Gå til innhold

Galaxy S III gruser HTC One X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet om One X og S III kjører samme Android-versjon?

 

4.0.4 inneholder endel ytelsesforbedringer, og så vidt jeg vet så er ikke den oppdateringen rullet ut til One X enda.

 

Edit: Jepp... Telefonene kjører forskjellige versjoner. One X har enda 4.0.3 og SIII har 4.0.4. I bunn og grunn bør CPU-ytelsen være ganske lik på disse, da begge er quad-core og bruker ARM sin standard implementasjon av Cortex-A9.

Endret av HKS
Lenke til kommentar

En av fordelene til Exynos 4 Quad er at den er produsert på Samsung sin 32nm LP prosess. Tegra 3 er produsert på TSMC sin 40 nm LPG prosess.

 

Lavere node betyr høyere klokkefrekvens for samme effektbudsjett. Hvor stor effekt 32nm/28nm versus 40nm/45nm gir for ARM SoC's er uvist. Anandtech jobber med en test av den oppdaterte versjonen av Apple iPad 2 16GB, denne inneholder en Apple A5 dual-core som også er produsert hos Samsung, og er en ren krymping (die-shrink).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den testen der er jo ekstremt fail da i den testen kommer jo One S bedre ut enn One X det kan jo umulig være en ny versjon ellers så bruker den "gamle" resultater fra One X for den scorer ikke under en Mobil som har Dual-Core den må du lengre ut på lande med gitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg for min del får over 5000 på min One X, men jeg valgte ikke den kun for ytelse. Den har det desidert beste designet og jeg velger en LCD-skjerm med litt dårligere sortnivå foran en pen tile med blå aura hver eneste dag.

 

Den testen der er jo ekstremt fail da i den testen kommer jo One S bedre ut enn One X det kan jo umulig være en ny versjon ellers så bruker den "gamle" resultater fra One X for den scorer ikke under en Mobil som har Dual-Core den må du lengre ut på lande med gitt.

 

Den testen beregner ut fra bilder per sekund. One X har 1,77 ganger mer pixler, så da blir testen jevnere. One S er et beist på grafikk, men ser man på daglig bruk så er One X mye mer responsiv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke bare virker tallene fra testen en smule merkelig, og det er kjørt fattige tre benchmarks men artikkeloverskriften her er jo helt latterlig dårlig.. Nå begynte Tek.no å levere gode artikler på rekke og rad i forrige uke, Ad-Block ble deaktivert men når jeg leser ting som "Galaxy SIII gruser HTC One X" da må jeg bare riste på hode.

 

Makan til idiotisk sensasjonoverskrift skal du lete lenge etter.. Også leser du tallene og finner ut at vi snakker et par hundre poeng her og der i noen tidlige benchmarks. Ingen tvil om at Galaxy SIII slår HTC One X, men gruser er å dra ting VELDIG LANGT. Eneste benchmarken som kvalifiserer til noe som helst i nærheten av slik terminologi må være BrowserMark testen men sånne tåpelige overskrifter hører uansett ikke hjemme noe sted på nettsider som tar seg selv halvveis seriøst. :nei2:

Endret av RamGuy
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Jeg for min del får over 5000 på min One X, men jeg valgte ikke den kun for ytelse. Den har det desidert beste designet og jeg velger en LCD-skjerm med litt dårligere sortnivå foran en pen tile med blå aura hver eneste dag.

 

Den testen der er jo ekstremt fail da i den testen kommer jo One S bedre ut enn One X det kan jo umulig være en ny versjon ellers så bruker den "gamle" resultater fra One X for den scorer ikke under en Mobil som har Dual-Core den må du lengre ut på lande med gitt.

 

Den testen beregner ut fra bilder per sekund. One X har 1,77 ganger mer pixler, så da blir testen jevnere. One S er et beist på grafikk, men ser man på daglig bruk så er One X mye mer responsiv.

 

Jeg synes nå at Galaxy S3 er et meget konservativt fremskritt. Ytelsesmessig scorer den absolutt høyt, men et utrolig kjedelig design og det faktum at den er bygget av billig plastikk (som de andre Galaxy-telefonene) gjør at jeg hopper elegant over denne.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Noen som vet om One X og S III kjører samme Android-versjon?

 

4.0.4 inneholder endel ytelsesforbedringer, og så vidt jeg vet så er ikke den oppdateringen rullet ut til One X enda.

 

Edit: Jepp... Telefonene kjører forskjellige versjoner. One X har enda 4.0.3 og SIII har 4.0.4. I bunn og grunn bør CPU-ytelsen være ganske lik på disse, da begge er quad-core og bruker ARM sin standard implementasjon av Cortex-A9.

 

 

Forsåvidt, men Samsung Galaxy SIII kjører Exynos 4412 firekjerne Cortex-A9 på 1.4GHz, mens HTC One X kjører vell bare en Qualcomm Snapdragon MSM8960 som er en dobbelkjerne Cortex-A9 på 1.5GHz eller nVIDIA Tegra 3 med Cortex-A9 firekjerne på 1.4GHz. Som de sier i testen så er det nok den nye høyere klokkede Mali-400MP GPU-en som står for skilnaden mellom Galaxy SIII og HTC One X i denne testen, samt som noen over nevner i form av 32nm vs 40nm.

 

Det gjør jo smørja bare enda mer forvirrende når produsenter leverer tilsynelatende den samme mobiltelefonen, med forskjellig SoC som essensielt står for alt av ytelse på mobiltelefonen.

Lenke til kommentar

Hva har vell ytelsestester å si? Regner med interfacelaggen er der slik den altid har vært. Samme som når Google Nexus kom, super telefon på papiret, men dårlig responstid i bruk.

 

Ytelsestester har faktisk ganske mye å si, fordi de sier noe om ytelse. Som er helt vesentlig for brukeropplevelsen.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kraftig telefon så absolutt. Enda mer interessert i hva slags gevinst som finnes på batterisiden da de har øket kapasiteten med 30% eller så i forhold til SII. Dette i kombinasjon med krympet produksjonsteknikk av prosessor bør gi utslag.

Jeg vil påstå at den virkelig kommer til å gruse One X i batteritester. Noe som er langt viktigere for meg enn om den er endel raskere på 3D og slikt.

http://www.phonearen...ry-life_id29791

Viser jo litt hva som skjedde da de krympet prosessor på ipad2.

Endret av valen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ytelsestester har faktisk ganske mye å si, fordi de sier noe om ytelse. Som er helt vesentlig for brukeropplevelsen.

 

AtW

Har det egentlig det?

Både min iPhone 3G og min iPhone 4 har bedre touch-responstid enn Google Nexus, og jeg vedder på at det er er slik på S3 også. Det er et OS problem og det nytter ikke hvor mye Hardware du pøser på. Jeg trodde dette skulle bli fisket i 4.0, men så leser jeg tester som sier at

The subtle, pervasive lag that has characterized the Android UI since its inception is still there, which is not a heartening thing to hear when you’re talking about a super-powered dual-core device like the Galaxy Nexus.

http://www.theverge.com/2011/10/18/galaxy-nexus-android-ice-cream-sandwich-pictures-video-hands-on/

 

Jeg skulle ønske Samsung brukte tiden sin på det som betyr noe, og ikke meningsløs "jeg har størst tiss" konkuranse med HTC.

 

De har tid å bygge inn ansiktgjenkjenning og autoshare, men å fikse fundamentale issues som at Toucwiz er noe dritt, og interfacelagg, det gidder de ikke.

 

Jeg sitter nå og tester iP4 og S2 (med 4.x.x) mot hverandre, på VG.no, og forskjellen er merkbar. Om man legger fingeren på skjermen og beveger den opp og ned så ser man hvor fort OSet er i stand til å detektere endringer i bevegelsen. På iOS så klarer jeg å bevege fingeren 5mm fra der jeg først plaserte den, før nettsiden starter å scrolle. Når jeg gjør tilsvarende på S2 så er avviket 4cm.

 

Altså, det er 8 ganger lengere touch-responstid på Android enn på iOS. Og det løser man ikke med en gazilion flops i datakraft.

 

Og når grensesnittet baserer seg på at du skal "dra" siden med fingeren, så kan det ikke være slikt merkbart lagg. Da ødelegger det alt.

Endret av Zepticon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ytelsestester har faktisk ganske mye å si, fordi de sier noe om ytelse. Som er helt vesentlig for brukeropplevelsen.

 

AtW

 

De har tid å bygge inn ansiktgjenkjenning og autoshare, men å fikse fundamentale issues som at Toucwiz er noe dritt, og interfacelagg, det gidder de ikke.

 

Jeg sitter nå og tester iP4 og S2 (med 4.x.x) mot hverandre, på VG.no, og forskjellen er merkbar. Om man legger fingeren på skjermen og beveger den opp og ned så ser man hvor fort OSet er i stand til å detektere endringer i bevegelsen. På iOS så klarer jeg å bevege fingeren 5mm fra der jeg først plaserte den, før nettsiden starter å scrolle. Når jeg gjør tilsvarende på S2 så er avviket 4cm.

 

Altså, det er 8 ganger lengere touch-responstid på Android enn på iOS. Og det løser man ikke med en gazilion flops i datakraft.

 

Og når grensesnittet baserer seg på at du skal "dra" siden med fingeren, så kan det ikke være slikt merkbart lagg. Da ødelegger det alt.

Om Toucwiz er noe dritt. er jo en personlig ting. Jeg synes Toucwiz fungerer utmerket.

 

Og hvordan du får et avvik på 4cm, når du skroller, er jo helt uforståelig. Prøver nå på både vg og andre sider.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ytelsestester har faktisk ganske mye å si, fordi de sier noe om ytelse. Som er helt vesentlig for brukeropplevelsen.

 

AtW

Har det egentlig det?

Både min iPhone 3G og min iPhone 4 har bedre touch-responstid enn Google Nexus, og jeg vedder på at det er er slik på S3 også. Det er et OS problem og det nytter ikke hvor mye Hardware du pøser på. Jeg trodde dette skulle bli fisket i 4.0, men så leser jeg tester som sier at

The subtle, pervasive lag that has characterized the Android UI since its inception is still there, which is not a heartening thing to hear when you’re talking about a super-powered dual-core device like the Galaxy Nexus.

http://www.theverge....video-hands-on/

 

Jeg skulle ønske Samsung brukte tiden sin på det som betyr noe, og ikke meningsløs "jeg har størst tiss" konkuranse med HTC.

 

 

Du får sende en epost til apple da, og forklare hvor idiotisk det er av de å oppgradere ytelsen på mobilene sine, da de kunne klart seg med 3210-hardware, om ytelse ikke har noe si.

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

De har tid å bygge inn ansiktgjenkjenning og autoshare, men å fikse fundamentale issues som at Toucwiz er noe dritt, og interfacelagg, det gidder de ikke.

 

At Android har et "problem" (ja jeg skriver det i anførselstegn) med dårligere respons enn iOS er kjent. Men dette er det Google som må gjøre noe med, ikke Samsung. Touchwiz har ingenting med dette å gjøre, så du skyter feil person.

 

Forresten, vil heller ha et respons "problem" enn å være låst i hue og ræva av Apple.

 

Testet du forresten med en annen browser? Feks. Chrome-beta?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...