spille med redusert grafisk kvalitet for å få flyt, men det funker i hvert fall. Slik vil det bli på Xbox også. Gammel Xbox ok kvalitet, mens samme spill på One X vil være i 4K, HDR og 60 fps. Og til slutt vil nok støtten opphøre, omtrent som med PC-spill som krever DX12, som da ekskluderer eldgamle skjermkort uten støtte. Men da er det gått så mange år at det ikke lenger har noe å si.

 

Igjen - tech, 4K, HDR, 60fps, flyt blablabla. Det er gørrkjedelig for mange, og det overrasker deg vel ikke om det ikke betyr så mye for alle? Nintendo og Ubisoft fokuserte på gøyale spill, hadde fine presentasjoner og skilte seg dermed fra de andre dette året. Noe veldig mange, både spillere og media tydeligvis likte.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Er ikke så opptatt av hvem som "vinner" og "vant. Er mer opptatt av at vi har masse spill å se frem til, og jo flere gode spill per plattform jo bedre. Langt ifra Interessert i Nintendo, men glad for at de hadde mye snacks i år, godt å se at Nintendo Switch er verdt og blir verdt det for mange.

Lenke til kommentar

De som sier Nintendo "vant" er de som enda får en hardon av det ØRTENDE Mario-spillet. Nintendo har slått den stakkars hesten så mange ganger at det er vanskelig å tro det. Samme med Zelda og Meteroid Prime. De lager oppgulp av gamle spill, folk får en nostalgi-overload og tror det er himmelen. Meh.

MS er jo slike innovatører med sine 9 forza spill siden 2005, sine 5 gears of war spill siden 2005 eller sine 12 Halo spill siden 2001 hvor de fortsatte å produsere nye spill selv etter utvikleren av de 4 første ville at serien skulle være ferdig.

 

Ikke at jeg mener det er noe galt i det da det meste av det er gode spill, men du syns jo tydeligvis ikke noe om det :)

 

 

MS drepte konsollgenerasjonene simpelthen ved å si at nå framover skal spill du kjøper fungere uansett hvor du ønsker å spille det, Xbox One, One S, One X, One <whatever som kommer i framtiden> og på PC. Det er ikke sånn at en ny konsoll ekskluderer de forrige spillene og vil kreve "bakoverkompabilitet" for å fungere. Nei, fra nå og framover funker dine gamle spill når du kjøper en ny konsoll, og de nye spillene funker på en gammel konsoll.

 

Hvordan vil spillene se ut på Xbox One om noen år? Tja, kanskje ikke helt superbra, omtrent som når man har en gammel treig PC, nye spill må man kanskje spille med redusert grafisk kvalitet for å få flyt, men det funker i hvert fall. Slik vil det bli på Xbox også. Gammel Xbox ok kvalitet, mens samme spill på One X vil være i 4K, HDR og 60 fps. Og til slutt vil nok støtten opphøre, omtrent som med PC-spill som krever DX12, som da ekskluderer eldgamle skjermkort uten støtte. Men da er det gått så mange år at det ikke lenger har noe å si.

 

Se på Xbox som en PC så blir det lettere å forstå. Og det er jo akkurat det de er ;)

Så, basicly akkurat det samme som Sony gjør med PS4 Pro, got it.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

MS drepte konsollgenerasjonene simpelthen ved å si at nå framover skal spill du kjøper fungere uansett hvor du ønsker å spille det, Xbox One, One S, One X, One <whatever som kommer i framtiden> og på PC. Det er ikke sånn at en ny konsoll ekskluderer de forrige spillene og vil kreve "bakoverkompabilitet" for å fungere. Nei, fra nå og framover funker dine gamle spill når du kjøper en ny konsoll, og de nye spillene funker på en gammel konsoll.

 

Hvordan vil spillene se ut på Xbox One om noen år? Tja, kanskje ikke helt superbra, omtrent som når man har en gammel treig PC, nye spill må man kanskje spille med redusert grafisk kvalitet for å få flyt, men det funker i hvert fall. Slik vil det bli på Xbox også. Gammel Xbox ok kvalitet, mens samme spill på One X vil være i 4K, HDR og 60 fps. Og til slutt vil nok støtten opphøre, omtrent som med PC-spill som krever DX12, som da ekskluderer eldgamle skjermkort uten støtte. Men da er det gått så mange år at det ikke lenger har noe å si.

 

Se på Xbox som en PC så blir det lettere å forstå. Og det er jo akkurat det de er ;)

At Microsoft "vant" e3 i år er jeg helt enig i. Men at de alene har drept konsollgenerasjoner er bare tull, når det Xbox One x gjør er akkurat det samme som PS4, med litt mer krutt i tønna. En Toyota er fortsatt en bil på samme måte som en Porsche er en bil. Endret av BadFurDay
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ryktet om konsollgenerasjonenes død sirkulerte allerede før XBone og PS4 var lansert. Mye av grunnen var nok at forrige generasjon dro seg vel ut i levetid og mange så behovet for en mer inkrementell oppgraderingssyklus.

Uansett er det bare tiden som kan vise hva fremtiden blir. Kanskje er ikke konsollgenerasjonene død alikevel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...