Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Virker som act 2 i Inferno var litt vanskligere enn jeg trodde.

Hvor mye resistance bør jeg gå for? Gjorde det bra alene i act 1, men act 2 er veldig vanskelig :p

Trodde litt over 300 var nok :p Måtte ofre litt vitrality for resistance også.

 

 

post-155889-0-73629800-1339675349_thumb.png

 

 

Føler i grunn å spille alene er mye lettere enn å spille med venner :hm:

Jeg vet at det er meningen at det skal bli vanskligere, men er veldig frustrende til tider. Får vente til neste patch (1.03?) før jeg prøver meg på act 2 igjen.

 

Er å drepe the butcher med 5 Neph. valor en grei måte å farme gull/magic items på?

Du er wizard, ikke barb eller monk. Du trenger mer skade, så du kan ta fiendene før de tar deg.

 

Tror ikke å drepe butcher med 5 neph er en god måte å farme gull nei. Han dropper ikke særlig gode items, og det tar lang tid å ta han. Jeg får mest gull av å farme områdene før the Crypts. Lette fiender, mye gull.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er selv Munk, og et stykke ut i Act 1 Inferno ble det bom stopp. Har stadig ~700k gull, så jeg tror jeg skal kunne kjøpe bra nok utstyr til å komme et stykke videre. Det er mulig det er noe lettere som Demon Hunter, da du slipper tenke like mye på å kjøpe utstyr med mye defensive egenskaper.

 

Trur heller du bare skal se litt på du kan endre buildet ditt. Hjalp veldig for min monk å få opp f.eks Wind Ally og den andre whirlwind skade greia som gjør skade på alle rundt deg hele tiden.

Akkurat nå kjører jeg:

Fists of Thunder med Lightning Strikes (dodge bonus)

Dashing Strike med Blinding Speed (dodge bonus)

Serenity med Ascension (øker til 4 sek)

Sweeping Wind med Cyclone (burde kanskje vært med Blade Storm eller Fire Storm)

Breath of Heaven med Blazing Wrath (ekstra skade i 45 sek)

Mantra of Evasion med Hard Target (armor bonus)

 

Guardians Path

One With Everything

Seize the Initiative (vurderer bytte ut denne med Sixth Sense når jeg får opp crit chance litt)

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar

Skal ikke argumentere mot at tank er enklere, men det er fult mulig å spille dps.

 

ananashapå: en barb med samme stats som en DH/WD tåler 30% mer, men vandligvis har barben også langt mer armor enn DH/WD så det blir enda større forskjell.

 

Og en dps barb vill også kunne ha en syk lifesteal, ja jeg sa life steal ikke life per hit, dette er noe som folk flest ikke ser ut til å ha forstått enda men det er solide prinsipper vi kjenner fra diablo2 som fungerer like bra i diablo 3.

 

Du kan umulig ha kommet til Act 2 inferno. :p

 

Som andre har sagt før meg så må man gå 100% defensivt om man skal ha sjangse som monk eller barb med dårlig gear. Jeg hadde 60k liv, 300-400 resists og 10k armor og nesten ikke nubbsjangs i Act 2. Jeg kunne droppet halvparten av resisten, mye av livet og nesten halve armoren for en dobling eller tredobling av damage, men da ville jeg jo bare dødd mye raskere.

 

Stats i Diablo 3 fungerer veldig enkelt i form av at alle offensive skills multipliserer hverandre og alle defensive skills multipliserer hverandre. Jeg hadde bra liv og bra armor, men siden jeg hadde såpass lav resists så ble totalen ganske dårlig. Man må ha -mye- resists for å klare seg utover i Inferno.

 

Jeg exploitet meg til Act 4 og der ble jeg onehittet av uansett monster bare for å sette ting i perspektiv. 60000 liv på et slag.

 

At Monk og Barb tåler 30% mer er uvesentlig. Hele poenget med Wizard, DH og WD i Inferno når man har dårlig gear, eller nesten uansett, er at man ikke skal bli truffet. Den muligheten har man ikke med Monk og Barb og man må gjøre det man kan for å tåle et par slag. Som oftest betyr dette at man bare kan sloss når man har Ignore pain, 400% armor buff, stuns eller andre ting som gir deg muligheten til å overleve i nærkamp i noen sekunder.

 

Det er en stream på twitch.tv av en barb med 300000 dps eller noe. Han eier alt, men bare så lenge han ikke blir slått og det er litt vanskelig å forhindre når man er melee.

Lenke til kommentar

Nytt nybegynnerspørsmål (kan bli et par av dem etterhvert):

Har så og si salvaged alt av magisk utstyr jeg har funnet til nå (normal), så har en liten samling med subtle essence og falling tooth. Er det ubrukelig nå som jeg har kommet til NM? Eller kan man gjøre det om til shimmering essence og lizard eye på noe vis (f.eks 3 subtle essence -> 1 shimmering essence)?

Får jeg noe for det på AH?

Lenke til kommentar

(...)

 

Med monk er jeg ikke bare der, jeg er der med hardcore karakter.

Min barb(også HC) er fortsatt på hell, men utifra min erfaring så langt og fra monken ser jeg ikke at min teori skal skape noen problemer.

 

Men først og fremst, med lifesteal mener jeg da, vertfall 10% gjerne mer. Og man må bruke dps build, det er håpløst med 10k dps på inferno å satse på lifesteal. Men hvis du har så lav skade har du ikke en dps build heller.

 

EDIT: Og mens jeg er i gang, barbarer: slutt å bruke WotB hvis du ikke har en skillset som passer til den!

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Akkurat nå kjører jeg:

Fists of Thunder med Lightning Strikes (dodge bonus)

Dashing Strike med Blinding Speed (dodge bonus)

Serenity med Ascension (øker til 4 sek)

Sweeping Wind med Cyclone (burde kanskje vært med Blade Storm eller Fire Storm)

Breath of Heaven med Blazing Wrath (ekstra skade i 45 sek)

Mantra of Evasion med Hard Target (armor bonus)

 

Guardians Path

One With Everything

Seize the Initiative (vurderer bytte ut denne med Sixth Sense når jeg får opp crit chance litt)

Du bør få tak i flash, eller Inner Sanctuary. Inner Sanctuary er bra om du ofte får mange fiender rundt deg, og mot elites. Flash er bedre om du løper rundt. Uansett hva du velger, du trenger en måte å stoppe angrepene deres.

 

Jeg ville bytte ut Serenity til serenity med healing. Sweeping winds kan du bytte ut. Å stå midt blandt masse fiender over lengre tid, er noe man gjør i Hell. Bytt ut breath of heaven med skade til breath of heaven med fear. Joda, ekstra skade er fint det. Med du healer for å overleve.

 

Og jeg liker å ha fire ally. Han kan hjelpe deg med å gjøre ekstra skade og å tanke.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Akkurat nå kjører jeg:

Fists of Thunder med Lightning Strikes (dodge bonus)

Dashing Strike med Blinding Speed (dodge bonus)

Serenity med Ascension (øker til 4 sek)

Sweeping Wind med Cyclone (burde kanskje vært med Blade Storm eller Fire Storm)

Breath of Heaven med Blazing Wrath (ekstra skade i 45 sek)

Mantra of Evasion med Hard Target (armor bonus)

 

Guardians Path

One With Everything

Seize the Initiative (vurderer bytte ut denne med Sixth Sense når jeg får opp crit chance litt)

Du bør få tak i flash, eller Inner Sanctuary. Inner Sanctuary er bra om du ofte får mange fiender rundt deg, og mot elites. Flash er bedre om du løper rundt. Uansett hva du velger, du trenger en måte å stoppe angrepene deres.

 

Jeg ville bytte ut Serenity til serenity med healing. Sweeping winds kan du bytte ut. Å stå midt blandt masse fiender over lengre tid, er noe man gjør i Hell. Bytt ut breath of heaven med skade til breath of heaven med fear. Joda, ekstra skade er fint det. Med du healer for å overleve.

 

Og jeg liker å ha fire ally. Han kan hjelpe deg med å gjøre ekstra skade og å tanke.

 

Tydelig at det er forskjellige måter å spille Monk på da det å stå blant mange fiender og gjøre skade til alle er nettop det jeg gjør for øyeblikket. Når det er sagt så har jeg ikke kommet langt ut i Act2, så mulig jeg må endre den fremgangsmåten :p

Lenke til kommentar

Klarte overgangen fra Hell til Act I Inferno lett, Act II derimot var det full stopp i ei uke, utrolig frustrerende å bli oneshotta av alt! Begynt å progresse igjen nå da med litt nytt equipment. (Spiller wizard)

Gidder du å poste hva du har av stats og items i Wizard-tråden her på forumet? Kunne vært interessant lesing..

 

Nytt nybegynnerspørsmål (kan bli et par av dem etterhvert):

Har så og si salvaged alt av magisk utstyr jeg har funnet til nå (normal), så har en liten samling med subtle essence og falling tooth. Er det ubrukelig nå som jeg har kommet til NM? Eller kan man gjøre det om til shimmering essence og lizard eye på noe vis (f.eks 3 subtle essence -> 1 shimmering essence)?

Får jeg noe for det på AH?

Du får nok lite for det på AH da det er ganske lett å farme og du kan ikke konvertere det til andre mats som du har behov for i NM..

Lenke til kommentar

Er jo barbs som har cleara act 1 og 2 med kun gear kjøpt på ah for 1 mill. (US server dog).

Gjorde act3 siegebreaker run med 5 NV stacks også, men det var riktignok med Tyrael abuse som no er nerfa.

 

Er jo sikkert nevnt før, men for nylige tilkomne:http://www.youtube.com/user/ZraveX (kanal med diverse videoer). Million gold challenge er dei du leiter etter.

Lenke til kommentar

Spill og finn ut da. :p

I alle vanskelighetsgradene så er starten på act 1 mye enklere enn slutten på act 4 i forrige vanskelighetsgrad. Hovedsaklig fordi monster AI-en er så mye feigere. Zombiene slår deg nesten aldri, nesten alle monstrene løper unna osv.

Så lenge du ikke ble onehitta i Act 4 (noe jeg regner med du ikke ble) så er det safe å prøve seg i Act 1 NM.

 

(...)

Men først og fremst, med lifesteal mener jeg da, vertfall 10% gjerne mer. Og man må bruke dps build, det er håpløst med 10k dps på inferno å satse på lifesteal. Men hvis du har så lav skade har du ikke en dps build heller.

 

Life steal blir redusert med 80% i inferno. Så dine 10% er bare 2%. Life on hit er det du bør ha. På min barb hadde jeg veldig rask dagger og ca. 1200 life on hit. Det hjalp veldig mye, men ikke nok til at jeg ville klart Act 2 på inferno.

 

Tror man skal opp i hundretusener med DPS før life steal i % faktisk blir bedre enn life on hit.

Lenke til kommentar

O M F G

 

Akkurat nå kunne jeg tenkt meg å denge noen i Blizzard. Bruker et kvarter på å dø på Izual, fordi jeg blir utålmodig av den helt absurd latterlig dårlig designa bossen. Min 4 NV stack har da kun et kvarter igjen når jeg hopper inn i silver spire level 2. Det pleier å gå greit. Der møter jeg en gul elite, med horde og mortar corrupted angels. Helt fuckings umulig.

 

Første gang jeg mister stacken, som er ganske slitsom å opparbeide i act 4. Ekstremt irriterende.

 

 

Forøvrig kan det nevnes, hvis noen av dere tror at vi som kan farme act 4 har inntekter dere bare kan drømme om, at act i farming virker langt mer innbringende for mitt vedkommende. Til nå har det droppet ett godt item på 7-8 5NV diabloruns. Det var noen legendary bukser, som såvidt jeg vet like gjerne kunne ha droppa i act ii. Et par items har vel gått for ~50k på AH, resten har blitt salvaga. Å opparbeide seg crafting mats går nok fortere i act i. Gull får man nok mer av på et run i act i. Health pots får man definitivt mer av, og reparasjonsregningene er langt mindre der.

 

Det er nok litt annerledes for dem som har insane gear og kan surfe gjennom alt. Jeg klarer meg fint, bruker sjelden mer enn ca en time per run, men allikevel føles det altså langt mindre innbringende.

 

Faen nå begynner jeg å bli lei.

 

Klarer ikke å ta shadow of diablo!!

Er monk.

 

På hvilket nivå?

 

Nytt nybegynnerspørsmål (kan bli et par av dem etterhvert):

Har så og si salvaged alt av magisk utstyr jeg har funnet til nå (normal), så har en liten samling med subtle essence og falling tooth. Er det ubrukelig nå som jeg har kommet til NM? Eller kan man gjøre det om til shimmering essence og lizard eye på noe vis (f.eks 3 subtle essence -> 1 shimmering essence)?

Får jeg noe for det på AH?

Nytt nybegynnerspørsmål (kan bli et par av dem etterhvert):

Har så og si salvaged alt av magisk utstyr jeg har funnet til nå (normal), så har en liten samling med subtle essence og falling tooth. Er det ubrukelig nå som jeg har kommet til NM? Eller kan man gjøre det om til shimmering essence og lizard eye på noe vis (f.eks 3 subtle essence -> 1 shimmering essence)?

Får jeg noe for det på AH?

 

Såvidt jeg vet er alt ubrukelig, bortsett fra det du salvager fra lvl 60 items.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...