Gå til innhold

Dell med 7 tommers brett-PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes 7" skjerm som både denne og Galaxy har er for lite. Blir bare litt større en mobilen jeg har fra før av. Blir verken fugl eller fisk. Da ser heller Toshiba Folio langt mer spennende ut med 10" skjerm. Har lansering i midten av oktober og prises mellom 3100-3800 kr de fleste steder. Er veldig spent på hvordan den blir.

Lenke til kommentar

Syntes 7" skjerm som både denne og Galaxy har er for lite. Blir bare litt større en mobilen jeg har fra før av. Blir verken fugl eller fisk. Da ser heller Toshiba Folio langt mer spennende ut med 10" skjerm. Har lansering i midten av oktober og prises mellom 3100-3800 kr de fleste steder. Er veldig spent på hvordan den blir.

 

Personlig synes jeg 10 tommer blir fort stor for en slik enhet, stress med enhåndsbruk osv (ihvertfall med den vekta som det opereres med i disse dager). Men det kommer vel endel størrelser etterhvert, så alle kan være fornøyde.

 

AtW

Lenke til kommentar

Syntes 7" skjerm som både denne og Galaxy har er for lite. Blir bare litt større en mobilen jeg har fra før av. Blir verken fugl eller fisk. Da ser heller Toshiba Folio langt mer spennende ut med 10" skjerm. Har lansering i midten av oktober og prises mellom 3100-3800 kr de fleste steder. Er veldig spent på hvordan den blir.

 

Personlig synes jeg 10 tommer blir fort stor for en slik enhet, stress med enhåndsbruk osv (ihvertfall med den vekta som det opereres med i disse dager). Men det kommer vel endel størrelser etterhvert, så alle kan være fornøyde.

 

AtW

Det er det som er fint med oss mennesker, vi er alle ulike. Noen liker søstra, andre liker mora. Jeg ser helt klart potensialet i begge størrelsene, og uten å ha testet de skal jeg innrømme at jeg må være forsiktig med å avfeie 7"ern. Har allikevel mest tro på 9-10" til surfing og brukervennligheten mtp. touch. Vekten er selvfølgelig avgjørende, og burde ikke overstige 600-700 gram. Utover størrelse og vekt, så tror jeg batteritid og brukervennlighet (les: touchintegrasjonen) vil være avgjørende for valget til mange. Håper produsentene tar dette på alvor slik at vi slipper å måtte velge mellom modeller som bare har det ene eller det andre. iPad med Android, usb on the go og minnekortleser burde være etter min mening en målsetning. Prismessig burde de ikke overstige 5000-5500 kr.

Lenke til kommentar

Apropos tøffe konsepter så digger jeg dette konseptet: Lenovo IdeaPad U1 Hybrid tablet

 

Lenovo-IdeaPad-U1-Hybrid-Tablet-Laptop_02.jpg

Noe av det lekreste jeg har sett på lenge. Prisen på ca 6500 kr er heller ikke ille med tanke på at det bokstavelig talt er to produkter i ett. Maskinen har sin egen hardware, og tableten har sin egen. Så dog ut på videoen som om den trenger en del mer optimalisering før den er klar for butikkene. Hadde håpet på Android under panseret på tableten, men det kan jo hende at Skylight Linux også er mulig å forandre og utvide på samme måte som Android. Sto at den skulle lanseres i juni, men ser ut som om den er noe forsinket.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...