Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Chattet med MS support angående X kjøpt via dere Store. De sender X fra Nederland/Irland 31 Okt med UPS. Sa at alle forhåndsbestillinger får prioritert frakt automatisk selv om man velger gratis frakt. Så dette høres veldig bra ut.

Oi, da har dere den 1. November da. Husker jeg bestilte vanilla one der, og den kom dagen etter fra nederland

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er vist Xbox One X på lager hos Elkjøp. Satse på at det gjelder Project Scorpio Edition også. Så da burde muligheten for at endel ihvertfall får på selve lanserings dagen være stor. Alt spørs på når Elkjøp får lov å starte å sende...

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Chattet med MS support angående X kjøpt via dere Store. De sender X fra Nederland/Irland 31 Okt med UPS. Sa at alle forhåndsbestillinger får prioritert frakt automatisk selv om man velger gratis frakt. Så dette høres veldig bra ut.

Oi, da har dere den 1. November da. Husker jeg bestilte vanilla one der, og den kom dagen etter fra nederland

 

Nice. Får håpe det. Kom den på døra?

Lenke til kommentar

 

 

Chattet med MS support angående X kjøpt via dere Store. De sender X fra Nederland/Irland 31 Okt med UPS. Sa at alle forhåndsbestillinger får prioritert frakt automatisk selv om man velger gratis frakt. Så dette høres veldig bra ut.

Oi, da har dere den 1. November da. Husker jeg bestilte vanilla one der, og den kom dagen etter fra nederland

Nice. Får håpe det. Kom den på døra?

Yes

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://nordic.ign.com/black-supernatural/5703/news/first-13-original-xbox-games-announced-for-xbox-one-compatib

 

Microsoft has revealed the first 13 backwards-compatible original Xbox games for Xbox One to IGN – several of which we got to play. These first 13 will be available tomorrow, October 24. All are enhanced with 1080p resolution, higher and/or smoother framerates, and faster loading times.

 

 

Star Wars: Knights of the Old Republic

  • Ninja Gaiden Black
  • Crimson Skies: High Road to Revenge
  • Fuzion Frenzy
  • Prince of Persia: The Sands of Time
  • Psychonauts
  • Dead to Rights
  • Black
  • Grabbed by the Ghoulies
  • Sid Meier’s Pirates!
  • Red Faction II
  • BloodRayne 2
  • The King of Fighters Neowave

Kan spilles på Xbox One i morgen 24 oktober.

 

 

Må finne frem Black og Crimson Skies på loftet.

 

 

7o9

Endret av Seven of Nine
Lenke til kommentar

Analoge kabler er en ting. Men digitale signaler er enten av eller på. Om kabelen har støtte for formatet som skal sendes så får du ikke noe bedre bilde om du bruker 2000kr eller 200kr. 

 

Det er forsåvidt korrekt. Men så er det altså forskjell på 4K signalene. Og billig kabelene påstår gjerne at de har støtte som de altså ikke har. Så, hva gjør man da? Man kan jo gamble på billig kabler, og benytte angrerett i det uendelige. Eller man kan gå for det ene dyre merket man har hørt om..

 

Selv kjøpte jeg nå en ny 10 m fra Clas Ohlson til 500 Kr. Men har ikke testet den enda. Det merkelige der var at de hadde en hvit versjon som rett og slett veide merkbart mer enn den svarte. 10 meter versjonene lå på samme hylle. Og om man ser på den ene bruker tilbakemeldingen på den svarte. Så sier den kjøperen at selv ikke 5 meter versjonen klarte 4:4:4. Mens "detaljer" for produktet hevder 4k@50/60 (2160p) støtte for alle lengder. Det stemmer kanskje for 4:2:0. Men jeg kan nesten garantere at om du får HDR gjennom 10 meter versjonen av den der. Så har du kastet bort vinnersjansen du hadde på 7 rette i lotto på en føkkings HDMI kabel! :p

Lenke til kommentar

At det er forskjell er det. Men som det blir nevnt. Om man kjøper en kabel som skal støtte 4K og HDR til 350,- så er det ingen forskjell (annet enn eventuell byggekvaliteten på kabelen) på den og en til 3500,-. Signalet vil uansett være det samme når det gjelder digitale signaler.

 

Forklart dypere her:

 

http://www.expertreviews.co.uk/tvs-entertainment/7976/expensive-hdmi-cables-make-no-difference-and-heres-why

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Og xbox blir levert med en HDMI-kabel som er sertifisert til å klare 4k UHD 4:4:4

Selv har jeg også erfaringer med billigkabler som klarer å levere bilde hvor en monster eller supra ikke har klart det.
Så det er forskjell på HDMI-kabler, ikke alltid er dyrest best. Men en ting er sikkert. Klarer ikke kabelen jobben ender det med null bilde. Ikke et "litt dårligere bilde".

Lenke til kommentar

At det er forskjell er det. Men som det blir nevnt. Om man kjøper en kabel som skal støtte 4K og HDR til 350,- så er det ingen forskjell (annet enn eventuell byggekvaliteten på kabelen) på den og en til 3500,-. Signalet vil uansett være det samme når det gjelder digitale signaler.

 

Forklart dypere her:

 

http://www.expertreviews.co.uk/tvs-entertainment/7976/expensive-hdmi-cables-make-no-difference-and-heres-why

 

Det ser ut som dere har mistet en vesentlig komponent her. Som jeg sier, så klarte billig kabelen 4:2:0. Og det er sant at om man sender 4:2:0 gjennom den dyre kabelen også. Så vil bildet være identisk. Problemet er at når billigkabelen ikke klarer 4:4:4 men den "dyre" kabelen gjør. Så er det ikke den samme informasjonen som sendes lenger..

 

Og xbox blir levert med en HDMI-kabel som er sertifisert til å klare 4k UHD 4:4:4

 

Selv har jeg også erfaringer med billigkabler som klarer å levere bilde hvor en monster eller supra ikke har klart det.

Så det er forskjell på HDMI-kabler, ikke alltid er dyrest best. Men en ting er sikkert. Klarer ikke kabelen jobben ender det med null bilde. Ikke et "litt dårligere bilde".

 

Dårlig sertifisering i så fall. Internett er fullt av folk som har fikset sine display problemer med å kjøpe ny HDMI kabel til sin XB1S. Det vil være litt krise om Microsoft gjør samme tabben med XB1X.

 

Og jo, 4:2:0 gir faktisk litt dårligere bilde. Enn 4:4:4..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...