Gå til innhold

Nå går Microsoft i strupen på Googles Chromebook


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom pris, vekt, batteritid og ytelse blir tilnærmet lik mellom Chromebook og en Windows-laptop er det etter min mening ekstremt få argumenter for å gå for en Chromebook.

 

Det kan jeg ikke se for meg at den blir. Pris og vekt kanskje, men neppe batterilevetid og ytelse. Windows er ganske mye tyngre å trekke rundt enn ChromeOS. Særlig med all bloatware som sikkert må legges inn for å få prisen til å bli så lav som dette.

 

I tillegg skal MS leve av å selge OS, samtidig som produsenten av maskinen skal leve av å selge HW. Ergo må de ha fortjeneste. Google skal leve av at folk surfer, og kan gå med tap på å gi bort OSet, samtidig som produsenten kan benytte billigere komponenter i en Chromebook.

 

Jeg tror ikke dette blir døden for Chromebooks. Men det er jo fint at folk kan få tak i billige PCer!

Endret av Audun_K
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vi må bare håpe på at det er mer konkuranse i OS markedet, microsoft tar somsakt BLODPRIS for samme os dem lanserte i 95, oppgraderingene mellom versionene fram til i dag har vært små, å metro er bare et program som kjører linker og enkle programmer.. og desktop er også bare ett program, windows\ microsoft har bare aldri latt folk forandre mye på desktop.. bortsett fra i windows xp der man kunne laste opplåste uxtheme.dll filer å kjøre mange unike oppsett...

 

Å linux har custom som standar, der man kan velge mange forskjellige oppsett.

Lenke til kommentar

Vi må bare håpe på at det er mer konkuranse i OS markedet, microsoft tar somsakt BLODPRIS for samme os dem lanserte i 95, oppgraderingene mellom versionene fram til i dag har vært små, å metro er bare et program som kjører linker og enkle programmer.. og desktop er også bare ett program, windows\ microsoft har bare aldri latt folk forandre mye på desktop.. bortsett fra i windows xp der man kunne laste opplåste uxtheme.dll filer å kjøre mange unike oppsett...

 

Å linux har custom som standar, der man kan velge mange forskjellige oppsett.

 

Oppgraderingene fra Win 95 til Win 8 er små? Hva har du røyka for noe?

 

Win 8 kjører da utrolig mye kjappere enn Win 95?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...