Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skuffa over måten de har behandlet skills og attributes på.

Men det er ihvertfall Diablo 3 og ikke Diablo 2.5. OOOOG jeg har jo kun spilt den korte åpne betaen så jeg velger å holde mulighetene åpne for at det bare blir bedre utover hva jeg har sett til nå.

 

Sånn litt på kanten, hvorfor må alt på død og liv forenkles til konsoll-nivå. Sukk.

Lenke til kommentar

Skuffa over måten de har behandlet skills og attributes på.

Men det er ihvertfall Diablo 3 og ikke Diablo 2.5. OOOOG jeg har jo kun spilt den korte åpne betaen så jeg velger å holde mulighetene åpne for at det bare blir bedre utover hva jeg har sett til nå.

 

Sånn litt på kanten, hvorfor må alt på død og liv forenkles til konsoll-nivå. Sukk.

 

Ja konsoll er synderen til alt som ikke lever opp til forventninger....

Lenke til kommentar

[...]

Jeg gikk gjennom betaen med alle klassene, og jeg hadde aldri en wizard med sverd, eller barbar med wizard-våpen. Når folk sier skills er basert på våpenet er det ikke utelukkende DPS vi snakker om. En Wiard har for eksempel Intelligence som hovedstat, og denne gir ham alt mulig av bonus fra mer mana til bedre damage på skills. Om et Wizard-våpen har lav Damage, men høy bonus til Intelligence, vil det dermed kunne la skills gjøre mye mer skade enn f.eks et sverd med høy damage og bonus til Strength. Ganske enkelt fordi ulikt Diablo 2 trenger Wizard omtrent ikke Strengt i det hele tatt. ;)

 

Det stemmer at Int gir bonuser til Wizards i form av resistancer og 1% økt skade per poeng med Int. Int gir derimot ingen bonuser il mana, (Arcane Power) da de først og fremst ikke bruker dette lenger. ;) Arcane Power kan man få fra annet utstyr.

Det at man finner ett våpen med mer DPS/Skade/AS er veldig mye mer enn sannsynlig, men det faktumet at hvert poeng med Int øker skaden din gjør at det dårligere caster våpenet med Int fortsatt vil være ekstremt mye bedre med mindre det er snakk om astronomiske forskjeller.

 

Takk for oppklaringen, begge to! :)

Lenke til kommentar

Ja konsoll er synderen til alt som ikke lever opp til forventninger....

Nei ingen andre enn deg som påstår det, konsoll er synderen når det kommer til den evinnelige forenklingen som foregår i spill.

"oooh kan ikke ha mer enn maks 4 store knapper ellers så kan konsollspillerne bli forvirret." (overdriver for effekt :D)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skuffa over måten de har behandlet skills og attributes på.

Men det er ihvertfall Diablo 3 og ikke Diablo 2.5. OOOOG jeg har jo kun spilt den korte åpne betaen så jeg velger å holde mulighetene åpne for at det bare blir bedre utover hva jeg har sett til nå.

 

Sånn litt på kanten, hvorfor må alt på død og liv forenkles til konsoll-nivå. Sukk.

 

Tror du misforstår litt. Å forenkle grensesnittet gjør bare at spillet blir lettere å spille, så det blir lettere å sette seg inn i for folk som ikke har spilt så mye før. Det igjen gjør at spillet vil selge mer. Dette betyr derimot ikke at selve spillet nødvendigvis blir mindre avansert. Enhver idiot kan gjøre en bil med automat-gir, men det skal mye trening til for å bli flink til å kjøre en. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

[...]

Jeg gikk gjennom betaen med alle klassene, og jeg hadde aldri en wizard med sverd, eller barbar med wizard-våpen. Når folk sier skills er basert på våpenet er det ikke utelukkende DPS vi snakker om. En Wiard har for eksempel Intelligence som hovedstat, og denne gir ham alt mulig av bonus fra mer mana til bedre damage på skills. Om et Wizard-våpen har lav Damage, men høy bonus til Intelligence, vil det dermed kunne la skills gjøre mye mer skade enn f.eks et sverd med høy damage og bonus til Strength. Ganske enkelt fordi ulikt Diablo 2 trenger Wizard omtrent ikke Strengt i det hele tatt. ;)

 

Det stemmer at Int gir bonuser til Wizards i form av resistancer og 1% økt skade per poeng med Int. Int gir derimot ingen bonuser il mana, (Arcane Power) da de først og fremst ikke bruker dette lenger. ;) Arcane Power kan man få fra annet utstyr.

Det at man finner ett våpen med mer DPS/Skade/AS er veldig mye mer enn sannsynlig, men det faktumet at hvert poeng med Int øker skaden din gjør at det dårligere caster våpenet med Int fortsatt vil være ekstremt mye bedre med mindre det er snakk om astronomiske forskjeller.

 

Takk for oppklaringen, begge to! :)

 

Det vil ikke være mye forskjell fra D2 ang. valg av våpen. Ca. de samme reglene gjelder, du må se på affixer og du må velge våpen ut fra skade primært, deretter andre affixer som enten gagner safety eller offensive. Det er en helvetes mengde variabler å sette seg inn i for valg av våpen, og man må nesten bare lære seg det litt etter litt hva som virker og ikke.

Lenke til kommentar

Skuffa over måten de har behandlet skills og attributes på.

Men det er ihvertfall Diablo 3 og ikke Diablo 2.5. OOOOG jeg har jo kun spilt den korte åpne betaen så jeg velger å holde mulighetene åpne for at det bare blir bedre utover hva jeg har sett til nå.

 

Sånn litt på kanten, hvorfor må alt på død og liv forenkles til konsoll-nivå. Sukk.

 

Tror du misforstår litt. Å forenkle grensesnittet gjør bare at spillet blir lettere å spille, så det blir lettere å sette seg inn i for folk som ikke har spilt så mye før. Det igjen gjør at spillet vil selge mer. Dette betyr derimot ikke at selve spillet nødvendigvis blir mindre avansert. Enhver idiot kan gjøre en bil med automat-gir, men det skal mye trening til for å bli flink til å kjøre en. ;)

 

Men en dyktig fører kjører bedre med manuell gir, og manuell gir er gøyere å kjøre selv om det er vanskeligere i starten...

 

Hmm, det ble plutselig mye bil-metaforer! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
]

Men du svarte ikke på spm mitt. Var ganske kjedelig å spille i nesten 3 timer uten å dø uansett.

 

Det er det ingen som vet, da ingen har spilt det enda. Det er overhodet ingen grunn til å tro at spillet ikke vil bli vanskeligere utover enn det er i tutorialen.

Lenke til kommentar
]

Men du svarte ikke på spm mitt. Var ganske kjedelig å spille i nesten 3 timer uten å dø uansett.

 

Det er det ingen som vet, da ingen har spilt det enda. Det er overhodet ingen grunn til å tro at spillet ikke vil bli vanskeligere utover enn det er i tutorialen.

 

Hvilken tutorial? Betaen er vel starten av spillet. Den er jo to timer lang. Det er vel ingen tutorial?

 

AtW

Lenke til kommentar

Nja, det er vel sånn de fleste spill er nå til dags? De første timene er faceroll enkle og/eller tutorials.

 

Kan man vel sikkert si, varier vel fra spill til spill, men det er ganske tydelig skille mellom en tutorial og hva som er selve spillet, og ingenting i betaen tydet på at det var en tutorial.

 

AtW

Lenke til kommentar

Tja, hjelpebeskjedene som poppet opp hele tiden med forklaringer på interfacet og mekanikken ga i hvert fall meg tutorial-assosiasjoner. ;) Det er ikke alltid slik at tutorial er et eget menyvalg.

For meg er det ganske enkelt, må man spille igjennom delen, og kan ikke velge den bort, og den er med i nightmare osv. Så er det ingen tutorial. "Tooltips" er noe som gjerne er uavhengig av hvor i spillet man er, og mere avhengig av innstillinger, og når man gjør noe for første gang.

 

AtW

Lenke til kommentar

OVERLYKKELIG! fikk bestilt ce på komplett.no (til 799). Andbefaler andre folk (som også vil ha ce, men ikke vil betale 1500) å bare følge med på diverse sider og oppdatere sidene daglig. Har gjort det nå i kun to dager før noen avbestilte ce og ga meg sjansen.

Lenke til kommentar

Får kvantumsrabatt, så fulle 1200 vert det jo ikkje - men det er jo ganske irrelevant. Poenget er jo uansett at det er eit godt tilbod om du veit du kjem til å spele WoW i eit år framover, og samstundes vil ha Diablo 3 når det kjem ut.

 

 

Er vel ikke så alt for mange som kan vite sikkert at de kommer til å spille WoW i år.

Lenke til kommentar

Viser til denne linken igjen. Blizz seier vel ganske klart kva dei anser Akt 1 for å vere.. http://www.gameplane...ablo-III/page1/

 

Han skal helt sikker nilese her, for å se om det finnes noe mere å kverrulere over i forhold til act 1. Konklusjonen blir vel at det ikke står svart på hvitt at act 1 ikke heter tutorial, men act 1.

Syntes selv at det vi fikk spillt av act 1, fungerte som en ypperlig tutorial til spillet.

Men tror jeg må få meg et nytt headsett, regner med at folk her vil spille sammen så kan være greit å ha en fungerende microfon. Den gamle sennheiseren har daua helt ut :(

 

Gleder meg veldig jeg, takka nei til en uke overtid i går for å bli med på launchen. Kan ha noe med fruen og å gjøre da, hun er litt irritert over at jeg bare har vært hjemme to uker over de siste 8 ukene :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...