Gå til innhold

Den norske klagemuren


Anbefalte innlegg

Per Fugelli kommer med en herrlig kronikk om det norske samfunn og folk som egentlig burde være glad over å bo i verdens rikeste land istedenfor å sutre seg ihjel.

 

http://www.aftenbladet.no/energi/kommentar/Den-norske-klagemuren-1853935.html#.UWF87Fdv43t

 

Men Frp er nok ikke det eneste partiet som livsnærmer seg av den norske klagemuren. Det finnes en del andre nasjonalistiske partier som gjør det samme (som bl.a. Sp, SV, Demokratene). Eneste forskjellen er at de andre partiene ligger under sperregrensa. I tillegg er Fugelli inne på noe når han sier at de store partiene ikke tør å si ifra og sette en stopper på den urevige klagingen.

 

Min personlig mening er en brutal hestekur: La Norge gå på en skikkelig smell ved å si opp alle avtaler, kaste ut alle arbeidsinnvandrere, kutte ned alle trygdene og fjerne alle rettigheter til arbeidstakere. På toppen av alt ekstrem skattelette for alle, slik at velferdssamfunnet ikke lenger har nok penger for å forsikre de syke og svake.

Nordmenn har det altfor godt og klager og sutre over ting som det ikke er noe å klage over som noen forvokste drittunger med sviktet oppdragelse. Tydeligvis må det en reell krise til her i landet før folk skjønner alvoret og innser hvor bra vi egetlig har det i dag.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

En ting er nå hvordan vi selv oppfatter vårt eget syt, noe annet er hva de tror om oss i resten av verden.

Jeg for min del roper ikke høyt om min nasjonalitet når jeg er utafor grensene. Ikke noe å skryte av, synes nå jeg

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Per Fugelli kommer med en herrlig kronikk om det norske samfunn og folk som egentlig burde være glad over å bo i verdens rikeste land istedenfor å sutre seg ihjel.

 

http://www.aftenblad...ml#.UWF87Fdv43t

 

Men Frp er nok ikke det eneste partiet som livsnærmer seg av den norske klagemuren. Det finnes en del andre nasjonalistiske partier som gjør det samme (som bl.a. Sp, SV, Demokratene). Eneste forskjellen er at de andre partiene ligger under sperregrensa. I tillegg er Fugelli inne på noe når han sier at de store partiene ikke tør å si ifra og sette en stopper på den urevige klagingen.

 

Min personlig mening er en brutal hestekur: La Norge gå på en skikkelig smell ved å si opp alle avtaler, kaste ut alle arbeidsinnvandrere, kutte ned alle trygdene og fjerne alle rettigheter til arbeidstakere. På toppen av alt ekstrem skattelette for alle, slik at velferdssamfunnet ikke lenger har nok penger for å forsikre de syke og svake.

Nordmenn har det altfor godt og klager og sutre over ting som det ikke er noe å klage over som noen forvokste drittunger med sviktet oppdragelse. Tydeligvis må det en reell krise til her i landet før folk skjønner alvoret og innser hvor bra vi egetlig har det i dag.

 

Mye vil ha mer. Det kan aldri bli for mye av det gode og for lite av det dårlige.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Men Frp er nok ikke det eneste partiet som livsnærmer seg av den norske klagemuren. Det finnes en del andre nasjonalistiske partier som gjør det samme (som bl.a. Sp, SV, Demokratene). Eneste forskjellen er at de andre partiene ligger under sperregrensa. I tillegg er Fugelli inne på noe når han sier at de store partiene ikke tør å si ifra og sette en stopper på den urevige klagingen.

  1. Har du noen eksempler?
  2. Sv er da svært så internasjonale.
  3. Og Sp vil legge større vekt på de globale frihandels organisasjonene Gatt og WTO enn på den merkantilistiske tollunionen EU.
  4. Ved du forskjellen på frihandel og merkantilisme?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Per Fugelli kommer med en herrlig kronikk om det norske samfunn og folk som egentlig burde være glad over å bo i verdens rikeste land istedenfor å sutre seg ihjel.

 

http://www.aftenblad...ml#.UWF87Fdv43t

 

Men Frp er nok ikke det eneste partiet som livsnærmer seg av den norske klagemuren. Det finnes en del andre nasjonalistiske partier som gjør det samme (som bl.a. Sp, SV, Demokratene). Eneste forskjellen er at de andre partiene ligger under sperregrensa. I tillegg er Fugelli inne på noe når han sier at de store partiene ikke tør å si ifra og sette en stopper på den urevige klagingen.

 

Min personlig mening er en brutal hestekur: La Norge gå på en skikkelig smell ved å si opp alle avtaler, kaste ut alle arbeidsinnvandrere, kutte ned alle trygdene og fjerne alle rettigheter til arbeidstakere. På toppen av alt ekstrem skattelette for alle, slik at velferdssamfunnet ikke lenger har nok penger for å forsikre de syke og svake.

Nordmenn har det altfor godt og klager og sutre over ting som det ikke er noe å klage over som noen forvokste drittunger med sviktet oppdragelse. Tydeligvis må det en reell krise til her i landet før folk skjønner alvoret og innser hvor bra vi egetlig har det i dag.

 

Hvis ting skal forbedres, er det mer nyttig å slå fast hva som ikke er optimalt enn hva som er fint og flott. De aller fleste er nok klar over at de har det greit i Norge, selv om de har en mening. Samtidig er det enkelte som ikke har det bra i det hele tatt, som møter veggen når de forsøker å få helsehjelp eller blir straffet urimelig. Selv om folk har det mye verre i Afrika, for eksempel, så er det lov til å ønske å forbedre vårt eget land.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Selv om folk har det mye verre i Afrika, for eksempel, så er det lov til å ønske å forbedre vårt eget land.

 

Hvis du leser kronikken så ser du at han ikke kritiserer et ønske om å forbedre landet, men måten det gjøres på. Han kritiserer retorikken der det minste problem blåses opp til enorme tabloide kriser og skandaler som ikke finnes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan for så vidt si meg enig i at mye klaging er unødvendig, men samtidig er det noe litt uspiselig med slå ned på all kritikk med "hold kjeft, du har det jo så godt!". Men må innrømme at jeg synes det hadde vært litt tøft om han hadde brukt feministene som eksempel i steden for Frp, om ikke annet for å vise at han ikke var helt fastlåst.

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/05/01/464967.html

Kalte Frp onde i kirketale

Carl I. Hagen var en av lytterne da rofessor Per Fugelli skjelte ut Frp under NRK-gudstjeneste i Vålerenga kirke.

 

Per Fuggelli er jo åpenbart sosiopat, han fornekter virkeligheten og erstatter den med sin egen virkelighetsoppfatning, det er jo et skoleeksempel på sosiopati vi snakker om her.

Ellers dreier det seg jo om helt vanlig taktikk fra venstreekstreme, alle som påpeker at det kan være visse problemer med integrering av store antall fremmedkulturelle med motsatt verdisyn av oss, blir umiddelbart stemplet som "rasistsvin", og enkelte går sågar så langt som å hevde at det er legitimt å bruke vold mot personer som ønsker å begrense innvandringsstrømmene ved hjelp av aksepterte politiske kanaler.

 

Den store arvesynden gjør man likevel først når man påpeker at man synes at det er synd at personer dør av kreft i Norge mens de står i behandlingskø, samtidig som Holmås deler ut milliarder til regnskog i Kongo og Brasil blir nemlig folk nektet livsforlengende medisiner fordi "de koster for mye". Da blir man umiddelbart beskyldt for å ville "sette bestemor ut på anbud", men det vil jeg jo ikke jeg vil jo bare at helsevesenet skal få litt mere midler så de kan dekke folkets behov. Denne venstreekstreme hersketeknikken som surrealistisk vrangforestillingsparti konsekvent benytter seg av i alle sammenhenger, gjør meg rett og slett dårlig og uvel.

 

Et annet problem er jo at helseministeren, Jonas Gal Samrøre, lever i et paralellsamfunn ute på vestkanten, han har private helseforsikringer for alle sine barn og sender utelukkende barna sine til Volvat, og bruker legevakten på Volvat. Han har derfor ingen erfaring med offentlige helsetjenester og har dermed intet erfaringsgrunnlag. Hvordan i all verden kan en sånn fyr være minister med ansvar for helsetjenestene i Norge? Videre sender han sine barn på skole på vestkanten uten en eneste fremmedkulturell elev, de bor på et sted uten noen fremmedkulturelle, og omgås bare andre søkkrike folk og politikere.

 

Han lever dermed i et paralellsamfunn fullstendig eksludert fra samfunnet ellers, og har intet grunnlag for å kunne mene noe om livene til vanlige folk, dette ser ut til å være en normaltilstand for de venstreekstreme i den rødbrune regjeringa.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Mye vil ha mer og djevelen vil ha fler.

 

Det er natulig å bruke FrP som eksempel på "klagemuren". Siden de alltid har vært i opposisjon har de alltid prøvd å fokusere på ting som kan forbedres for å vinne stemmer.

 

Selv om man må få lov til å klage synes jeg at Herr Fugelli har et poeng. Vi er en nasjon av sofaslitende sytere som sitter på nettet og jamrer uten mål og mening. Ingen marsjerer i gatene pga. dårlig skolevesen, helsevesen, veinett osv. Det er først når skolene og sykehusene stenger at fakkeltoget blusser opp, da er det for sent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Når Norge er perfekt, bør kritikken stilne. Intill da, fyr løs!

 

:hmm:

 

Kan du tidfeste når det skjer?

 

Min personlig mening er en brutal hestekur: La Norge gå på en skikkelig smell ved å si opp alle avtaler, kaste ut alle arbeidsinnvandrere, kutte ned alle trygdene og fjerne alle rettigheter til arbeidstakere. På toppen av alt ekstrem skattelette for alle, slik at velferdssamfunnet ikke lenger har nok penger for å forsikre de syke og svake.

Nordmenn har det altfor godt og klager og sutre over ting som det ikke er noe å klage over som noen forvokste drittunger med sviktet oppdragelse. Tydeligvis må det en reell krise til her i landet før folk skjønner alvoret og innser hvor bra vi egetlig har det i dag.

 

Nå ser jeg galgenhumoren og ironien i det du skriver, men det er en hån mot de marginaliserte og de fattige i vårt samfunn.

 

Litteratur: John Kenneth Galbraith

 

Den Tilfredse Majoritet : En Supermakt I Krise

 

Den boken er rettet mot de fattige og marginaliserte i USA, men gjelder også for vårt land.

 

Vil du at de fattige og marginaliserte skal få det verre? Det er de som får det verst i slike kriser du ønsker deg.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Sier han som går rett på person istedenfor å begrunne synet sitt.

 

 

 

Antakelig aldri, men det betyr ikke at vi ikke skal prøve å komme så nært som mulig.

Når kva då vil hende? At Noreg blir eit Utopia? For kven?

 

Ein manns himmel er og vil alltid vera eitt annan manns helvete.

Lenke til kommentar

"I en TV-debatt om «krisen» i helsetjenesten utbrøt en av deltakerne fra Fremskrittspartiet med stemmebånd som dirret av harme: Folk dør på sykehusene i dette landet! Ja, hvor ellers? For denne debattanten var døden en feilmelding."

 

Jeg reagerer litt på dette avsnittet. Det er ikke et problem for staten, at eldre dør på grunn av dårlig behandling, men jeg deler ikke dette synet til forfatterne :wee:

Lenke til kommentar

Det Fugelli glemte å nevne er jo at de ikke dør av naturlige årsaker, men heller pga forsinket behandling (kreften sprer seg til alle organer), feilbehandling, konflikter og flytting mellom sykehus (flere dødsfall grunnet dette, en mann ble flyttet fra et sykehus til et annet i oslo pga prestisjekamp og døde), eller at behandlingen angivelig er for dyr, eller at man blir smittet med MRSA bakterier, eller at man må ligge på korridor.. eller eller eller.. osv..

 

Det driter Fugelli i, han vil bare score et billig poeng. Som sagt: Fyren fornekter virkeligheten.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...