Gå til innhold

Guide: Dette er Nvidias nye skjermkort


Anbefalte innlegg

Nei, du har hoppet til en konklusjon om at CPU er for svak noe så er ikke tilfelle. Hvis du tar deg litt tid og googler SLI problemer kanskje du kan lær litt om problemet? Jeg er ikke den så lærer andre, jeg berre ler av de og forsetter med livet mitt med høgere kunnskap.

 

Kan du ikke linke litt til noen tester hvor det er bevist at grafikkortet er problemet?

Jeg har linket til en test av gta 4 som beviser at cpu er flaskehalsen, noe som samstemmer med det jeg selv opplevde.

 

Selvsagt finnes det problemer med SLI også, men du kan ikke bare skylde på SLI såfort det er inne i bildet. Verden er mer kompleks enn som så :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, du har hoppet til en konklusjon om at CPU er for svak noe så er ikke tilfelle. Hvis du tar deg litt tid og googler SLI problemer kanskje du kan lær litt om problemet? Jeg er ikke den så lærer andre, jeg berre ler av de og forsetter med livet mitt med høgere kunnskap.

Du skal få lov å le og leve ditt eget liv, men jeg skal få lov å nevne at jeg jeg faktisk har erfaring med dette. Så å google "problemer og SLI" er helt bortkastet. Du snapper opp mye fra diverse forum....

 

Det som kanskje er mest sammenlignbart er at jeg har testet nettopp det sammee oppsettet ditt (ikke altfor ulikt i det minste).

Altså en Q6600 parret med et GTX 295. (det samme som du har?) Som jeg også har testet på forskjellige frekvenser. Samt overgang over til en i7 på samme oppsett.

 

Ellers kjører jeg dagligdags en i7 920 klokket til 4,2 GHz og to overklokkede GTX 260 (216), som ikke er langt unna GTX 295. Og har derfor ingen problemer med å sjekke om et spill er prosessorbegrenset eller ei.

 

Så JA, jeg har testet det SLI-oppsettet ditt med flere forskjellige prosessorer, og prosessorhastigheter. Så det er ikke noe jeg bare sier på måfå når jeg snakker om at prosessoren din er noe svak. (jeg har da strengt talt hatt den samme som deg i flere år)

 

Når det kommer til erfaring av SLI-oppsett og problemer rundt det, så har jeg altså kjørt og testet i hvert fall rundt 9-10 SLI oppsett, samt en drøss med enkeltkort. Har selvsagt vært innom noen problemer her og der, begrensninger og spill som ikke støtter SLI osv.. Men i disse dager så går det ikke lange tiden før et nytt spill får en SLI-profil.

 

Vet ikke hvor mye kunnskap du sitter inne med, men du gir ikke inntrykk av å ha så masse som du påberoper deg innenfor temaet.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...