Gå til innhold

Guide: Dette er Nvidias nye skjermkort


Anbefalte innlegg

Meg igjen jeg må bare si fra at jeg er ingen Geforce fan boy. Jeg har hatt ATI 850XT, Geforce 8800GTX, ATI 4870X2, 2stk ATI 4980 Vapor X, Geforce 295 GTX. Geforce 295 GTX støtta 120hz så jeg måtte kjøpe det.

 

Men at ikke ATI støtter 120hz suger jo eller hva ??? :realmad:

Ivhertfall for de gamere som har 120hz skjermer.

 

De taper de jo mange kunder, Hadde ATI støtta 120hz med sine 58XX og 59XX korta så hadde de nok fått solgt mere og 120hz folka hadde nok ikke kjøpt Geforce seinere eller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg ser på produkt esken til mitt Radeon 5870 så ser jeg det støttes langt høyere enn 120Hz oppdateringsfrekvens, men bare ved 1600x900 og 150Hz ved 1280x1024.

 

Tror det er mer enn bare et rykte at ATI jobber med å legge inn støtte for 3d i 120Hz så dette lar seg nok jobbes rundt går jeg ut i fra med nyere drivere, håper jeg da hvertfall.

 

For det ville jo vært synd som du foreslår at man ikke skulle kunne bruke den syke oppdateringsfrekvensen på høyere oppløsninger som igjen fører til at man muligens dominerer hardere i online FPS, noe jeg har et sterkt ønske om. Savner egentlig min 100Hz CRT litt på grunn av dette :(

 

I Counter Strike Source, så lønner det vel seg etter det jeg forstår og bruke lavere oppløsning?

Endret av traveler5843
Lenke til kommentar
Når jeg ser på produkt esken til mitt Radeon 5870 så ser jeg det støttes langt høyere enn 120Hz oppdateringsfrekvens, men bare ved 1600x900 og 150Hz ved 1280x1024.

 

Tror det er mer enn bare et rykte at ATI jobber med å legge inn støtte for 3d i 120Hz så dette lar seg nok jobbes rundt går jeg ut i fra med nyere drivere, håper jeg da hvertfall.

 

For det ville jo vært synd som du foreslår at man ikke skulle kunne bruke den syke oppdateringsfrekvensen på høyere oppløsninger som igjen fører til at man muligens dominerer hardere i online FPS, noe jeg har et sterkt ønske om. Savner egentlig min 100Hz CRT litt på grunn av dette :(

 

I Counter Strike Source, så lønner det vel seg etter det jeg forstår og bruke lavere oppløsning?

 

Det finnes LCD skjermer mer 120hz i dag: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=446776

Dog så er denne myntet på 3d fra Nvidia.

 

Fungerer utmerket i CS med 120hz og er definitivt den beste gamer skjermen for de som er opptatt av FPS og flyt i spillet.

Lenke til kommentar

Jeg har bygget pc'er i 15år nå, og har prøvd ATI mange ganger, og det har _alltid_ medført merkelige feil etter en stund. Deler av bildet ble borte (XL800) eller kjipt punkt midt i bildet som liksom er horisont. Har aldri hatt store problemer med nvidia.

 

Så.. jeg er enig med Bulletus.

 

Jeg leter ... men finner ikke noe særlig passende spill nå, venter på BF3, så GF100 rekker vel å komme på banen først (dessverre).

 

MW2: kom gjennom singleplayer delen, og fant ikke noe spesielt som fristet mht multiplayer.

 

Så .. jeg holder på BF2 (og skjermkortet mitt(og resten av pc'n)) frem til BF3.

Lenke til kommentar
ATI er og blir best :D

 

ikke at jeg har 120hz skjerm liksom, men hallo, ATI er 1 år bak... :p

 

Ja ati har de beste kortene per idag, og de gjør sikkert en feiandes flott jobb med drivere og sånt. De har timet svært godt i forhold til syklusen til nvidia, slik at de fikk tatt tronen i en lang periode.

Slutten av visa er likevel at det strengt talt ikke er et eneste spill som krever ytelsen til ATI sine kort her og nå, og innen det kommer så vil vel nvidia være på banen?

 

Jeg har hatt ca like mange ati som nvidia-kort, men sånn strengt talt bør vel kommentaren din deles opp til "ati var nest best, er best, og blir nest best ganske snart igjen"

 

:innocent:

Endret av findon
Lenke til kommentar

 

Du skal få leve i den troen noen uker til... :)

 

Om poenget ditt er at Nvidia er best så må jeg nesten skuffe deg , begge aktørene har faktisk ting de er bedre enn konkurrenten på og jevnt ut synnes jeg det er vanskelig å peke på en som står overlegent over den andre.

 

Det jeg er redd for er at Fermi skal bli er overdimensjonert gpu som trolig tar ytelstetronen ,men på bekostning av høy effektforbruk og mye støy.

 

Personlig synnes jeg det er langt mer spennende å se utviklingen på mainstream og budsjett segmentet, det er virkelig der kampene vinnes.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt mange skjermkort oppigjennom årene:

 

Diverse:

 

- Matrox Milennium 2mb\4mb pci fortsatt i orden.

 

- S3 Virge fortsatt i orden.

 

- 2x Diamond Monster 3d2 Voodoo 2 12MB ScanLineInterface Solgt for en del år tilbake.

 

 

Nvidia:

 

- 2x Nvidia 6600 GT SLI (disse brant begge opp, vannkjølt

 

- GeForce FX 5800 (vannkjølt, ble svidd)

 

- Geforce 2 MX 440 (vannkjølt, ble svidd)

 

- Geforce 2 TI (Vannkjølt, ble svidd)

 

Ati:

 

- X800 (ødelagt pga egen idioti)

 

- X850XT (Vannkjølt funker fortsatt) (Edit, R.I.P trodde det funka, men ei)

 

- x1800 XL (vannkjølt, døde pga overklock)

 

- x1900xt (vannkjølt, funker fortsatt)

 

- x1950xt (vannkjølt, funker fortsatt)

 

- HD2900xt Crossfire (vannkjølt, en død, en i daglig drift med stock kjøler)

 

- HD4870x2 2gb Crossfire (Daglig drift)

 

- Radeon 9800pro (Dødt nuh)

 

- x700 (stock,i daglig bruk)

 

- HD4550 -512 mb (vannkjølt ! i daglig bruk)

 

 

 

Jeg må si at Nvidia ga god ytelse, men de tålte ikke overklokking i det hele det store . Etter ca 2 mnd, bruk tok de kveld, selv med kjernetemp nede i 30-40c, var spennings regulatorene som oftest tok kveld.

 

Har hatt flere skjermkort en de over, men husker ikke lengre hva de var.

 

Faktum er i allefall at ingen av Nvidia kortene jeg har hatt er i live lengre.

 

Har lagt til 3dmark linker til de korta jeg har lagra 3dmark scorer på.

Endret av SatanClaws
Lenke til kommentar
Jeg må si at Nvidia ga god ytelse, men de tålte ikke overklokking i det hele det store . Etter ca 2 mnd, bruk tok de kveld, selv med kjernetemp nede i 30-40c, var spennings regulatorene som oftest tok kveld.

 

Har hatt flere skjermkort en de over, men husker ikke lengre hva de var.

 

Faktum er i allefall at ingen av Nvidia kortene jeg har hatt er i live lengre.

 

Har lagt til 3dmark linker til de korta jeg har lagra 3dmark scorer på.

Så var det mildt sagt ikke akkurat noen gode overklokkere i utgangspunktet. FX serien var en flopp, mens 6600GT var latterlig varme. (dog må det være noe du har gjort galt om de brant opp med vannkjøling, for SÅ varme er de da ikke).

 

Og er jo i nyere tid der kjøling og overklokkingspotensiale har vært sentralt. Så at dine nyere ATI-kort klarer seg bra er nok ikke noe under. Har selv hatt et titals kort i huset, og tror nesten ingen har tatt kvelden. Så vet ikke helt hvordan du behandler dem. For det meste Nvidia kort, men også et par fra ATI.

 

Hittil er det uten tvil de nyere Nvidia-kortene som har imponert mest angående overklokking. 9800GX2, GTX 260 og GTX 280 var helt konge å klokke. Tatt i betraktning at 9800GX2 var et dobbeltkort, og GTX 280 var toppmodellen. :)

 

6800 GT var i og for seg ikke så fæl den heller, men langt fra noe knallkort til overklokking. Fra 8800 GTX og utoer har det vært ganske bra.

 

Ble dog ganske skuffet over HD 3870 og HD 4870 / HD 4870X2 når det kom til overklokking.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Jeg må si at Nvidia ga god ytelse, men de tålte ikke overklokking i det hele det store . Etter ca 2 mnd, bruk tok de kveld, selv med kjernetemp nede i 30-40c, var spennings regulatorene som oftest tok kveld.

 

Har hatt flere skjermkort en de over, men husker ikke lengre hva de var.

 

Faktum er i allefall at ingen av Nvidia kortene jeg har hatt er i live lengre.

 

Har lagt til 3dmark linker til de korta jeg har lagra 3dmark scorer på.

Så var det mildt sagt ikke akkurat noen gode overklokkere i utgangspunktet. FX serien var en flopp, mens 6600GT var latterlig varme. (dog må det være noe du har gjort galt om de brant opp med vannkjøling, for SÅ varme er de da ikke).

 

Og er jo i nyere tid der kjøling og overklokkingspotensiale har vært sentralt. Så at dine nyere ATI-kort klarer seg bra er nok ikke noe under. Har selv hatt et titals kort i huset, og tror nesten ingen har tatt kvelden. Så vet ikke helt hvordan du behandler dem. For det meste Nvidia kort, men også et par fra ATI.

 

Hittil er det uten tvil de nyere Nvidia-kortene som har imponert mest angående overklokking. 9800GX2, GTX 260 og GTX 280 var helt konge å klokke. Tatt i betraktning at 9800GX2 var et dobbeltkort, og GTX 280 var toppmodellen. :)

 

6800 GT var i og for seg ikke så fæl den heller, men langt fra noe knallkort til overklokking. Fra 8800 GTX og utoer har det vært ganske bra.

 

Ble dog ganske skuffet over HD 3870 og HD 4870 / HD 4870X2 når det kom til overklokking.

 

 

Disse 6600GT ble kun 2 mnd gamle:

 

Begge brant samtidig, samme chipp på begge kort, Ja, er to forskjellige kort som er svidd der nede.

 

6600GTx2.jpg

 

6600GTmedkjler.jpg

 

6600GT.jpg

 

DSCN1905.jpg

 

0e136f59.jpg

 

 

 

FX 5800 kortet var skikkelig vannkjølt:

 

Core stock, 400 mhz, klokka 501 mhz

Minne stock, 800mhz, klokka 928 mhz

 

Ga høyere 3dmark score en en 5800 ultra :p

 

DSCN0669.jpg

 

DSCN0365.jpg

 

Det kortet var uhorvelig varmt med orginal kjøling, så ble montert både ram og gpu kjøler.

Endret av SatanClaws
Lenke til kommentar

 

Du skal få leve i den troen noen uker til... :)

*snip*

Det jeg er redd for er at Fermi skal bli er overdimensjonert gpu som trolig tar ytelstetronen ,men på bekostning av høy effektforbruk og mye støy.

*snip*

Og prisen blir høy. Det er NVidia, de kan lage GPUer, men ikke prise dem.

 

Og det er ikke sikkert at NVidia tar tronen, vi får se. Men Raptor har ingen kilder han vil dele pga NDA. Og da tar jeg ikke et ord fra han som gyldig før jeg ser resultater. Første vi lærte på Medier og Kommunikasjon: KILDER KILDER KILDER. Noen som sier noe, men ikke kan backe opp er ikke en bra kilde.

 

Enten blir det en flopp eller så blir det overdimensjonert. Men ATI blir iallefall for alltid både overklokke-kongen og pris/ytelse-kongen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...