Gå til innhold

Apples nye operativsystem tapper bærbare Mac-er for strøm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Satser da på at oppdateringen som kommer snart fikser problemet.

 

Jeg gidder neppe å oppdatere min Macbook Pro. Lion funker greit nok, og jeg trenger ikke alle disse fancy integrasjonene med nettskytjenester.

 

Håper neste generasjon Macbook Air har støtte for innebygget SIM-kort med 4G. Da kommer jeg til å oppgradere, tror jeg.

Er så lei av at telefonen jeg bruker som trådløs hotspot er tom etter kort tid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jeg synes det er rart hvis gatekeeper skal ha noe si, for etter hva jeg forstår blir denne bare aktivert ved installasjon av programmer? Selvfølgelig, har en et bruksmønster hvor en installerer nye programmer hele tida kan jeg forstå at det har en innvirkning. Kjører gatekeeper en sjekk på hver eksekverbar fil før den kjøres? Isåfall ville man vel sett en endring hvis man ofte startet nye prosesser og dermed kan det gi utslag.

Lenke til kommentar

Uheldig når de tar tusener ekstra for å levere produkter med den ekstra gode finnishen og gjennomføring.

 

Mac OS X Mountain Lion koster 140kr, hvordan får du dette til å bli flere tusenlapper?

 

 

Skal tro hva som er unnskyldningen denne gangen. "When your hands touch the chassis you drain the battery, here is a rubber mat to prevent it"

 

Må de komme med en unnskyldning da? Ethvert operativsystem, spesielt rykende ferske (Mountain Lion ble sluppet 25. August) har feil som blir rettet fortløpende, her er ikke Mac OS X noe unntak og hvorfor du har fått for deg noe annet er for meg en gåte.

 

 

Er det ikke Apple som er ufeilbarlige da? bwahahahahaha

 

Ethvert operativsystem, spesielt rykende ferske (Mountain Lion ble sluppet 25. August) har feil som blir rettet fortløpende, her er ikke Mac OS X noe unntak og hvorfor du har fått for deg noe annet er for meg en gåte.

 

dette er priceless ^^ sorry men apple fortjener å få feil :p har vært et bra år for apple LOL virus bugs crashes NICE endelig kommer feilene som rammer alle andre til dere og!

 

 

Virus? Har vell vært snakk om malware og litt diverse, aldri vært snakk om noe virus i den forstand at du faktisk vet hva begrepet virus faktisk går ut på. Kan du referere til et eneste operativsystem som aldri, under noen omstendigheter vil krasje?

 

Uansett er det temmelig smålig å sitte å godte seg over andres smerte, syntes du virkelig Mac OS X brukere fortjener verre enn alle andre, i så fall lurer jeg på hvorfor? Sitter du å godter deg hver gang friske mennesker blir syke også?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

En ting legger jeg merke til etter Steve Jobs død, og det er at det ser ut som selskapet ikke har den samme kvalitetssikringen som før , om dette var pga Jobs selv eller om det har blitt gjort endringer i rutinene vet jeg ikke, men det vil nok ha noen følger for de som har Apple produkter.

 

At vi i Pc verdenen er vant til en del rusk i maskineriet etter hver "oppdatering" av os'et betyr ikke at andre selskap trenger å kopiere MS sin holdning i forhold til kundene og fix on the fly mentaliteten. Det er bedre at det fungerer som det skal ved utgivelsen enn at brukerne må irriterer seg med en haug med oppdateringer som kommer gradvis og som ikke nødvendigvis når alle med en gang.

Endret av Malvado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men du får jo med akkurat samme bugs osv.. i Windows om du kjøper deg en billig Acer til 3'500kr, eller en Samsung 7-serie til 9'000kr eller en Lenovo ThinkPad til 18'000kr.

Poenget er at en del av grunnen til at mange kjøper Mac er fordi det skal ha færre problemer enn Windows, det er en del av markedsføringen og en grunn til at enkelte aksepterer å betale mer for en Macbook enn en annen PC.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

En ting legger jeg merke til etter Steve Jobs død, og det er at det ser ut som selskapet ikke har den samme kvalitetssikringen som før , om dette var pga Jobs selv eller om det har blitt gjort endringer i rutinene vet jeg ikke, men det vil nok ha noen følger for de som har Apple produkter.(...)

 

Jeg er ikke så sikker på om det er den store endringen, for jeg tror hukommelsen din skorter litt, eller mer sansynlig har Steve Jobs Reality Distortion Field sluttet å virke.

 

Noe mer hendelser blir det selvfølgelig jo større brukergruppen er og jo mer variert produktene blir, men det handler like mye om den illusjonen mange har levd under at ting ikke går feil i Apples univers. Er vel ikke så lang tid tilbake at f.eks skjermkortene sviktet stort, eller at MacOS var det absolutt enkleste OSet å hacke.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+152

...

Ethvert operativsystem, spesielt rykende ferske (Mountain Lion ble sluppet 25. August)...

Dersom det hadde blitt sluppet 25. august hadde det vel ikke vært spesielt ferskt? :p

Lenke til kommentar

Må de komme med en unnskyldning da? Ethvert operativsystem, spesielt rykende ferske (Mountain Lion ble sluppet 25. August) har feil som blir rettet fortløpende, her er ikke Mac OS X noe unntak og hvorfor du har fått for deg noe annet er for meg en gåte.

 

Hvorfor så hårsår for noe som åpenbart var en spøk som refererte til "You're holding it wrong" .

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Uheldig når de tar tusener ekstra for å levere produkter med den ekstra gode finnishen og gjennomføring.

 

Mac OS X Mountain Lion koster 140kr, hvordan får du dette til å bli flere tusenlapper?

 

 

Skal tro hva som er unnskyldningen denne gangen. "When your hands touch the chassis you drain the battery, here is a rubber mat to prevent it"

 

Må de komme med en unnskyldning da? Ethvert operativsystem, spesielt rykende ferske (Mountain Lion ble sluppet 25. August) har feil som blir rettet fortløpende, her er ikke Mac OS X noe unntak og hvorfor du har fått for deg noe annet er for meg en gåte.

 

 

Er det ikke Apple som er ufeilbarlige da? bwahahahahaha

 

Ethvert operativsystem, spesielt rykende ferske (Mountain Lion ble sluppet 25. August) har feil som blir rettet fortløpende, her er ikke Mac OS X noe unntak og hvorfor du har fått for deg noe annet er for meg en gåte.

 

dette er priceless ^^ sorry men apple fortjener å få feil :p har vært et bra år for apple LOL virus bugs crashes NICE endelig kommer feilene som rammer alle andre til dere og!

 

 

Virus? Har vell vært snakk om malware og litt diverse, aldri vært snakk om noe virus i den forstand at du faktisk vet hva begrepet virus faktisk går ut på. Kan du referere til et eneste operativsystem som aldri, under noen omstendigheter vil krasje?

 

Uansett er det temmelig smålig å sitte å godte seg over andres smerte, syntes du virkelig Mac OS X brukere fortjener verre enn alle andre, i så fall lurer jeg på hvorfor? Sitter du å godter deg hver gang friske mennesker blir syke også?

 

så Javaviruset var ikke et virus? den som infiserte en million Mac'er og ikke ble gjort noe med før etter 2 måneder? http://www.hardware.no/artikler/mac-virus_herjer/79148 der har du linken. og grunnen til at jeg godter meg er sånne som deg, du sier at det ALDRI har vært snakk om noe virus. ops du tok visst feil. har aldri sagt at windows og linux ikke krasher eller får virus men de som bruker de oppfører seg heller ikke som om de er ufeilbarige, er godt å se at ettersom mac har fått større markedsandel så har de fått AKKURATT samme problemene som alle andre men apple klarer ikke møte truslene i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Uansett er det temmelig smålig å sitte å godte seg over andres smerte, syntes du virkelig Mac OS X brukere fortjener verre enn alle andre, i så fall lurer jeg på hvorfor? Sitter du å godter deg hver gang friske mennesker blir syke også?

 

Det kan være gode grunner til å "godte seg" over at selskaper straffes. Feks at man mener de har en praksis som bør straffe seg økonomisk, fordi man ikke liker den. (ikke det at jeg mener det nødvendigvis er treffende i dette tilfellet).

 

Ellers er jeg forundret over endel av kommentarene her, dette e rikke verdens undergang, og det er heller ikke uvanlig, liknende problemer har dukket opp ved tidligere updates, både av IOS og OSX (både batteriproblemer, og andre problemer av omtrent tilsvarende alvorlighetsgrad), og det vil bli patchet, dette er ikke noen vanvittig stor nyhet.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men du får jo med akkurat samme bugs osv.. i Windows om du kjøper deg en billig Acer til 3'500kr, eller en Samsung 7-serie til 9'000kr eller en Lenovo ThinkPad til 18'000kr.

 

Folk reagerer nok med fryd av den grunn at "told you so". Man har i årevis predikert at kjøper man Apple, kjøper man "it just works". Her er et eksempel på at det ikke er tilfelle:

http://ctwatchdog.com/finance/2012-computer-reliability-report-lenovo-most-reliable-acer-least-reliable-apple-declined

 

Jeg har selv en iMac som har kræsja mang en gang. Det har stort sett løst seg ved reboot, men en gang måtte en reinstallasjon til. Jeg har en iPhone 4 som til stadighet kaster meg ut av diverse apps. Dens batteri varierer fra ypperlig til tragisk (hvor det tappes i løpet av få timer selv om det tilsynelatende ikke er noen apps som kjøres). En iPhone er allerede byttet pga knust skjerm. Gummideksel hjalp ikke på et fall på under en meter ned på baderomsflisene. iPod'ene mine har trøblet med ujevne mellomrom (dårlig bunnkontakt, dårlig batteri, dårlig hodetelefonkontakt). Airport Express har jeg gitt opp (mer ustabil enhet har jeg aldri opplevd). Apple TV er det eneste som har fungert prikkfritt, men den måtte jailbreakes for at jeg skulle få særlig utbytte av den, og der opplever jeg at jeg må reboote den hver gang jeg kjører xbmc (en reboot så fungerer det fint inntil neste dag). Time Capsule måtte jeg levere inn da harddisken kræsja etter en snau måned.

 

Men jeg vurderer fortsatt Apple-produkter, dog likestiller jeg de med andre produkter siden jeg ikke merker særlig kvalitetsforskjeller. Ja, du har unibody, men for meg har det fint lite å si. Jeg har ennå ikke klart å slite ut min 11 år gamle Acer, ei heller min 6 år gamle Fujitsu Siemens. Det er forskjell på å FØLE at det er kvalitet (rent subjektivt) og det å OPPLEVE kvalitet (objektivt). iPhone kan FØLES som kvalitetsmobil med glass foran og bak og dens tyngde, men den har vist seg å være meget skjør og tåler ofte ikke mye før glasset knuser. Senest for 3 dager satt jeg i møte med en kollega hvor hun mistet sin iphone i gulvet på møterommet. Glasset knuste til tross for at også hun hadde gummideksel. I går dukket det opp statusoppdatering fra ei venninne på facebook. Hun var lei seg når hun i går klarte å knuse frontglasset på sin iphone.

 

Så, jeg forstår godt at folk reagerer på slike nyheter om Apple-problemer all den tid mange Apple-fans mer virker som komiske Ali.

http://www.welovetheiraqiinformationminister.com/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg antar det sitter mennesker og koder Mac OSX på lik linje som Windows. Når mennesker er innvolvert i uavhengig hva innad "industriell produksjon" så blir det feil til slutt.

 

Mac OSX er ikke ødelagt av den grunn, man mister ca 30% av batteritiden og dette vil bli fikset.

 

For å ta litt prising etc. til mr. cannibalguppy eller hva pokker navnet ditt er (trolle-nickname?):

 

Windows 7 koster 900 kroner mener jeg, noe i den dur, for 1 lisens, Mac OSX koster 140 kroner for 5 lisenser. Dessyteb støtter jeg RamGuy her, det blir bare feil å sitte å godte seg over dette. Hadde det vert en alvorlig feil, som mange fotografer, filmskapere, studenter etc. fikk mistet arbeidet sitt evt. skapte mer arbeid med å hente fram fra backup, hadde du/dere da sittet å ledd dere skakk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...