Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enrage timers er jo bare enda en måte å gjøre content vanskeligere på. Bashiok har jo sagt at det ikke er snakk om at bossen plutselig løper og oneshotter deg, men kanskje heller spawner flere adds og denslags. Blir jo bare et ekstra nivå med utfordring på høyere vanskelighetsgrader slik jeg forstår det.

 

Det er vel for å forhindre at folk plukker kun defensive skills, og med det har en build som mangler skills for å deale ordentlig skade. Dette er ikke noe de vil oppfordre til, å pakke seg inn i en ren defensiv build er mest sannsynlig en kjedeligere spillopplevelse enn en som er variert. Når bossen sparker inn trynet ditt pga enrage er det Blizzard's måte å fortelle deg at du gjør for lite skade.

Lenke til kommentar

Enrage timers er jo bare enda en måte å gjøre content vanskeligere på. Bashiok har jo sagt at det ikke er snakk om at bossen plutselig løper og oneshotter deg, men kanskje heller spawner flere adds og denslags. Blir jo bare et ekstra nivå med utfordring på høyere vanskelighetsgrader slik jeg forstår det.

 

Det er vel for å forhindre at folk plukker kun defensive skills, og med det har en build som mangler skills for å deale ordentlig skade. Dette er ikke noe de vil oppfordre til, å pakke seg inn i en ren defensiv build er mest sannsynlig en kjedeligere spillopplevelse enn en som er variert. Når bossen sparker inn trynet ditt pga enrage er det Blizzard's måte å fortelle deg at du gjør for lite skade.

 

Enig, har selv ikke noe problem med at de legger til enrage. Hadde egentlig vært litt festlig om første mob du møter på inferno, før du kommer til new tristram, har en kort enrage timer. Tenk deg følelsen av å bli most av første mob du møter, som deretter taunter deg med en "You are not prepared!" når den river hodet av karakteren din :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dødanimasjoner er fjernet så det kommer ikke til å skje....

 

For meg personlig så er det ikke noe problem med enrage da jeg kommer til å gå for DPS uansett, men det er en mekanikk som ikke hører hjemme i et diablo spill imo. Hvis de ønsket høyere vanskelighetsgrad kunne de bare satt opp vansklighetsgraden.

 

Det å ha en karakter som ikke er effektiv er noe man taper på hele tiden, mindre kills blir mindre loot, man trenger ikke mer straff for å ikke spille effektivt.

Lenke til kommentar

Det er en ok måte å balansere defensive evner på i mine øyne. Ved hjelp av enrage-timer kan Blizzard gjøre defensive evner sterke uten å måtte forsikre seg om at man ikke blir "udødelig" ved å bruke 5 defensive evner. Jeg er usikker på om jeg synes det er en god idé eller ikke, men det finnes i alle fall positive sider ved enrage.

Lenke til kommentar

Det er bekreftet legendary crafted items men vi vet ikke hvordan de vil se ut enda, men vi kan vel gå ut i fra at de er kraftigere en rare crafted.

 

For å crafte legendary items må man ha 'Fiery Brimstone' dette får man ved å salvage andre legendary items... så de må nesten gjøre crafted nogelunde likt i styrke da man må offre en legendary for å crafte en.

 

Dette kan jo gjøre at endel legendaries aldri finner veien til AH da folk vil offre dem for sjangsen til å få en perfect crafted legendary...

 

Hvordan dette vil virke er enda en ting som vi bare må vente å se til release hvordan utarter seg. Det er litt "synd" at man kan crafte legendary items (gitt at det er endgame legendaries), men igjen hvis du faktisk er nødt til å salvage andre legendaries så vil det jo bli klart vanskeligere å få gjort. Hvis de legendaryene man trenger for å få disse materialene har en droprate på nivå med f.eks the grandfather eller windforce så er det vel ikke så mye stress siden disse dropper uhyre sjelden. (...)

 

Jeg synes ikke det er "synd". Var jo slik på D2 også. Det beste utstyret lagde man selv.

Lenke til kommentar

Ahh ikke lenge igjen nå.

 

Hvordan, og ikke minst hvor, tror dere de forskjellige Actene vil utfolde seg? Jeg spør siden jeg har null peiling, men jeg håper vi skal ned og hilse på gutta "der nede" og at vi kanskje får se et par ting "over oss" også..

 

Derp

 

(PS Og hvis noen irriterer seg over andre så går det an å /ignore folk her. Har bare en fyr på lista mi og han kommer fra denne tråden..)

 

Hvordan setter du folk på ignore forresten? Det kan være noe som frister litt for å si det slik.

 

Ved siden av brukernavnet ditt oppe til høyre velger du "Mine ignorerte brukere" på dropdown menyen. Deretter legger du inn nicket til den du vil ignorere. Når disse legger inn sine oppgulp får du en liten grå meldingslinje som spør om du vil se innlegget allikevel. Uhyre praktisk.

Lenke til kommentar

De har vel ikke sagt at enrage impliserer instant kill?

Kanskje vil det fortsatt være mulig å leve over for noen som har gått hovedsaklig for defensive skills, mens om man ikke har gjort det, men fortsatt ikke klarer å drepe før enrage, da vil man ha problemer..

I så fall synes jeg enrage-timers er en grei løsning, men jeg er ikke overlykkelig. Som AtW skriver, hva er egentlig problemet med at folk bruker lang tid? At det blir kjedeligere for de som gjør det er jeg ikke nødvendigvis enig i. Mange har nok glede av å spille på sin egen måte, uansett om det ikke er så effektivt som det kunne ha vært.

Lenke til kommentar

Ahh ikke lenge igjen nå.

 

Hvordan, og ikke minst hvor, tror dere de forskjellige Actene vil utfolde seg? Jeg spør siden jeg har null peiling, men jeg håper vi skal ned og hilse på gutta "der nede" og at vi kanskje får se et par ting "over oss" også..

...

 

Decard Cain dør i slutten av Act1, Leah tar opp tråden og guider oss videre gjennom Act2 og 3 hvor vi møter på Tyreal igjen etter å ha tatt knekken på 2 lesser evils og finner ut at hovedfienden er i High Heavens *Surprise!*

 

Edit: Er i det minste sikker på at vi skal sløye en av englene i løpet av Diablo 3.

Endret av Kultom
Lenke til kommentar

Det er bekreftet legendary crafted items men vi vet ikke hvordan de vil se ut enda, men vi kan vel gå ut i fra at de er kraftigere en rare crafted.

 

For å crafte legendary items må man ha 'Fiery Brimstone' dette får man ved å salvage andre legendary items... så de må nesten gjøre crafted nogelunde likt i styrke da man må offre en legendary for å crafte en.

 

Dette kan jo gjøre at endel legendaries aldri finner veien til AH da folk vil offre dem for sjangsen til å få en perfect crafted legendary...

 

Hvordan dette vil virke er enda en ting som vi bare må vente å se til release hvordan utarter seg. Det er litt "synd" at man kan crafte legendary items (gitt at det er endgame legendaries), men igjen hvis du faktisk er nødt til å salvage andre legendaries så vil det jo bli klart vanskeligere å få gjort. Hvis de legendaryene man trenger for å få disse materialene har en droprate på nivå med f.eks the grandfather eller windforce så er det vel ikke så mye stress siden disse dropper uhyre sjelden. (...)

 

Jeg synes ikke det er "synd". Var jo slik på D2 også. Det beste utstyret lagde man selv.

 

I stor grad, men du fikk ikke kjøpt dette i byen.

Lenke til kommentar

Scenario: 3 personer speler inferno mode. Møter boss. Folk dør 10-20 ganger på boss. Eine personen bytter spell som gir meir defensiv slagkraft til gruppa. Boss dør.

 

Now..

 

Med den her valorsaken som gir deg MF og GF bonus. Går den i 0 då for kun han eine, eller fordelt på heile gruppa?

 

(Alt en skal no lure på).

Lenke til kommentar

Scenario: 3 personer speler inferno mode. Møter boss. Folk dør 10-20 ganger på boss. Eine personen bytter spell som gir meir defensiv slagkraft til gruppa. Boss dør.

 

Now..

 

Med den her valorsaken som gir deg MF og GF bonus. Går den i 0 då for kun han eine, eller fordelt på heile gruppa?

 

(Alt en skal no lure på).

 

Har forstått det slik at det kun er den personen som bytter skills som mister buffen ja. Det er vel heller ikke kjent om man mister buffen når man dør eller ikke, så det kan godt være at alle hadde mistet den forlengst uansett.

 

Spillet er ikke lagt opp til at en bosskill henger på at en person bytter ut en skill, man har for det meste ansvar for å passe på seg selv i forhold til defensive skills. Om det er en i partiet som dør 10 sec inn i bossfighten hver gang så er det kanskje ikke en særlig bra build man har med seg

Lenke til kommentar

Dødanimasjoner er fjernet så det kommer ikke til å skje....

 

For meg personlig så er det ikke noe problem med enrage da jeg kommer til å gå for DPS uansett, men det er en mekanikk som ikke hører hjemme i et diablo spill imo. Hvis de ønsket høyere vanskelighetsgrad kunne de bare satt opp vansklighetsgraden.

 

Det å ha en karakter som ikke er effektiv er noe man taper på hele tiden, mindre kills blir mindre loot, man trenger ikke mer straff for å ikke spille effektivt.

 

Tror ikke det vil ha noen praktisk innvrikning for meg heller, men som du sier, jeg skjønner ikke helt motivasjonen bak. Ser liksom ikke helt at det beriker spillet å gjøre en mindre effektiv(?) måte å spille på enda mindre effektiv, om noe så skulle man tro man fikk litt mindre variasjon.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg bestilte fra Game.no, fordi jeg har god erfaring med de fra før, de har grei pris (379,-) og rimelig frakt (29,-).

Hvorfor ikke bare kjøpe fra Battle.net? Eller vil du absolutt ha CD\DVD? =P

 

Som latslask sier, så er det litt stats å ha coveret :p Dessuten koster det vel ~50,- mer på battlenet?

Å få spille akkurat 00.01 den 15. mai er heller ikke et must, da jeg har 4 eksamener på 2-3 uker etter release :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...