Gå til innhold

Kommentar: Myten om Half-Life 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil folk egentlig ha en avslutning? "halflifesagaen" har for min del levd over halvparten av livet mitt, ville nesten vært trist om de gav den en definitiv avslutning uten å føre historien videre.

 

Jeg vil ha en avslutning som er tilfredsstillende som siste kapitel og ingen cliffhanger.

 

Det vil uansett være mer enn nok materiale for Valve å benytte dersom de skulle ønske å bruke universet videre.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Må innrømme at jeg ikke tenker så mye på Half-Life 3. 2-eren var bra, men spesielt med episodene føler jeg det gikk i narrativ-fellen og ble et spill hvor spektakulære scener og fortellerflyt fikk førstepri og utfordringen var svært begrenset. Utover mysteriet G-man var aldri historien særlig interessant heller.

Lenke til kommentar

HL3 kommer garantert ikke til å leve opp til hypen, men hadde det egentlig vært så farlig?

 

Millioner av fans (meg selv inkludert) kommer til å kjøpe det okke som, og med mindre de leverer et ræva spill så kommer nok de fleste til å kose seg med et nytt spill i HL-serien med bedre grafikk og en fortsettelse av historien.

 

Som nevnt tjener Valve penger som gress, de er ikke avhengig av at HL3 slår alle rekorder for å klare seg.

Lenke til kommentar

Har en følelse av at Half-Life 3 vil gå litt den samme veien som Duke Nukem Forever. Tviler vel på at Valve kommer til å levere noe så dårlig som DNF, men ser heller ikke hvordan det skal være mulig for dem å leve opp til alle forventningene folk har skapt over de siste 8-9 åra.

 

Delvis, men DNF var plaget av utviklerbytte, utgiver problemer (penger) osv. Dette er jo ikke en gang tema hos Valve, det er rett og slett sånn at hvis det tar kjempelang tid for et spill å bli utviklet, så er det enten fordi de ansatte har andre mer interessante prosjekter å jobbe med, fordi de ikke klarer å bli enige, eller fordi de stadig kommer med bedre ideer for hvordan det skal gjøres. Jeg mistenker bla. at Valve har hatt VR i tankene en lang periode. Kanskje blir HL3 (eller tilsvarende) det første virkelig store VR spillet?

 

taim vil sjåv

Lenke til kommentar

Meh. Husker nesten ikke de foregående episodene, og enda mindre de tidligere spillene, foruten visuelle bruddstykker. Tror ikke jeg gidde spille alle på nytt, og føler egentlig at jeg har mistet interessen.

 

Jeg tenker, Valve har kunnet lansert dette spillet for lenge siden om de hadde villet, og samtiden tatt i betraktning vil nok ikke spillet oppleves som bedre om man venter. Kanskje går det heller andre veien, om de ikke tenker å gjøre radikale forandringer, hvilket ville gjort det til noe helt annet enn en ny HL-episode.

 

Egentlig tenker jeg fuck it, om de skal holde på slik så to spille det spillet. Jeg tror faktisk ikke jeg gidder gi dem pengene mine om det noen gang slippes.

Lenke til kommentar

Wow...

10 år allerede...

 

Personlig spiller jeg innimellom HL2 , det var faktisk spillet som virkelig kunne vise oss hvordan gravitasjons våpen kunne brukes ( og dermed fysikk i spillet ) , noe Doom3 tok selv i bruk. Er vel et av de få spillene der jeg faktisk har greid alle prestasjonene ...

 

HL2 brukte også en del elementer som vi senere kunne se i andre spill som en historiefortelling som du selv kan tolke i løpet av spillets gang og som dukker opp som en del av miljøet og ikke via en cutscene eller videoanimasjon , det finnes selvsagt andre spill som har gjort dette , men måten HL2 gjorde det på var for meg i alle fall spesiell ( senere har jo Dark souls spillene innfridd på noen områder her ).

 

Det er selvsagt en god del ting som kunnet og burde vært gjort på en annen måte , men for meg personlig så innfridde disse spillene alle de ønskene jeg hadde for en slik serie og jeg venter fortsatt spent på kanskje siste del av serien som virkelig lar vente på seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle HL spillene er blant mine favoritter faktisk, så gleder meg til HL3 etc. Men det kommer når det kommer, jeg bruker ikke energi og krefter på å "glede/irritere" meg i det daglige. Men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves sies det.

 

Valve har garantert ting på bordet, de har pengene og kompetansen. Jeg mistenker også at de venter med neste HL til VR er godt etablert, men at det også kommer med mulighet for vanlig skjerm mulighet. De har garantert noen andre fancy ting å inkludere i HL3 som blir litt revolusjonerende.

 

Er vel ett av få spill jeg ikke kommer til å vente på tilbudskampanjer på! :D

Lenke til kommentar

I følgje Wikipedia ligg Half-Life, Half-Life 2, Counter Strike og Garry's Mod alle på topp 10 over mest solgte PC-spel gjennom tidene. No kan ein sjølvsagt diskutere validiteten av tala, men at HL3 vil selje godt er det ingen tvil om. Sjølv om det hadde blitt middelmådig har det nok tilhengarar som kjøper det uansett. Ikkje at eg trur Valve ville gitt ut eit dårleg spel.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Føler selv at HL2 var ekstremt overhypet. Opplevelsen var forglemmelig, med en kjedelig fargepalett, flatt lydbilde, kjedelig figurgalleri.. Hadde det ganske gøy med Ep.1. Men det var kanskje mest på grunn av One free bullet achievementen, som betød at jeg ikke benyttet meg av våpnene som ellers var ganske *gjesp*. Ep.2 fenget så lite at jeg hoppet av halvveis

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...