Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for mange gode svar!

Fått tak i "string of ears" og en mye bedre hjelm nå uten at det ser ut til å hjelpe så fantastisk mye.

Jeg hadde 42k life og 13k dps og tanket under act 1, men ble i desperasjon tvungen til å gjøre radikale endringer når jeg kom til act 2(som kostet meg alt jeg hadde av gull).

har ringer og amuletter med AS på men det går jo da på bekostning av noe annet :/

 

Har en "spirit of adventure" som er genial når jeg farmer gullgimpen i kap8(act2) som jeg har lyst å byttebort i et stormshield eller no..

 

Så her ser barben ut nå:

 

post-166959-0-95845300-1339661608_thumb.jpg

post-125643-0-32524100-1339669652_thumb.jpg

 

Er min barb, kan tanke ting i act 2 ganke greit, men sliter litt med at jeg har for lav HP og life on hit. har satset alt på ressi.

Lenke til kommentar

Monk som jeg spiller(for 8. gang nå) kan få gjort veldig mye med heal, boble og blind. (og teleport, men den har også bra skade)

 

En av de tilpassingene jeg har gjort er at jeg i starten alltid brukte bobla(serenity) som "nødløsning" og blind som spam skill uansett hva jeg kjempet mot, men jeg har oppdaget blandt annet at mot mobs med teleport/firechain er det et dødsønske. Så nå når jeg møter på den sammensetningen bruker jeg heller bobla som spam-skill og har blind som "nødløsning" da det forsikrer at jeg kan komme meg unna på en tryggere måte, og samtidig tillater meg å være mer aggresiv under angrip.

 

Det er denne type småting som kansje ikke er så lett å plukke opp med en gang, men kan gjøre stor forskjell. Jeg selv drepte 4 monker før jeg oppdaget at monk faktisk har en teleport som kan brukes forutsigbart. Husk også at "hva alle andre gjør" ikke nødvendigvis er hva som er best, jeg spiller f.eks. ikke lengre som IAS/LoH monk da det er langt mer artige måter å spille monk på.

Lenke til kommentar
Jeg er selv Munk, og et stykke ut i Act 1 Inferno ble det bom stopp. Har stadig ~700k gull, så jeg tror jeg skal kunne kjøpe bra nok utstyr til å komme et stykke videre. Det er mulig det er noe lettere som Demon Hunter, da du slipper tenke like mye på å kjøpe utstyr med mye defensive egenskaper.

 

Trur heller du bare skal se litt på du kan endre buildet ditt. Hjalp veldig for min monk å få opp f.eks Wind Ally og den andre whirlwind skade greia som gjør skade på alle rundt deg hele tiden.

Lenke til kommentar

Min barb i act 2 inferno har høyere repareringsutgifter enn inntekter. :)

Jeg gikk glasscannon helt til act 2 med 27k DPS, men brukte en stor mengde gull på å bytte til en mer defensiv build etter tips herfra, men eneste forskjell er at jeg når blir twoshottet i stedet for oneshottet og at jeg ikke har DPS til å drepe noen som helst.

Lenke til kommentar

Ser mange er fastlåst i sin tankegang om at barb og monk er "tanker", og det er helt feil å tenke slik i diablo mener jeg, selv på inferno er det ikke noe problem å spille de som dps. (vertfall for monk, min barbar er bare på slutten av hell men dps fungerer fortsatt veldig bra).

Lenke til kommentar

Ser mange er fastlåst i sin tankegang om at barb og monk er "tanker", og det er helt feil å tenke slik i diablo mener jeg, selv på inferno er det ikke noe problem å spille de som dps. (vertfall for monk, min barbar er bare på slutten av hell men dps fungerer fortsatt veldig bra).

 

Barb som dps kan fungere utmerket det, men i Act2 og oppover, til dels også i act1, krever det gear for 100 mill+++

Lenke til kommentar

Er det sant at spell damage hos wizz kun blir regnet fra weapon damage? m.ao hydra f.eks gjør ikke mer skade hvis du får deg mer int. Hvis du derimot får en ring med +9-18 damage på så vil den gjøre mer skade da weapon damage går opp?

Lenke til kommentar

Skal ikke argumentere mot at tank er enklere, men det er fult mulig å spille dps.

 

ananashapå: en barb med samme stats som en DH/WD tåler 30% mer, men vandligvis har barben også langt mer armor enn DH/WD så det blir enda større forskjell.

 

Og en dps barb vill også kunne ha en syk lifesteal, ja jeg sa life steal ikke life per hit, dette er noe som folk flest ikke ser ut til å ha forstått enda men det er solide prinsipper vi kjenner fra diablo2 som fungerer like bra i diablo 3.

Lenke til kommentar

Skal ikke argumentere mot at tank er enklere, men det er fult mulig å spille dps.

 

ananashapå: en barb med samme stats som en DH/WD tåler 30% mer, men vandligvis har barben også langt mer armor enn DH/WD så det blir enda større forskjell.

 

Og en dps barb vill også kunne ha en syk lifesteal, ja jeg sa life steal ikke life per hit, dette er noe som folk flest ikke ser ut til å ha forstått enda men det er solide prinsipper vi kjenner fra diablo2 som fungerer like bra i diablo 3.

'Lifesteal funker kjempegreit på barb hvis man har MYE dmg, men som meg som ligger på rundt 9k eller noe lønner deg seg ikke å ha av % dmg i forhold til life on hit

Lenke til kommentar

Skal ikke argumentere mot at tank er enklere, men det er fult mulig å spille dps.

 

ananashapå: en barb med samme stats som en DH/WD tåler 30% mer, men vandligvis har barben også langt mer armor enn DH/WD så det blir enda større forskjell.

 

Og en dps barb vill også kunne ha en syk lifesteal, ja jeg sa life steal ikke life per hit, dette er noe som folk flest ikke ser ut til å ha forstått enda men det er solide prinsipper vi kjenner fra diablo2 som fungerer like bra i diablo 3.

 

Har ikke barbarian noe class-spesifcis armour-bonus? I tillegg er det jo passive stats på gang.

 

AtW

Lenke til kommentar

5% lifesteal minus 80% effekt = 1% lifesteal. 1% av 9k dps er 90 life per second, og det er om man gjør teoretisk dps. Skal man ha lifesteal bør man ha veldig høy damage, eller ha det som en sekundær regen i tillegg til life/sec or life/hit.

Men hvis man da har 100k dps og da adder litt flere passives og gjerne har litt mer en 5% fra før av så lønner det seg ganske greit. pluss at en dps barb slår fort som faen ( hvis man er lur å kjører at speed)

Lenke til kommentar

Skal ikke argumentere mot at tank er enklere, men det er fult mulig å spille dps.

 

ananashapå: en barb med samme stats som en DH/WD tåler 30% mer, men vandligvis har barben også langt mer armor enn DH/WD så det blir enda større forskjell.

 

Og en dps barb vill også kunne ha en syk lifesteal, ja jeg sa life steal ikke life per hit, dette er noe som folk flest ikke ser ut til å ha forstått enda men det er solide prinsipper vi kjenner fra diablo2 som fungerer like bra i diablo 3.

 

Har ikke barbarian noe class-spesifcis armour-bonus? I tillegg er det jo passive stats på gang.

 

AtW

 

Man har vel en shout som øker armor og resist med 50% eller lignende.

 

 

Som nevnt over så har man gnaske stor reduksjon når det gjelder lifesteal.

Når man farmer akt 2 så har i allefall ikke jeg utstyr eller råd til å konvertere til lifesteal.

Liker forøvrig life on hit

Endret av ananashapå
Lenke til kommentar

Takk for mange gode svar!

Fått tak i "string of ears" og en mye bedre hjelm nå uten at det ser ut til å hjelpe så fantastisk mye.

Jeg hadde 42k life og 13k dps og tanket under act 1, men ble i desperasjon tvungen til å gjøre radikale endringer når jeg kom til act 2(som kostet meg alt jeg hadde av gull).

har ringer og amuletter med AS på men det går jo da på bekostning av noe annet :/

 

Har en "spirit of adventure" som er genial når jeg farmer gullgimpen i kap8(act2) som jeg har lyst å byttebort i et stormshield eller no..

 

Så her ser barben ut nå:

 

post-166959-0-95845300-1339661608_thumb.jpg

String of ears hjelper bare for melee. Saken er, melee skader deg lite. Og du får uansett mye helse tilbake av å slå dem. Det som virkelig dreper er elemental skade. Der har du et problem med 300 i resist.

 

Du bør få opp resisten din til 600 ihvertfall.

 

Som nevnt over så har man gnaske stor reduksjon når det gjelder lifesteal.

Når man farmer akt 2 så har i allefall ikke jeg utstyr eller råd til å konvertere til lifesteal.

Liker forøvrig life on hit

Lifesteal har bare 20% effekt i inferno. Altså, å bytte til lifesteal er et veldig dårlig valg.

Lenke til kommentar

Virker som act 2 i Inferno var litt vanskligere enn jeg trodde.

Hvor mye resistance bør jeg gå for? Gjorde det bra alene i act 1, men act 2 er veldig vanskelig :p

Trodde litt over 300 var nok :p Måtte ofre litt vitrality for resistance også.

 

 

post-155889-0-73629800-1339675349_thumb.png

 

 

Føler i grunn å spille alene er mye lettere enn å spille med venner :hm:

Jeg vet at det er meningen at det skal bli vanskligere, men er veldig frustrende til tider. Får vente til neste patch (1.03?) før jeg prøver meg på act 2 igjen.

 

Er å drepe the butcher med 5 Neph. valor en grei måte å farme gull/magic items på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...