Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Det vil naturligvis være lett, men dropchance for å få deler til hellfire er jo 0% før T1 slik jeg har forstått det, så det gir jo ikke så mye mening.

 

Tror det er samme dropchance som for nøkler. Starter på 25% på T1 og opp til 50% på T6.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke mer enn jeg har på én class en gang :O

 

Noen som vet hvordan det er med uberbossene/infernal machine nå etter endring i vandsklighetsgradene? Hvis jeg setter gamet til normal vansklighetsgrad vil det da være walkover å drepe ubers?

 

Eventuelt noe med erfaring med å drepe de som har lyst til å hjelpe meg? Spiller på hardcore så det er ikke bare å teste seg fram med vansklighetsgrad.

Går fra 25% i T1 til 50% i T6. 0% i alle vanskelighetsgrader under torment som Mixy sier.
Erfaringen jeg har fra softcore tilsier at du skal kunne farme én torment høyere enn du ville tatt ubers på relativt trygt før det er er noen som helst vits å gå inn i portalene. Med tanke på hvor dårlig hellfire ringen egentlig er, tror jeg faktisk ikke jeg hadde giddet å statset liv og helse på det i hardcore. Problemet er at selv om du får en god karakter til å hjelpe deg er sjansen fortsatt stor for at du dør hvis du ikke er på nivå.
Lenke til kommentar

Crafting og enchanting.

 

Alle rapporter jeg har lest fra betaen tilsier at gold raskt blir en shortage i RoS, med mindre man har mye stocket opp fra før selvsagt. Spesielt enchanting kan være ganske dyrt avhengig av item.

 

Legger til en liten spoleralert for videoen under da den viser en gjennomgang av hvordan Mystic fungerer i RoS med enchanting og transmogrifying.

 

Edit: Glemte selvsagt å nevne gambling også.

 

 

Edit2:

 

Legger ved en video som forklarer bounties også. Her ser dere også hvor lett det er å finne nye gems (marquise) i RoS (spol til slutten hvor han åpner rewardene han fikk for å gjøre bounties).

 

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Jeg har ikke så my erfaring på HC, og fikk akuratt en Monk på Lvl 60.

 

Men for øyeblikket spiller jeg på normal, for jeg er ikke helt sikker på hvilke spec jeg skal ha, samt om jeg bør bruke skjold? Så gjerne gå opp en vanskelighetsgrad?

 

Alle tips mottas med takk. Skal ta å få posta en link til char når jeg er på pcn :)

Lenke til kommentar

Monk skal i utgangspunktet ikke trenge skjold. Her er hvertfall min HC monk som jeg mener å huske klarte seg greit i hard/expert etter patchen. Går tregt pga lav DPS, men er sikker på at jeg kan øke effektiviteten betraktelig dersom jeg gidder å farme etter nye post-patch items. Buildet fungerer greit, men ut fra erfaringene med SC monken min skal jeg heller bytte til omtrent samme skillsetup som han bruker. MoH runen er dog feil, skal være Boon of Inspiration for LoH.

 

Jeg har eksperimentert mye med skillsetupet til SC monken etter patch, men det setupet jeg har nå fungerer hvertfall veldig bra på lvl 60. Mange sverger til Exploding Palm, men på høyere torment finner jeg Lashing Tail Kick med Vulture Claw Kick mye mer effektivt fordi den criter opp mot 2m dmg og har brukbar AoE. I kombinasjon med Crippling Wave - Rising Tide som gir 4 spirit når den criter får man raskt opp spiritien og da er det egentlig bare å løpe inn i en pack og spamme LTK til de dør. Bare ved å droppe Exploding Palm til fordel for LTK kunne jeg gå opp fra Torment III til Torment IV fordi den er mye mer effektiv mot champions og rares, samt større mob packs. Har man lav crit chance kan dog Exploding Palm være mer effektivt.

 

Sweeping Wind - Cyclone er fortsatt en veldig effektiv skill. Serenity - Instant Karma er et must for å komme seg unna waller/jailer folk og for å ikke bli stuck i environment/monsterpacks. Spesielt nyttig for hardcore.

 

Før patchen var også Near Death Experience passiven bugged, og man kunne risikere å dø før den procet. Om de har fikset det med patchen vet jeg ikke, men om de har gjort det er den et must for hardcore. Combination Strike kan vel også byttes ut med f.eks Transcendence for HC hvis man speccer for overlevelse snarere enn dmg.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Crafting og enchanting.

 

Alle rapporter jeg har lest fra betaen tilsier at gold raskt blir en shortage i RoS, med mindre man har mye stocket opp fra før selvsagt. Spesielt enchanting kan være ganske dyrt avhengig av item.

 

Legger til en liten spoleralert for videoen under da den viser en gjennomgang av hvordan Mystic fungerer i RoS med enchanting og transmogrifying.

 

Edit: Glemte selvsagt å nevne gambling også.

 

 

 

Edit2:

 

Legger ved en video som forklarer bounties også. Her ser dere også hvor lett det er å finne nye gems (marquise) i RoS (spol til slutten hvor han åpner rewardene han fikk for å gjøre bounties).

 

 

Ser ut til at HP har scalet ut av kartet i forhold til lvl 60, men at damage ikke har økt med mer enn 3-4 ganger?

Lenke til kommentar

noen som har noen råd til hva latencyen min skyldes? Ligger på over 2000 nå, uten at jeg har noe forklaring til hvorfor. Ingenting annet som bruker båndbredde, gått helt utmerket før. Ingen problemer i andre spill. Har treg linje (5 mbit), men skal jo være plenty til litt onlinespilling.

Lenke til kommentar

Opphastigheten som kreves for D3 er forsvinnende liten da mengden data som overføres er minimal. Jeg har hatt tilsvarende linje før (5mb/0.5mb) og hadde aldri problemer med det så lenge jeg var alene på nettet og det ikke var noe annet som kludret det til. Men, så fort noe annet spiste av båndbredden (ned) så fløy latency opp i 500+ ms.

 

Mange ganger var faktisk synderen mobiltelefonen som lastet ned oppdateringer til apper og whatnot så pleide å skru av wifi på tlf mens jeg spillte for å ikke få overraskelser. Windows update, torrents man har glemt å strupe/stoppe etc etc. er mange ting som plutselig finner det for godt å makse ut linja di uten at du merker det.

 

Med det sagt, innimellom er det jo bare infrastrukturen til Blizzard som feiler/lagger. Det skjer ikke alt for ofte nå om dagen, men det hender.

Lenke til kommentar

Er vel de som er best, så da bruker alle dem fordi det er enklest å overleve.

 

Jeg syntes "lasern" slutta å gjøre særlig damage etter jeg passerte 60 så jeg gjorde om på builden min..mange vegrer seg nok mot å skifte til en totalt annen build også og bare fortsetter i gamle baner selv om det ikke er mest effektivt.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Cluster arrow kan jo også fungere veldig bra på DH.

 

Når det kommer til Monk på HC burde man helst bruke Deadly Reach, helst med Scattered Blows eller Way of the Hundred Fists med valgfri rune. Disse to er de beste spirit generatorene med tanke på life on hit for monk.

 

Ellers burde man gå Dashing Strike, Sweeping Wind, Cyclone Strike og Mantra of Evasion eller Healing er best for defense, evt. Mantra of Conviction hvis du vil ha damage i stedet. Siste skill er det vel vanligst å ha Serenity eller exploding palm, men er egentlig mest for det du føler du trenger.

 

Når det kommer til passives er One With Everything og Seize the Initiative veldig gode. Som tredje passive er Resolve, Exalted Soul, Provocation og Near Death Experience gode alternativer.

Lenke til kommentar

(...)

Når det kommer til Monk på HC burde man helst bruke Deadly Reach, helst med Scattered Blows eller Way of the Hundred Fists med valgfri rune. Disse to er de beste spirit generatorene med tanke på life on hit for monk.

(...)

 

Regner med at du ikke spiller HC :p

 

Det er egentlig bare ett valg for spirit generator og det er fist of thunder med thunderclap rune, deadly reach er en av de verste.

 

~46% av hardcore monker bruker nettopp fist of thunder, og av de bruker ~68% thunderclap rune. Til sammenligning bruker bare ~9% deadly reach og av de bruker 34% scattered blows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...