Jump to content

Skinney

Medlemmer
  • Content Count

    2458
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

227 :)

About Skinney

  • Birthday 02/17/1989

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  1. Er flere faktorer som gjør at det kan kjøre dobbelt så raskt. Når de kompilerer ahead of time kan de benytte GCC eller LLVM for kompilering, disse er mye bedre på å optimalisere kode for ytelse enn det Dalvik er. For den saks skyld er Java VM vesentlig raskere enn Dalvik. Dalvik er en veldig ung VM og har begrenset med minne og batteri enn en vanlig datamaskin (som Java VM og LLVM/GCC var ment å kjøre på) og har derfor ikke like god kode-generering som alternativene. Var noen som sammenlignet Mono (open source .NET VM) og Dalvik og fant ytelsesforskjeller på 60%. Mono er heller ikke kjent for å være særlig rask sammenlignet med andre VMer, så er nok en del ytelse å hente ved å bytte til en annen "motor" for å kompilere kode. Når du kompilerer apps på forhånd så trenger du heller ikke å kompilere kode når programmet kjører. Dette betyr at oppstarten er raskere, og at du bruker mindre minne. Dette betyr også at det er mindre sannsynlighet for at en annen app kompilerer kode mens du kjører ett annet program, dette kan også gjøre at telefonen føles raskere.
  2. Hele poenget er jo at det ikke fungerer like godt, det er litt som å si "hva er galt med integrert grafikk, sålenge spillet fungerer like bra som med ett dedikert skjermkort" AtW Ja, og det står jeg fortsatt fast med. Hvis jeg kun spiller spill som The Banner Saga og Football Manager 2014, så har det fint lite å si om jeg har dedikert eller integrert skjermkort, eller om det er en native executable eller i nettleser. Nettlesere er per idag ikke gode nok for AAA-spill, men det kan endre seg. En av de mest populære spill-motorene er Unity, der mye om ikke alt av spill-logikken utføres av høynivå språk som C# eller JS. Unreal Engine 3 fungerer også fint i Firefox og kommer seg unna GC og mister bare 50% av ytelsen i gjennomsnittet (det er vanlig for JS å være 3 til 8 ganger tregere enn C/C++, som brukes mye til spill). Med tanke på hvor mye oppmerksomhet indie spill får på steam og ouya konsollen, så er ikke spill i nettleseren på noen som helst måte en dum ide.
  3. Hva er galt med nettleseren? Så lenge spillet fungerer så har det vel veldig lite å si? Nettleseren er da ikke imun mot kræsj? Spill kan fint kræsje i og selve nettleseren uten problem. Det du trenger av spill-data blir lasted ned i en cache. De fleste nettlesere lar deg bestemme størelsen på cachen. Du må selvfølgelig laste ned data for å spille spill i nettleseren, men du trenger kun å laste ned det du faktisk bruker. Dermed kan du spare mye plass da eksempelvis kode og grafikk fra tidlig i spillet ikke nødvendigvis trenger å være med mot slutten av spillet, og omvendt. Det du spiller mest vil fortsatt ligge i cache, så du trenger ikke laste det ned på nytt flere ganger. Hvor spillene lagres er vel strengt tatt ikke ett stort problem, mener å huske at flere nettlesere lar deg bestemme hvor ting som cache osv skal ligge. De større kostnaddene du snakker om vil jo også være tilfelle med steam? Cache sørger for at du ikke nødvendigvis laster ned de samme filene om og om igjen, som nevnt tidligere. utsagnet ditt om installasjonsfiler ved digital nedlasting er ikke nødvendigvis sant, da Steam ikke fungerer etter den modellen.
  4. Jeg er en stolt eier av OnLive Microconsole og jeg har ikke tvil om at Playstation Now kommer til å bli bra. Har selv spilt en del Bioshock, Just Cause 2 og PES 2012 uten at jeg noengang har merket noe til input lag. Vel... Bortsett fra når en nedlasting har gått i bakgrunnen, men det sier seg vel selv. Nå har jeg forsåvidt fiber da, så kan ha noe med saken å gjøre.
  5. Verdt å merke seg at det idag er BitcoinBlackFriday! http://www.bitcoinblackfriday.com/ Tidligere denne måneden var det også ett universitet på kypros som annonserte at de godtok Bitcoins for betaling av semesteravgift (tuiton) og Tysklands Finansminister så på Bitcoin som "legal tender". Glad jeg fikk kjøpt Bitcoin tidlig i økningen, og er utrolig spent på hvor høyt prisen stiger.
  6. Høres ut som skatteetaten må bestemme seg om BTC skal være en elektronisk tjeneste eller valuta. Spørsmål. Hvordan skal formueskatten regnes ut? Blir formuen min i BTC bestemt utifra snittprisen av BTC på tvers av de forskjellige børsene iløpet av året? :/ Jeg har i utgangspunkt ikke noe imot å betale skatt. Jeg synes derimot det blir teit at jeg skal betale moms for å anskaffe BTC, betale formueskatt for BTC, og så betale eventuelt skatt for å selge BTC for kroner igjen Ikke det at jeg kommer til å kjøpe noe mer enn de 0.23 jeg allerede har, eller tror de kommer til å stige såpass i verdi at formueskatt har noe å si, men likevel
  7. Jeg har hørt mye bra fra BitStamp, og har ingen negativ personlig erfaring heller. Kjøpt en kvart bitcoin når en bitcoin kostet 380$
  8. Jeg prøvde å sette opp BG1 ved å kjøpe orginalen, installere en del mods og spille... Funket heller dårlig. For det første krevde det at jeg installerte Windows (har mac), som er greit nok, men det funket også dårlig der. Spillet kunne fint finne på å kræsje og korruptere save-fila på vei inn og ut av bereghost, i tillegg til at spillet var ustabilt generelt. BG1 EE funker knall på Mac og Windows, pluss at en rekke bugs er fikset. Installasjonsprossessen er enkel, ekspansjonspakken er inkludert i installasjonen, og spillet i seg selv er stabilt, selv i flerspiller. Bare det gjør det verdt å kjøpe i min mening. I tillegg har man jo fått litt ekstra innhold. Nå har ikke jeg spilt orginalen, så vet ikke om det er så veldig mye nytt, men fornøyd er jeg uansett.
  9. Hadde vært veldig fint om Linux gikk for en ren bug-fix release i året!
  10. Valve trenger ikke peneger, as.. Valve drives av luft og kjærlighet, det.De gir ut SteamOS gratis fordi eneste mulighet der er å kjøpe spill gjennom deres tjeneste, og de lager maskinen fordi eneste OS der (for de uinnvidde iallefall) vil være SteamOS, og hvor kjøper de spill? Jo.. Nettopp! Det er win-win, og pengene renner inn. Det er da ikke vanskeligere å installere Windows på en Steam Machine enn å stappe inn DVDn og trykke "Installer" Enhver gamer har vært gjennom den rutinen før, og har ikke noe problem med å gjøre det med ett OS. Grunnen til at de gir ut SteamOS gratis har nok litt med at det hadde vært vanskelig å gi det ut for penger uten å havne i strid med GPL (lisensen GNU og Linux distribueres under) også. Likevel gir det ingen mening å ha ett proprietært OS kun for spilling, det ville undergrave hele satsinga. Dessuten har du jo fortsatt Steam for Windows, Mac og Linux. Du kan jo fint lage ditt eget SteamOS med hvilken som helst PC, bare lag ett oppstarts-script som starter Steam i Big-Picture mode. EDIT: En annen ting som er verdt å påpeke er at Valve har sagt de ikke har lyst å lage hardware'n selv. De lager sannsynligvis første generasjon, og hvis det blir super-populært så fortsetter de vel i flere generasjoner. Jeg trur likevel hovedsalget av Steam Machines kommer fra tredjeparter.
  11. Hmmm... Jeg lurer på hva dette vil ha å si for de mer dynamiske Java-egenskapene, slik som reflection? Betyr det også at Android ikke har tenkt å støtte Java Bytecode som introduseres etter Java 6 (tenker da på invokeDynamic, som gjør dynamiske JVM språk vesentlig raskere).
  12. Er vel få programmeringsspråk som genererer buffer overflows Men C/C++ og de fleste andre programmeringsspråk i samme gruppe redder deg ikke fra å skape buffer overflows ved uhell... Mozilla (selskapet bak Firefox) jobber derimot med ett nytt språk som skal klare å garantere at du ikke får buffer overflows samt andre feil relatert til manuell minne håndtering, og likevel få tilsvarende ytelse som C++. Dersom man ikke trenger ytelsen som C/C++ gir deg så er jo forsåvidt løsningen enkel, og det er Java/C#/F#/Clojure/Scala/JS........
  13. Nei nei nei. Dette har ingenting med programmeringsspråket Java å gjøre, men Oracle sin web-plugin til JRE'n som har hull. JRE og Java språket har få sikkerhetsproblemer. Oracle burde ha droppet web-pluginen for lenge siden, eller ihvertfall slutte å støtte den, istedenfor å bruke tid og ressurser på noe som strengt tatt har gått ut på dato. Folk som er utsatt for sikkerhetsproblemer fordi de kjører en JRE som ikke lenger støttes BURDE OPPGRADERE. Jobben er ikke så stor da JRE skal være bakoverkompatibel. Et slikt problem er heller ikke spesefikt JRE, det gjelder også de som fortsatt kjører XP og IE7.
  14. Øhh... Så... Hvis jeg ikke tar helt feil her, så sier artikkelen at HTML5 begynner å bli utrolig populært, og pga det så vil det bli sannsynlig at noen finner sikkerhetsfeil i teknologien. Det skal også være mulig å gjøre ondsinnede ting HVIS noen finner sikkerhetshull i prosessen som bestemmer programmets rettigheter... Artikkelen sier rett og slett at jo mer en teknologi blir brukt så blir sjansen for å finne sikkerhetshull større... Men jeg kan ikke se noe sted i artikkelen at ett sikkerhetshull i HTML5 eller Firefox OS faktisk er funnet eller utnyttet... Misvisende overskrift?
  15. Ikke verdt det, for denne prisen kan du produsere -TO- nye Firefly filmer... Ahh... det hadde vært noe det
×
×
  • Create New...