Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så for å kickstarte diskusjonen igjen, hva synes dere om at crafting blir gjort til å stor del av spillet.

 

Jeg er litt skeptisk til at kansje crafting blir det nye endgame, og istede for å lete etter uniqe drops tar man heller og farmer penger og håper på å være heldig med en craft.

 

Hva tror dere?

Lenke til kommentar

Så for å kickstarte diskusjonen igjen, hva synes dere om at crafting blir gjort til å stor del av spillet.

 

Jeg er litt skeptisk til at kansje crafting blir det nye endgame, og istede for å lete etter uniqe drops tar man heller og farmer penger og håper på å være heldig med en craft.

 

Hva tror dere?

 

Nei æsj, det som er gøy jo, og lete etter uniqe items :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For min del så syntes jeg man skal kunne crafte gear som er på nightmare/hell-ish nivå. Men, det beste gearet må man få igjennom drops.

RImelig teit om man kan crafte seg til det beste gearet, hvertfall nå som man kan kjøpe materials osv på AH, med ekte penger. Bare å legge i noen lapper, så har man det beste liksom. Det blir for dumt!

Lenke til kommentar

Jeg synes den nye craftingen er bra på en måte, dårlig på en annen.

 

Den er bra fordi den er veldig lik på måten gambling fungerer i D2, men at du nå er sikret å få et item i din tier, istedenfor å risikere å rolle et normal sword mens du spiller på hell diff. Det er også bra fordi du hele veien vil ha muligheten til å skaffe helt OK items, som får deg videre i spillet. Det gjør også at en del av den typiske "runningen" fra D2 vil forsvinne.

 

Den er dårlig fordi mye av spenningen ved å spille untwinked er nettop å bruke det du finner på veien. Noen ganger finner du bare dritt og sliter som faen, mens rundt neste hjørne finner du plutselig et awesome item og du er back in the game. Nå vil du kunne kjøpe deg en minimumsstandard som sørger for en helt jevn opplevelse hele veien.

 

Jeg er ganske sikker på at Legendarys og sets vil være vesentlig mye bedre enn crafts (pga økt antall affixes og bonuser), ellers ville jo inflasjonen blitt komplett nesten med en gang.

Lenke til kommentar

Så lenge crafting ikke kan rivalisere endgame gear så syntes jeg det er en bra idè. Men om de skaper Diablo 3 sine versjoner av Enigma og ETH BOTD BA etc. så synes jeg det er en gamekiller, med mindre de krever veldig sjeldne reagents ala. HRs. Men uansett om crafting lager veldig brae items med rare reagents så vil jeg uansett ikke at de skal være like gode som items som dropper i Inferno.

Lenke til kommentar

Det er bekreftet legendary crafted items men vi vet ikke hvordan de vil se ut enda, men vi kan vel gå ut i fra at de er kraftigere en rare crafted.

 

For å crafte legendary items må man ha 'Fiery Brimstone' dette får man ved å salvage andre legendary items... så de må nesten gjøre crafted nogelunde likt i styrke da man må offre en legendary for å crafte en.

 

Dette kan jo gjøre at endel legendaries aldri finner veien til AH da folk vil offre dem for sjangsen til å få en perfect crafted legendary...

Lenke til kommentar

Så for å kickstarte diskusjonen igjen, hva synes dere om at crafting blir gjort til å stor del av spillet.

Så lengde det beste utstyret ikke kan craftes så har jeg ingen problemer med det. Det er også en god del gamling involvert, du er ikke garantert å få egenskaper du vil ha, så det kan (vil?) kreve masse penger/gold og ressurser før man får noe man trenger. Spesielt senere i spillet. Regner med at item hunten er godt i vare tatt.

 

 

mer info kommer stadig vekk, "siste nytt" bosser vil ha enrage timers i inferno: http://us.battle.net...867?page=24#465 si hade til alle builds som ikke pusher dps :p

Det kommer jo an på hvor lang tid det tar før en boss blir enraged. Ser ut som det er mer for å "tvinge" spillere til å være og bruke utstyr som er på ett forventet nivå. Men det vil nok til en viss grad tvinge frem effektive builds.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er helt ok med enrage timing såfremt det ikke blir designa som gearcheck eller vil være buildavhengig. Vil bare gjøre ting mer nervepirrende og spennende for min del.

 

Litt mer avventende til crafting - brukte ikke så altfor mye tid på det i betaen så jeg må sette meg litt mer inn i det, men et av elementene jeg virkelig likte var at +stats'ene var random. Da får man ikke alt utstyret man vil ha på første forsøket og forhåpentligvis vil dette være med på å øke andelen utstyr på AH..

 

(PS Og hvis noen irriterer seg over andre så går det an å /ignore folk her. Har bare en fyr på lista mi og han kommer fra denne tråden..)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er bekreftet legendary crafted items men vi vet ikke hvordan de vil se ut enda, men vi kan vel gå ut i fra at de er kraftigere en rare crafted.

 

For å crafte legendary items må man ha 'Fiery Brimstone' dette får man ved å salvage andre legendary items... så de må nesten gjøre crafted nogelunde likt i styrke da man må offre en legendary for å crafte en.

 

Dette kan jo gjøre at endel legendaries aldri finner veien til AH da folk vil offre dem for sjangsen til å få en perfect crafted legendary...

 

Hvordan dette vil virke er enda en ting som vi bare må vente å se til release hvordan utarter seg. Det er litt "synd" at man kan crafte legendary items (gitt at det er endgame legendaries), men igjen hvis du faktisk er nødt til å salvage andre legendaries så vil det jo bli klart vanskeligere å få gjort. Hvis de legendaryene man trenger for å få disse materialene har en droprate på nivå med f.eks the grandfather eller windforce så er det vel ikke så mye stress siden disse dropper uhyre sjelden. Jeg har funnet én WF på 10 år med diablo, og det var ikke ved vanlig spilling en gang, det var med en pindlebot i 1.09d :p

 

Enragetimers synes jeg så ut som en dårlig idé. Jeg kan ikke helt se hva som er poenget med å oppfordre folk til å drepe en boss raskest mulig. Veldig mange ønsker å eksperimentere og vi har alle forskjellig spillestil. Noen liker å gå dead-on og få det unnagjort i en fei, mens mange også liker å kite rundt og leke litt før de tar de ut. Dog, det gjenstår nesten å se hvilke tider de setter inn. Jeg synes det kan virke svært demotiverende å vite at en boss vil øke betraktelig i vanskelighetsgrad hvis du ikke er effektiv nok. Sett at du egentlig er lit underpowered, men fortsatt har muligheten til å ta en boss med mye kiting og sakte men sikkert ta han ned. Da er det ganske kjipt hvis du ikke har sjans fordi bossen blir vanskeligere etter hvert. Greit, du burde kanskje lvle litt til før du prøver igjen, men alikevel kjipt.

 

Et eksempel kan være fra da jeg spillte en barb untwinked gjennom normal i D2 nylig. Jeg klarte meg helt fint uten noen som helst problemer opp mot Duriel, men her ble jeg slaktet ned sikkert 10 ganger før jeg fikk det til. Så fort jeg kom til A3 var jeg back in business og hadde 0 problem med monstrene der. Hadde Duriel blitt enda tøffere etter hvert ville jeg måtte gå ut av gamet, starte på nytt og lvle opp mer + finne bedre items. Noe som i prinsippet skulle være unødvendig siden jeg da ville være helt OP når jeg kom til A3.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er helt ok med enrage timing såfremt det ikke blir designa som gearcheck eller vil være buildavhengig. Vil bare gjøre ting mer nervepirrende og spennende for min del.

 

Litt mer avventende til crafting - brukte ikke så altfor mye tid på det i betaen så jeg må sette meg litt mer inn i det, men et av elementene jeg virkelig likte var at +stats'ene var random. Da får man ikke alt utstyret man vil ha på første forsøket og forhåpentligvis vil dette være med på å øke andelen utstyr på AH..

 

(PS Og hvis noen irriterer seg over andre så går det an å /ignore folk her. Har bare en fyr på lista mi og han kommer fra denne tråden..)

 

Jeg brukte heller ikke så mye tid på crafting, men likte det jeg fikk testet da. Så krysser fingrene for at den endelige løsningen blir bra :D

 

Hvordan setter du folk på ignore forresten? Det kan være noe som frister litt for å si det slik.

Lenke til kommentar

Da får man ikke alt utstyret man vil ha på første forsøket og forhåpentligvis vil dette være med på å øke andelen utstyr på AH..

Eller det blir resirkulert (salvage).

--

 

Fra US forumet

Don't force people to be efficient if they don't want to be.

 

Bashiok:

The point of the game is efficiency... Killing monsters as quickly as possible to maximize your time to find the drops you want. That is the game. I think you should do whatever you think is fun, absolutely, but if you want to go at a slower pace, not really worry much about maximizing efficiency, and just kind of take it at your own speed you're going to have a pretty rough time in Nightmare let alone Inferno. Hopefully as the game progresses and difficulty ramps up you're naturally being encouraged to tighten up your build and scrutinize your gear more and more.

 

In any case though, as I detailed the enrage timers aren't "I Win" buttons for the bosses, so a more defensive build should still be able to progress if they're geared and being played well.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...