Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

 

Jeg har fått med meg at man helst burde unngå mellomlanding i USA på vei inn i USA. Men hvordan er det på vei ut? Bagasje og alt går som en vanlig mellomlanding uten noe mer stress?

Ja, så lenge du starter i USA og har gjennomgående billett. Ingen venting på bagasje, ingen passkontroll og som oftest ingen sikkerhetskontroll. Å bare gå fra en gate til en annen som jeg gjorde for en uke siden var en virkelig bra opplevelse.

 

Eneste strek i regningen var at de ikke hadde flere mini pretzel dogs hos Auntie Anne. :closedeyes:

 

 

Hva med mellomlanding i Canada med gjennomgående billett, smooth sailing det også?

 

 

Er Vegas-Toronto-London-Stavanger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Skal kjøpe flybillett hjem til sommeren (Tr.heim -> Kr.sand). Billigste alternativet (student...) på aktuelle datoer nå er med mellomlanding i Oslo. Tiden mellom avgangene er 30 minutter. Når dette er satt opp som et alternativ fra Widerøe/SAS' side regner jeg med at dette holder, men vil bare dobbelsjekke med dere som antagelig reiser mer enn meg.

 

EDIT: Nvm. Fant en billigere billett med 1t 15m ventetid. :)

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Skal kjøpe flybillett hjem til sommeren (Tr.heim -> Kr.sand). Billigste alternativet (student...) på aktuelle datoer nå er med mellomlanding i Oslo. Tiden mellom avgangene er 30 minutter. Når dette er satt opp som et alternativ fra Widerøe/SAS' side regner jeg med at dette holder, men vil bare dobbelsjekke med dere som antagelig reiser mer enn meg.

 

EDIT: Nvm. Fant en billigere billett med 1t 15m ventetid. :)

 

30 minutter er absolutt minimun connection time når man mellomlander innland -> innland på Gardermoen, så ja, det skal (i teorien) gå:

 

https://www.flysas.com/en/travel-info/at-the-airport/transfer-times/

 

Skulle du da evt. bli forsinket med det første flyet, blir du automatisk ombooket til neste.

 

(Så du hadde booket en med lengre tid, men så vet du (evt. andre) det uansett :))

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen her som har erfaring med bravofly ? Må være en av verste svindlernettstedene som selger flybilletter. Bestilte billetter som kostet rundt 3100 kroner inkludert skatter, avgifter og gebyrer. De trekker meg 5700 kroner og når jeg kontakter dem blir jeg tilbudt refusjon på 1372 kroner. Kan få tilbake prisen for billett samt agentgebyret deres men ikke skatter og avgifter. Greit nok om jeg hadde fått billettene til rett pris og ville avbestille, men her har de nesten trukket dobbelt av hva jeg skulle betale og da er det ikke akseptabelt. Fikk heller ikke endret det til billetter til rett sum. Så for all del hold dere unna dem. Det er svindel. Og ja jeg har sendt beviser på summen til dem til den grad det lar seg gjøre.

Endret av Eddie_Peddie
Lenke til kommentar

Noen som vet hvor mye man har å "gå på" når det gjelder pass som nærmer seg utløpt?

 

Skal fly en del rundt i Asia til høsten på et pass som går ut i januar2017 - er det noen har erfaring med om enkelte land ikke vil godta et pass så nært utløpsdato?

 

Vet ikke hvor jeg har det fra, kanskje jeg blander med visa/kredittkort kanskje? Mener jeg har opplevd en gang i tida at det ble krevd at kortet "levde" så og så lenge for at de ville akseptere det.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor mye man har å "gå på" når det gjelder pass som nærmer seg utløpt?

Som en tommelfingerregel må passet være gyldig minst så lenge du har lovlig opphold i landet. Noen går også på 6 måneder som er lengre enn dette.

 

Du kan sjekke hvert enkelt land for å være sikker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...