Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Hobbyanalyse:

  • Gull vil stupe i verdi, pga farming. Har man mye gull til overs, kan man vurdere å kjøpe et par kjempebra items, selv om man ikke trenger dem. Selg etterhvert, for gullprofitt. Tar null ansvar om noen taper gull!
  • De eneste gjenstandene som vil holde seg i RMverdi over tid er de helt ekstreme, en-av-ti-millioner gjenstandene. Alle andre vil synke i verdi over tid (alt over 3 mnd). Regn derfor ikke med å få igjen RM som brukes på gjenstander nå.

 

At gull stuper i verdi forutsetter at det farmes mye gull. Hvis Blizz tar boter og luker ut rene gold farming spots, vil nok ikke innfluksen av gull være så enorm. Og så lenge de tar 15% av hver transaksjon vil økonomien balansere seg på en slik måte at de 15% spiser all innfluksen av gull.

 

 

Jeg tviler sterkt på at Blizzard vil klare å luke ut botene. Diablo ser ut som et relativt lett spill å bote - og insentivene er enorme. Men selv om de skulle klare det, så har man fortsatt hundretusenvis av profesjonelle gullfarmere i Asia, som bare har ventet på dette spillet. Ergo - gullprisen vil synke drastisk nokså fort.

Endret av Avien
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testet for morro skyld å legge ut litt av gearet mitt på RMAH, overraskende nok fikk jeg faktisk solgt en til 250€. Vurderer å selge alt og bare kjøpe nytt gear om en måned eller noe sånt når prisene har falt, gjelder å utnytte det mens man kan =P.

Lenke til kommentar

Det er så latterlig at fienden, selv om man står langt unna, kan skade deg ved slag... En veldig irriterende forsinkelse i spillet.

 

Ja, jeg har selv irritert meg ganske mye over dette. Om det er rekkevidden som er mye større enn animasjonen tilsier, eller forsinkelse vet jeg ikke, men som DH så er det ekstremt frustrerende å bli truffet av slag som "tydelig bommer". Et slag fra meelee er ofte døden.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er et bevisst designvalg fra Blizzard, som jeg personlig ikke synes fungerer veldig bra ut fra deres forklaring:

 

Poenget deres var at man ikke skulle kunne løpe bort, caste/hite, og løpe vekk. De synes dette var en teit måte å spille på, og ville straffe spillere som gjorde slikt ved at de ble truffet uansett hvis du hadde vært såpass nær.

 

I videoen de forklarte dette med virket det fornuftig siden det var Risen i a1 som er relativt stasjonære og slår sykt tregt. Problemet er at det er likt for alle monstre, og som kjent så vil de fleste monstre etter hvert i spillet løpe nesten like fort som meg så dette applikerer kun til et fåtall monstre.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Det er jo greit nok å mene at det er en teit måte å spille på (selv om jeg er litt overrasket over hvor mange "teite måter å spille på" blizzard ser ut til å ville ta bort, trodde de ville ha mangfolkd i viable strats.) men da får de designe spillet så man får visuell feedback. Det føles bare ut som ett billig råttent triks, når man kommer seg unna og blir drept allikevel.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det plager meg så jævlig at jeg bidda 60,000g på en bracer som var ca 20% upgrade for meg. Så gikk selfølgelig serverene ned, så da forsvant itemet fra AH, og jeg fikk verken braceren eller pengene tilbake.

Tror jeg har tapt nærmere en halv million fordi jeg bidder på et item så kommer Blizzard med surprise hotfix server maintenance bullshit. /rage

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...