Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Er nybegynnerspørsmål:

Er kommet et lite stykke ut i act 2, hvis jeg da velger oppdrag fra act 1 kommer det opp en advarsel om at all min progresjon vil bli overskrevet. Hva vil det si i praksis?

Må jeg spille de resterende oppdragene i act 1, samt alt i act 2 før jeg er tilbake der "jeg begynte"?

Eller mister jeg deloppdragene jeg har gjort på gjeldende oppdrag i act 2?

Eller ingen av delene/noe annet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"for mye penger" er så norsk å si, hvorfor skal ikke han få nyte pengene han har tjent slik han selv vil?

 

Hva er moralt overlegent i å bruke mange tusen euro på en fiskestang kontra å bruke det på en mount i wow?

 

Isåfall er det bra å være norsk, noen har for mye penger. Slik er det, det er en bivirking av ett ellers relativt velfungerende system. Man får mye mindre glede igejn for ressursene når de er ujevnt fordelt, at noen har for mye er derfor en ulempe for samfunnet med mange negative følger. Man har mao "for mye penger".

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nydelig å se deg whine over "casualisering" samtidig som du syter over at farming går tregt. Casualiseringen i WoW har vel først og fremst handlet om å fjerne nødvendigheten av å farme og å nerfe content slik at enhvers oldemor kan fullføre det. I Diablo må det farmes, særlig om man ikke vil bruke AH, og progress krever faktisk at man spiller bra (i hvert fall om man er melee).
Hvorfor er det casualisering at det er lettere å farme? Vil ikke det gjøre fokuset mer mot å spille bra og mindre mot andre ting? AtW
Morsomt å se folk som klager over spillet uten å faktisk ha "rundet" det. Med 50 timer spillt er man vel ikke lenger enn et sted i hell ca.? Er ganske mye content igjen å utforske... Og drops blir ikke bra uansett før man er lvl 60, får på litt mf og kjører runs/bossruns med 5 nv stacks i a3/4 inferno. Blir jo det samme som å klage over at det bare dropper dritt i D2 hvis man kun farmer Andariel i a1 hell.
Er samme spill på høyere vanskelighetsgrad mye mere content? AtW
Nydelig å se deg whine over "casualisering" samtidig som du syter over at farming går tregt. Casualiseringen i WoW har vel først og fremst handlet om å fjerne nødvendigheten av å farme og å nerfe content slik at enhvers oldemor kan fullføre det. I Diablo må det farmes, særlig om man ikke vil bruke AH, og progress krever faktisk at man spiller bra (i hvert fall om man er melee).
Hvorfor er det casualisering at det er lettere å farme? Vil ikke det gjøre fokuset mer mot å spille bra og mindre mot andre ting? AtW

 

Fordi casualiseringen da handlet om tidsbruk. Spilte man i bra guild i Vanilla WoW raida man gjerne 4+ kvelder i uka, og man måtte bruke omtrent like mye tid på å farme gull til repairs og diverse buffs fra steder som Felwood og Winterspring (tror jeg områdene het). Etterhvert ble det slutt på å kunne stacke en mengde consumablebuffs, noe som da ble regnet som casualisering.

Lenke til kommentar

Nydelig å se deg whine over "casualisering" samtidig som du syter over at farming går tregt. Casualiseringen i WoW har vel først og fremst handlet om å fjerne nødvendigheten av å farme og å nerfe content slik at enhvers oldemor kan fullføre det. I Diablo må det farmes, særlig om man ikke vil bruke AH, og progress krever faktisk at man spiller bra (i hvert fall om man er melee).

Hva med å kreve ferdigheter for å vinne fremfor å kreve grindfest? Jeg vil ikke påstå at et spill der det er nogenlunde enkelt å få bra items, men vanskelig å utnytte skills optimalt, er "casual".

 

Diablo 3 er perfekt for "wannabe-hardcores", da de kan føle seg supergode bare de legger nok tid i farming, på tross av begrensede evner til å spille optimalt.

 

Du kommer langt med ferdigheter. En Barb har for eksempel vist hvor langt man kan nå med gear til 1M. Selv har jeg rundet spillet med langt dårligere gear enn det mange av de som er stuck på act iii har. Jeg kunne klart det med enda dårligere gear, og bedre spillere enn meg kunne klart det med dårligere enn det jeg kunne klart det med.

 

Ja, overgearing fjerner ferdighetskrav, men det betyr ikke at ferdigheter er uvesentlige.

 

 

Men Diablo er uansett først og fremst et grindespill. Vil du ha et ferdighetsspill har du kjøpt feil.

Lenke til kommentar

Wat the fuck!

 

Blir faen one-slained by Izual fyren som er i act IV.

Jeg skyter han, han kommer etter så når han slår meg så dauer jeg selv om jeg har over halvparten av liv igjen!

Derimot hvis jeg står ved han hele tiden og han slår, tar det kun 1/4 liv.

 

EDIT! Fikk det til! Byttet ut Breath of Heaven med Serenity og 4500life potionen med 6500life xD

 

Fi**e! Diablo er jo helt umulig!!!!!!!!!

Endret av Lami
Lenke til kommentar

"for mye penger" er så norsk å si, hvorfor skal ikke han få nyte pengene han har tjent slik han selv vil?

 

Hva er moralt overlegent i å bruke mange tusen euro på en fiskestang kontra å bruke det på en mount i wow?

 

Isåfall er det bra å være norsk, noen har for mye penger. Slik er det, det er en bivirking av ett ellers relativt velfungerende system. Man får mye mindre glede igejn for ressursene når de er ujevnt fordelt, at noen har for mye er derfor en ulempe for samfunnet med mange negative følger. Man har mao "for mye penger".

 

AtW

 

Vi snakker her om å dømme en person grunnet noen tusen euro han bruker på sin interesse, ikke en person som bruker millioner på en paraplyholder.

 

Noen tusen euro er ikke mye penger, og selv under et ekstrem-sosialistisk system (som du ser ut til å argumentere for som noe godt) vil man ha nok penger til piroritere sine egene penger så man har råd til å bruke noen tusen euro på sine interesser.

 

Jeg vil snu på påstanden faktisk, folk som ikke har noen tusen euro å bruke på et spill har for lite penger. Deres dårlige økonomi gjør at ressursene ikke er jevnt fordelt, og de ødelegger derfor for alle oss som prøver å holde levestandarden høy.

 

Men dette er vel kansje en diskusjon som passer bedre i et politikk forum.

 

For å avslutte med litt humor:

http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/4700860138?page=1

Noen har nå blitt hacket selv om de har authenticator, eller...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"for mye penger" er så norsk å si, hvorfor skal ikke han få nyte pengene han har tjent slik han selv vil?

 

Hva er moralt overlegent i å bruke mange tusen euro på en fiskestang kontra å bruke det på en mount i wow?

 

Isåfall er det bra å være norsk, noen har for mye penger. Slik er det, det er en bivirking av ett ellers relativt velfungerende system. Man får mye mindre glede igejn for ressursene når de er ujevnt fordelt, at noen har for mye er derfor en ulempe for samfunnet med mange negative følger. Man har mao "for mye penger".

 

AtW

 

Vi snakker her om å dømme en person grunnet noen tusen euro han bruker på sin interesse, ikke en person som bruker millioner på en paraplyholder.

 

Noen tusen euro er ikke mye penger, og selv under et ekstrem-sosialistisk system (som du ser ut til å argumentere for som noe godt) vil man ha nok penger til piroritere sine egene penger så man har råd til å bruke noen tusen euro på sine interesser.

 

Jeg vil snu på påstanden faktisk, folk som ikke har noen tusen euro å bruke på et spill har for lite penger. Deres dårlige økonomi gjør at ressursene ikke er jevnt fordelt, og de ødelegger derfor for alle oss som prøver å holde levestandarden høy.

 

Men dette er vel kansje en diskusjon som passer bedre i et politikk forum.

 

For å avslutte med litt humor:

http://eu.battle.net...00860138?page=1

Noen har nå blitt hacket selv om de har authenticator, eller...

 

Du snur ikke på påstanden, du bare formulerer deg på en annen måte. Penger er for ujevnt fordelt, noen har for lite, er ekvivalent med penger er ujevnt fordelt noen har for mye. Det er ingenting som tyder på at personen det snakkes om ikke har svært god økonomi, å bruke TItusenvis av euro på noe såpass lite viktig tyder på det, at vedkommende er pensjonert under halveis i en normal arbeidskarriere tyder på det, og i litt mindre grad tyder det på det at vedkommende bor i staten monaco.

 

AtW

Lenke til kommentar

Tror mange wizards velger de blue offhands da de har som oftest mye høyere "damage" og er langt billigere.

Er mange som ikke vet det og selger det utrolig billigst selvom de kan selges for par hundre "K".

 

>>

EDIT:

 

Så på athene stream og han viste stats på sin demonhunter!

 

1204211.jpeg

 

Ganske syk damage ;)

Endret av nagina
Lenke til kommentar

Ikke enig. At ikke alt er regnet med som "dps" på våpnene syns jeg er bra. Da jeg liker å bruke hodet litt. Blir jernedød av å få hjelp til absolutt alt.

Mye morsommere å finne ut hva som gjør med dps selv. Selv så velger jeg f.eks bort attack speed på weps som WD, da jeg heller vil ha ett treigt våpen som gjør mer skade pr attack, f.eks firebats er så mye mye bedre da. Samme med dots osv. Er så sjelden man kan stå å skyte i fred uansett, blir som regel løp, skyt, løp, skyt osv.

 

Det over er bare et eksempel, da de fleste sikkert hadde gått for ett våpen med attack speed og 50 mer dps men mindre dmg pr attack, noe jeg ikke hadde gjort, da man aldri får sprayet noe særlig uansett :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror mange wizards velger de blue offhands da de har som oftest mye høyere "damage" og er langt billigere.

Er mange som ikke vet det og selger det utrolig billigst selvom de kan selges for par hundre "K".

 

>>

EDIT:

 

Så på athene stream og han viste stats på sin demonhunter!

 

1204211.jpeg

 

Ganske syk damage ;)

 

100 sjangse for crit? Er det inkludert den passive skillen da? Har jo nesten mindre life enn meg :) Men en god god god del mer damage da.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...