Gå til innhold

Nikons ekstremzoom er offisiell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ennå en grunn for å velge Nikon, spent på hva testene sier. Nikons 18-200 har ikke fått overveldende bra kritikker for bildekvalitet, men byggekvalitet og fokushastighet har vært godt over snittet. Blir også interessant å se hva Tamron gjør, de har ledet an i zoomområde i mange år og liker sikkert ikke å havne på andreplass. Kanskje vi får en 310mm til Photokina?

Lenke til kommentar

Å steike! 8000 kr. 18-300 blir rekord for zoomfleksibilitet, men det kan også potensielt bli rekordlav kvalitet per investert krone. Hva det blir til får vi se når testene dukker opp.

 

Jeg tror dette blir et objektiv de fleste kunne ha klart seg meget godt med, sammen med 50mm f/1.8G, og en SB700 så har man egentlig alt man behøver..!

Lenke til kommentar

Wow, den her fikk meg excited. Til den prisen trenger jo ikke optikken være mer enn "god+" heller.

Tja, det spørs jo hva annet man kan få for pengene, hvis man ikke MÅ ha all zoomen i ett objektiv. Men det kan jo fort bli dyrere og, alt avhengig av hva du legger i god+. :p
Lenke til kommentar

Ennå en grunn for å velge Nikon, spent på hva testene sier. Nikons 18-200 har ikke fått overveldende bra kritikker for bildekvalitet, men byggekvalitet og fokushastighet har vært godt over snittet. Blir også interessant å se hva Tamron gjør, de har ledet an i zoomområde i mange år og liker sikkert ikke å havne på andreplass. Kanskje vi får en 310mm til Photokina?

 

Her må Tamron naturligvis slå til med en 15-300mm.

Lenke til kommentar

Her må Tamron naturligvis slå til med en 15-300mm.

Tror nok de er fornøyd med 18-270 foreløpig. Selv hadde jeg gjerne sett at de rettet skytset mot Sigmas 12-24 for fullformat og prøvde å lage noe i den leia.

 

Holder ikke Nikon sitt 14-24 f.2.8 ? Det objektivet er så brutalt bra at til og med Canon folket bruker det med adapter.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...