Gå til innhold

Guide: Dette er Nvidias nye skjermkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At man kan nyte ATI's 58xx/59xx med fantastisk ytelse i alle disse månedene, bør veie tungt for skjermkortkjøpere (som også er grunnen til at de selges lettere enn ferskt brød), og Fermi blir da litt mindre intressant.. Synd at ikke den er klar idag, da hadde man hatt ett reellt alternativ, bra kort sikkert men altfor sen release.... Vurderer man nytt skjermkort i februar/mars, bør man selvsagt vente på Fermi, men vil man ha maxytelse idag, er det kun ATI som er tingen..

 

Ikke en eneste offisiell ytelsestest i fra ett eller fler av de mest populære spillene, tyder på at Nvidia ikke akkurat synes tallenes tale er for gode akkurat nå, ellers hadde de vel sluppet ytelsestall i fleng...

Lenke til kommentar
At man kan nyte ATI's 58xx/59xx med fantastisk ytelse i alle disse månedene, bør veie tungt for skjermkortkjøpere (som også er grunnen til at de selges lettere enn ferskt brød), og Fermi blir da litt mindre intressant.. Synd at ikke den er klar idag, da hadde man hatt ett reellt alternativ, bra kort sikkert men altfor sen release.... Vurderer man nytt skjermkort i februar/mars, bør man selvsagt vente på Fermi, men vil man ha maxytelse idag, er det kun ATI som er tingen..

 

Ikke en eneste offisiell ytelsestest i fra ett eller fler av de mest populære spillene, tyder på at Nvidia ikke akkurat synes tallenes tale er for gode akkurat nå, ellers hadde de vel sluppet ytelsestall i fleng...

legg til...

 

Om du leser dokumentet deres litt i detalj. Feks tesselation med displacment mapping... ingen spill støtter dette idag sikker = waste.

Den raytrace greia dems, veldig kul, men sikkert ingen spill som støtter dette idag = waste

 

På toppen av dette... spill er ikke bare grafikk. Det er faktisk ofte jeg ser spill med bra grafikk... og jeg irriterer meg over grafikken av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Feks tesselation med displacment mapping... ingen spill støtter dette idag sikker = waste.

Den raytrace greia dems, veldig kul, men sikkert ingen spill som støtter dette idag = waste

 

Du har helt rett, man får sjelden utnyttet helt nye grafikkort maks så det er litt waste, spesielt med tanke på prisen man må ut med. Det er jo alltids de som alltid skal ha det nyeste og beste, men hva hjelper det med en stor tiss, når man ikke har noe å stikke den inn i? pardon my french...

Spillutviklere har jo en viss oversikt over hva slags hardware brukere sitter på, og lager spill deretter, så vi får håpe at mange nok oppgraderer til DX11 kort slik at det kommer spill som faktisk støtter den nye teknologien.

Endret av whitespace
Lenke til kommentar

Det er en enkel grunn til å velge Nvidia ; Lave temperaturer,ingen BSOD, stabile drivere, få krasjer og kvalitet tvers gjennom.

Man slipper å vente en måned på bedre drivere og enda en måned på en "hotfix".

Har bygget mine egne PCer nå i snart 20 år , og er av erfaring blitt en Nvidia-fan ;)

Håper den nye kjernen biter i fra seg i kampen med ATI.

Konkurranse mellom produsentene er vi brukere tjent med , både når det gjelder pris og ytelse.

Lenke til kommentar

da tror jeg nok du har vært en av de 1% i verden som har aldri opplevd problemer med nvidia, har hatt mange defekte kort fra de, blant annet 295(gainward) gtx, 285 gtx(xfx) eneste jeg ikke har opplevd problemer med må være 8800 gtx som jeg kjøpte for 3 år siden :)

Endret av Silentspy
Lenke til kommentar
da tror jeg nok du har vært en av de 1% i verden som har aldri opplevd problemer med nvidia, har hatt mange defekte kort fra de, blant annet 295(gainward) gtx, 285 gtx(xfx) eneste jeg ikke har opplevd problemer med må være 8800 gtx som jeg kjøpte for 3 år siden :)

 

Det er ikke Nvidia sin skyld at 3parts produsenter lager feil på kortene sine, det vet du like godt som jeg.

ATI har en enklere struktur og det er lettere for jalla-produsenter å lage feilfrie kort , den er jeg med på.

Men jeg snakker i min post om driver problemer og diverse andre software problemer med ATI-kort , og dette forsvant fullstending når jeg byttet til Nvidia.

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Det er noen feilaktigheter i artikkelen som at GTX28x har 32 ROPS og ikke 30 og AMD har hatt tesselator siden R600 (Radeon HD2900XT). Men det jeg reagerte mest på var siden om bildekvalitet, denne er på sitt beste veldig mangelfull. Her burde det ha vært skrevet mer om hva som skiller Coverage Sample Anti-Aliasing fra ren MSAA og nå på GF100 også fungerer på alpha teksturer eller gjennomsiktige teksturer, som det siste illustrasjonsbildet på den siden viser til. Dette er noe standard 4xMSAA ikke rører. Aliasing omhandler mer enn kantete polygon linjer.

Jittered sampling er noe som oftes brukes for å lage myke overganger/kanter i shadow maps. Jeg ser ikke hva dette har å gjøre med våpnet i det bilde det vises til.

Lenke til kommentar
At man kan nyte ATI's 58xx/59xx med fantastisk ytelse i alle disse månedene, bør veie tungt for skjermkortkjøpere (som også er

grunnen til at de selges lettere enn ferskt brød), og Fermi blir da litt mindre intressant.. Synd at ikke den er klar idag, da hadde man hatt ett reellt alternativ, bra kort sikkert men altfor sen release.... Vurderer man nytt skjermkort i februar/mars, bør man selvsagt vente på Fermi, men vil man ha maxytelse idag, er det kun ATI som er tingen..

 

Ikke en eneste offisiell ytelsestest i fra ett eller fler av de mest populære spillene, tyder på at Nvidia ikke akkurat synes tallenes tale er for gode akkurat nå, ellers hadde de vel sluppet ytelsestall i fleng...

legg til...

 

Om du leser dokumentet deres litt i detalj. Feks tesselation med displacment mapping... ingen spill støtter dette idag sikker = waste.

Den raytrace greia dems, veldig kul, men sikkert ingen spill som støtter dette idag = waste

 

På toppen av dette... spill er ikke bare grafikk. Det er faktisk ofte jeg ser spill med bra grafikk... og jeg irriterer meg over grafikken av en eller annen grunn.

 

Men i all verden....

Det at det ikke er støttet pr. dags dato betyr altså at det er waste? HALLO!? Skulle verden utviklet seg etter dine prinsipper ville man fortsatt vært i steinalderen.

Lenke til kommentar

Da jeg sitter med et slikt sett: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=451112

Så blir det definitivt Nvidia på meg fremover, sitter i dag på en 8800GT som duger, men tror jeg skal hoppe på denne bølgen som kommer så får jeg i allefal utnyttet skjermen maksimalt.

Allerede i dag så er spill i 3d fantastisk og gleder meg mer til jeg får kjørt maks oppløsning med alle detaljer :)

Lenke til kommentar

Jeg vet bare at jeg IKKE skal kjøpe disse med en gang de kommer. Forsinka produkter betyr ofte hasteleveranser og dertil dårlige drivere den første tiden, selv om det burde være omvendt(nå har dog nvidia pleid å være ganske gode på dette, men jeg tar ikke sjansen før de har fått et par mnder på ræva).

 

Det er også såpass lite nytt her som jeg ikke føler 5870 allerede i dag gjør en evig god nok jobb på for min del. Bla. det at man må ha 2 skjermkort for å få 3 skjermstøtte virker uproft. Skal liksom hvert enkelt skjermkort kun klare 1.5 skjerm, de støtter sikkert 2 per kort, men da burde det blitt 4 med 2 skjermkort. I tillegg har jeg vært så utrolig fornøyd med stabiliteten, temp, ytelse etc. som 5870 tilbyr meg i dag.

 

Det er vel som vanlig fanboys og entusiaster som MÅ ha det nyeste nye som kjøper det asp. det kommer, og kjenner jeg Nvidia rett så priser de seg rett til himmels fordi de kan selv om de kun leverer marginalt bedre enn konkurrenten sin.

 

Denne arkitekturen er vel også mye tilrettelagt for de som skal benytte gpgpu delen til kule cuda oppgaver som tallknusing av ymse slag.

Endret av Onanias
Lenke til kommentar
Det er en enkel grunn til å velge Nvidia ; Lave temperaturer,ingen BSOD, stabile drivere, få krasjer og kvalitet tvers gjennom.

Man slipper å vente en måned på bedre drivere og enda en måned på en "hotfix".

Har bygget mine egne PCer nå i snart 20 år , og er av erfaring blitt en Nvidia-fan ;)

Håper den nye kjernen biter i fra seg i kampen med ATI.

Konkurranse mellom produsentene er vi brukere tjent med , både når det gjelder pris og ytelse.

Får du betalt av Nvidia eller, har ikke opplevd noen av disse ulempene med mitt 5870. Og har opplevd minst like mye av disse problemene du ramser opp på mine siste skjermkort som for en stor del har vært Nvidia basert. Spesielt på toppmodellene med SLI som 9800gx2 og 7950gx2, men også 8800gtx streiket og ble for varmt så det måtte på rma. Eneste par kort jeg har vært skikkelig fornøyd med fra Nvidia i det siste er 8800gt kortene da de kom, men her måtte man slite med elendige Nvidia chipsett for å få SLI. Dog er jeg glad Nvidia kommer med noe nytt for å skape konkurranse, men perfekte er de f.n meg ikke de heller, akkurat som ATI.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...