Gå til innhold

Hver femte Windows er piratkopi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har genuin windows xp pro, men får aldri aktivert den ordnetlig, makrohard sier at den er ugyldig og derfor piratkopiert... men ringer jeg makrohard så får jeg aktivert.. hvis jeg prøver over internett, og kjører winupdate etterpå, så får jeg sånn "detet eksemplaret av windows er ikke gyldig bla bla klikk her osv osv"

 

 

skeptisk...

Lenke til kommentar
Tallet er LANGT større. 90% av de med piratkopier har jo blinders for å blokkere WGA fra å rapportere i det hele tatt. Så det sier litt om hvor omfattende det virkelig er.

7780298[/snapback]

 

Glem ikke at det også, som Sweet sier, er mange med gyldig lisens som feiler på WGA-aktivering. Om tallet er for høyt eller for lavt blir bare spekulasjon, men det er neppe helt reelt.

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

Nok en Måling som kun fungerer til hva Windows vil bruke den til...

Dette er bare tull og vås ... ingen skal ta slike målinger seriøst....

 

De" spesifiserer " at det er mislykket validering, og konkluderer at det da er pirat kopi Punktum.

 

Virker som de ikke har tatt hensyn til grå soner som Feks feil i brannmur, Nettverks problemer, PC-krasj og all de MILLIONER av feil som kan skje under en slik test..

 

Jeg tror de har en dypere/skjulte hensikter og skal forsvare et eller annet som lurer i kulissene

Lenke til kommentar
Glem ikke at det også, som Sweet sier, er mange med gyldig lisens som feiler på WGA-aktivering. Om tallet er for høyt eller for lavt blir bare spekulasjon, men det er neppe helt reelt.

7780325[/snapback]

 

Den ene av Vista lisensene mine fra e-Academy var brukt allerede ;).

Endret av Svedge
Lenke til kommentar
Tallet er LANGT større. 90% av de med piratkopier har jo blinders for å blokkere WGA fra å rapportere i det hele tatt. Så det sier litt om hvor omfattende det virkelig er.

7780298[/snapback]

 

 

Bullshit.

Igjen bruker dere hw.no brukere som "normen" når dere kjører deres bisarre statistikk. Folk flest vet knapt hva som er hva på en datamaskin og kjører lovlig xp.

 

At en del av gutteklubben grei med kviser på tissen kjører piratkopier er ikke noe nytt, men man trenger ikke å overdrive utspredelsen.

Lenke til kommentar

Kostnaden tilknyttet OS fra microsoft er liten kontra hardware "investeringene" til gutta her på forumet. Folk her som gladelig betaler 5-6000 kroner for et GTX8800, men xp vil de ikke betale for?

 

Nå skal ikke jeg starten en stor diskjusjon, men jeg betaler gladelig en tusenlapp til MS for OS.

Lenke til kommentar
Nok en Måling som kun fungerer til hva Windows vil bruke den til...

Dette er bare tull og vås ...  ingen skal ta slike målinger seriøst....

Jeg er litt usikker på hva god eller dårlig denne statistikken er. På den ene siden det sikkert mange som faktisk har lisens som blir gjenkjent som pirater(ikke aktivert eller liknende), men så er det vel også slik at veldig mange av dem som faktisk piratkopierer unngår å bli en del av denne statistikken. Når det er sagt blir vel majoriteten av PCer solgt med Windows pre-installert, dvs antall selvbygg(og det jeg antar som potensielle pirat PCer) antageligvis utgjør en svært liten andel. Og selv om antall selvbygg er 10%, så er det en stor andel av disse som faktisk kjøper Windows(OEM). Poenget mitt er at det ikke er sikkert at 20% er ett så utrolig dumt tall. Dette er jo også "world-wide" og vi vet at piratkopi-andelen i østen er relativt stor i forhold til her i Europa.

Lenke til kommentar

Har flere lovlige Win XP lisenser på ulike maskiner. Synes det har vært unødvendig mye problemer med validering. Denne undersøkelsen er imho ikke verdt papiret den ikke blir skrevet ut på engang.

 

Forøvrig ville jeg nok ha funnet en måte å unngå validering på om jeg hadde piratkopi (noe jeg altså ikke har).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...