Gå til innhold

Forenkler nedlasting


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tviler på at det har så mye for seg, men er jo lov for de å forsøke..

Så, hvor finner jeg metalink-filer jeg kan laste ned da? Tviler på at større firmaer konverterer fra bitTorrent til metalink, når førstnevnte virker såpass godt som den gjør. Skulle metalink vise seg enda bedre enn bitTorrent, så kanskje.. men er litt skeptisk

Lenke til kommentar

Poenget var vel at du slipper og laste ned hele fila på nytt om du får en korrupt del, eventuelt å reparere den korrupte delen? Det støtter ikke FlashGet eller standard FTP. Mulighetene til å laste ned fra flere kilder samtidig og fortsette nedlastingen om den stopper derimot er vel ganske vanlig nå.

Lenke til kommentar

Firefox utvidelsen Downthemall har en stygg tendens til å ikke funke for meg.

For å si det sånn, jeg starter en nedlasting men Downthemall gjør ingenting, står bare å koser seg på 0% og slik kan den stå i flere dager.

Var tvunget å kaste den ut og gå tilbake til det gamle systemet for at det skulle funke.

Lenke til kommentar
Poenget var vel at du slipper og laste ned hele fila på nytt om du får en korrupt del, eventuelt å reparere den korrupte delen? Det støtter ikke FlashGet eller standard FTP. Mulighetene til å laste ned fra flere kilder samtidig og fortsette nedlastingen om den stopper derimot er vel ganske vanlig nå.

Jeg vet ikke hvor ofte jeg har opplevd å få en korrupt fil fra FTP siden 1991, men jeg vet at muligheten til resume løste så å si alle overføringsproblemer.

Lenke til kommentar

Fant fem orddelingsfeil i artikkelen:

 

 

Forestill deg at du laster ned en film fra en HTTP eller FTP-server, [...]

 

[...] da nedlasting fra en annen HTTP eller FTP-server [...]

 

Hvis metalink-filen er satt opp riktig [...]

 

[..] en nedlastingsklient som støtter metalink-spesifikasjonen, [..]

 

Firefox-utvidelse: DownThemAll

 

 

Beklager, men kunne ikke dy meg. ;)

Lenke til kommentar
Fant fem orddelingsfeil i artikkelen:

 

 

Forestill deg at du laster ned en film fra en HTTP eller FTP-server, [...]

 

[...] da nedlasting fra en annen HTTP eller FTP-server [...]

 

Hvis metalink-filen er satt opp riktig [...]

 

[..] en nedlastingsklient som støtter metalink-spesifikasjonen, [..]

 

Firefox-utvidelse: DownThemAll

 

 

Beklager, men kunne ikke dy meg. ;)

 

Mener du at det SKAL være bindestrek mellom 'HTTP' og 'server', og at det IKKE skal være bindestrek mellom 'metalink' og 'filen/spesifikasjonen' eller 'Firefox' og 'utvidelse'?

 

Sånn jeg husker regelen skal det være bindestrek etter både forkortelser og egennavn. Både metalink og Firefox er egennavn, så metalink-filen og Firefox-utvidelsen er riktig, akkurat som HTTP-serveren ville ha vært riktig. Men kanskje det har blitt nye regler siden jeg var ung?

Lenke til kommentar
Må man legge til HTTP og FTP tjenere manuelt for hver fil man skal laste ned?.

Eller vil programmet selv prøve å finne en tjener som har en identisk fil?.

 

Regner med man stort sett må legge til manuelt, da det sikkert ikke er så vanlig med slike metalink-filer som ligger rundt.

 

AtW

 

Alle kildene, HTTP, FTP eller P2P skal være listet i selve metalink-filen.

Lenke til kommentar
Må man legge til HTTP og FTP tjenere manuelt for hver fil man skal laste ned?.

Eller vil programmet selv prøve å finne en tjener som har en identisk fil?.

 

Regner med man stort sett må legge til manuelt, da det sikkert ikke er så vanlig med slike metalink-filer som ligger rundt.

 

AtW

 

Alle kildene, HTTP, FTP eller P2P skal være listet i selve metalink-filen.

 

Såfremt noen legger ut en meatalink-fil ja? Hva om den ikke er tilgjengelig? Noe som jeg antar er det vnaligste i dag.

 

AtW

Lenke til kommentar

Denne artikkelen beskriver i stor grad hvordan dette systemet fungerer på samme måte som Bittorrent. Jeg fikk ikke helt med meg hvorfor jeg skulle bruke dette systemet i stedet for, eller i tillegg til, Bittorrent. Det aller meste jeg har bruk for som er over noen titalls MB får jeg tak i gjennom torrentnettverket.

 

Det jeg prøver å spørre er på hvilken måte dette overgår torrents?

Lenke til kommentar

Hva blir EGENTLIG poenget når det ikke kan "erstatte" noe som helst. Det er rett og slett fryktelig dødfødt i mine øyne da de "u-utbyttelige" protokollene er så godt etablert at de er urikkelige, og at de nyere har et såpass etablert marked; at de tross sin unge alder er harde å konkurrere i mot.

 

Noe som skal konkurrere eller innbyde til samarbeid med http, ftp og torrent i dag må være HJÆLVETTES GODT.

 

Men alt i alt... protokollene i seg selv er stort sett ikke problemet. Det ligger mer i rettnign brukere, programvare, ect.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...