Gå til innhold

Kommentar: Myten om Half-Life 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HL3 er ikke i produksjon. Det er godt mulig at det var det på et tidspunkt, men det er nå lagt på hyllen. Det har vært et skifte i Valve sin salgsmodell, og de har gått fra å produsere enkeltutgivelser til å selge tjenester. Steam, CSGO, DOTA2 og TF2 er alle eksempler på tjenester, med hyppige oppdateringer og mikrotransaksjoner.

Salgsinntektene på et eventuelt HL3 vil være en dråpe i bøtta som er disse nevnte tjenestene. Så penger vil nok aldri være en motivasjon for HL3.

Dere husker hvordan det gikk med Mass Effect 3?
Bioware fikk tidenes hatstorm for måten spillet ble avsluttet på. Valve har sett på denne hendelsen, og mest sannsynlig innsett at risikoen for å utgi et "ikke 100% perfekt" HL3 er for stor.

 

Arbeidsmoralen i Valve er slik at man kan jobbe på det man helst vil, og skal vi tro på ryktene fra innsiden av Valve så er det så og si ingen som ønsker å ta i HL3 for øyeblikket. Selv manusforfatteren til HL-serien har sluttet i selskapet. 

 

Den dagen Valve bestemmer seg for å fullføre HL3 vil være når Steam og alle andre prosjekter er fullførte, og de kan vie sin fulle oppmerksomhet på å levere tidenes spill. Med andre ord, ikke hold pusten.

Endret av Zaph_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Snip.

Hva gjør da de 330 ansatte hos Valve? Dette er da tatt fra Wikipedia og er ikke oppdatert siden 2013, så kan være flere ansatte siden den gang. 

Jeg tviler på at så mange mennesker sitter dag inn og dag ut uten å gjøre noe annet enn å justere litt på CSGO(Som også er utviklet av Hidden Path) TF2 og Dota 2 samtidig også holde Steam ved like. 

Det er noe som foregår i det studioet, men de er lik Rockstar når det kommer til å holde seg ganske så isolert fra media, så vi får ikke vite noe før de selv bestemmer det. 

Lenke til kommentar

Trolig så har man endret på HL3 / EP3 en god del og det kan godt være at de har valgt å starte på nytt et par ganger fordi de mente spillet som tross alt er Merkevaren til selskapet ( på høyde med Mario vel jeg selv påstå ) ikke innfrir på flere områder.

 

Så får vi se hva fremtiden bringer...

 

Jeg tipper at det faktisk kan være i løpet av året at vi får vite mer...

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

 

Snip.

Hva gjør da de 330 ansatte hos Valve? 

 

Av disse tipper jeg Valve har 1 ansatt på supportavdelingen. Kan umulig være flere. 

 

Angående HL3. Jeg tror de venter på det "neste" til lanseringen av dette spillet. Er rimelig sikker de har skrinlagt et par versjoner innen nå, men vi får vel se. Jeg har ihvertfall ikke store forhåpninger til spillet, selv om jeg er stor fan av serien. 

Lenke til kommentar

 

Snip.

Hva gjør da de 330 ansatte hos Valve? Dette er da tatt fra Wikipedia og er ikke oppdatert siden 2013, så kan være flere ansatte siden den gang. 

Jeg tviler på at så mange mennesker sitter dag inn og dag ut uten å gjøre noe annet enn å justere litt på CSGO(Som også er utviklet av Hidden Path) TF2 og Dota 2 samtidig også holde Steam ved like. 

Det er noe som foregår i det studioet, men de er lik Rockstar når det kommer til å holde seg ganske så isolert fra media, så vi får ikke vite noe før de selv bestemmer det. 

 

 

Som tidligere nevnt så har Valve arbeidsmoralen med å la folk jobbe med det de brenner for, og der det er behov. Det skjer stadig implementasjoner av nye funksjoner i Steam. Nokså nylig ble anime tilgjengeliggjort. Selv om det kodemessig ikke er den mest omfattende utvidelsen, så må man ikke glemme at det er en stor prosess med rettigheter og avtaler som står bak.  RiotGames som egentlig "kun" driver med "justeringer" av LoL har 1000 ansatte (2013) :D Det er helt sikkert en større gruppe som jobber med neste utgivelse av et storspill. Men at dette er HL3 vil jeg si er høyst usannsynlig med tanke på de punktene jeg nevnte. Selv med VR som "det store nye" så har Valve allerede sagt at HL3 ikke kommer til å være et VR spill. 

 

Jeg er på ingen måte en motstander av HL serien, tvert imot er det ingen spill jeg ønsker å se mer enn HL3. Det er bare viktig å være realistisk :)

Endret av Zaph_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

HL3 er ikke i produksjon. Det er godt mulig at det var det på et tidspunkt, men det er nå lagt på hyllen. Det har vært et skifte i Valve sin salgsmodell, og de har gått fra å produsere enkeltutgivelser til å selge tjenester. Steam, CSGO, DOTA2 og TF2 er alle eksempler på tjenester, med hyppige oppdateringer og mikrotransaksjoner.

Kvar er det sagt at HL3 er lagt på hylla?

Lenke til kommentar

Bioware fikk tidenes hatstorm for måten spillet ble avsluttet på. Valve har sett på denne hendelsen, og mest sannsynlig innsett at risikoen for å utgi et "ikke 100% perfekt" HL3 er for stor.

Eg ville heller sagt at det er tilnærma null risiko knytt til å sleppe HL3. Kva kan dei tape på at spelet kanskje ikkje lever opp til forventingane? Folk kjem ikkje til å bruke Steam noko mindre, eller spele mindre DOTA2, TF2 eller CS:GO. Missforstå meg rett, det er stor risiko for at spelet ikkje lev opp til dei absurde forventingane "vi" har, men eg trur ikkje det faktisk betyr så mykje for Valve.

Lenke til kommentar

 

HL3 er ikke i produksjon. Det er godt mulig at det var det på et tidspunkt, men det er nå lagt på hyllen. Det har vært et skifte i Valve sin salgsmodell, og de har gått fra å produsere enkeltutgivelser til å selge tjenester. Steam, CSGO, DOTA2 og TF2 er alle eksempler på tjenester, med hyppige oppdateringer og mikrotransaksjoner.

Kvar er det sagt at HL3 er lagt på hylla?

 

Med Gabe og Valve er det aldri noe som blir sagt svart på hvitt når det kommer til fremtidige utgivelser. Men man kan ikke blindt håpe på at HL3 snart skal komme ut  med så tydelige hint:

 

http://gamerant.com/gabe-newell-talks-half-life-3/

https://www.washingtonpost.com/news/the-switch/wp/2014/01/03/gabe-newell-on-what-makes-valve-tick/

 

http://www.ign.com/articles/2015/03/19/gabe-newell-discusses-possibility-of-half-life-3

http://www.polygon.com/2015/3/18/8253189/gabe-newell-valve-half-life

Lenke til kommentar

 

Eg ville heller sagt at det er tilnærma null risiko knytt til å sleppe HL3. Kva kan dei tape på at spelet kanskje ikkje lever opp til forventingane? Folk kjem ikkje til å bruke Steam noko mindre, eller spele mindre DOTA2, TF2 eller CS:GO. Missforstå meg rett, det er stor risiko for at spelet ikkje lev opp til dei absurde forventingane "vi" har, men eg trur ikkje det faktisk betyr så mykje for Valve.

 

Jeg er forsåvidt enig. Med tanke på at Valve ikke er børsnotert så har de jo heller ingen investorer å ta hensyn til. I følge "The Know" og deres anonyme Valve kilde så skal det allikevel hatt en viss betydning for hvorfor HL3 mistet resurser til utvikling.   

Det er vanskelig å sette seg inn i Valve sine sko, men jeg tror nok ikke noe selskap vil risikere en hatstorm hvis de kan unngå det :)   

Endret av Zaph_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...