Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

+50% experence er ganske lite med tanke på hvor mye man får for høyere vansklighetsgrad

Lite? Enten du er lvl 1 eller lvl 60 betyr det at du få 50% mer enn du normal får. Tror dette er i tillegg til annen bonus-experience du får, som fra gear osv.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

+50% experence er ganske lite med tanke på hvor mye man får for høyere vansklighetsgrad

Lite? Enten du er lvl 1 eller lvl 60 betyr det at du få 50% mer enn du normal får. Tror dette er i tillegg til annen bonus-experience du får, som fra gear osv.

 

Ja, community buffen på +50% XP legges til all annen XP så vidt jeg har forstått det. Så det er en ganske syk buff.

Lenke til kommentar

Om noen har lyst til å spille litt med en monk så er det bare å legge meg til, TheVeryEnd#2445 .
Har sånn rundt 900-1000k thoughness og rundt 90k DPS. Veit... det er ikke så bra, men jobber med saken! Så og si bare legendaries / set items, hvor blandt annet en del av dem gir AOE damage som ikke regnes med i de 90k over.

Anyhow! Føler for tornment 1-3 er greit, med mindre andre med bra items og levler booster meg på høyere tornment grader haha! ;D

Lenke til kommentar

Selg i vei. Jeg sparer et par rubys for å sockete crusaderen med. Marquise gems blir den nye "styrken" som dropper på lik linje med flawless squares gjør nå, så ingen grunn til å spare på alt som er lavere enn marquise. Marquise får man ikke solgt uansett, så den er jo grei :)

 

Her er en som spillte D3 RoS beta sin inventory etter en liten stund med spilling:

 

ros-gems1.jpg

 

Det sies at rings og amulets fortsatt er brukbare i RoS. Det meste annet er bare å kvitte seg med asap. AH er totalt flooded med items nå, så vanskelig å selge ting. Commodities og gems går dog som varmt hvetebrød.

Lenke til kommentar

Selg i vei. Jeg sparer et par rubys for å sockete crusaderen med. Marquise gems blir den nye "styrken" som dropper på lik linje med flawless squares gjør nå, så ingen grunn til å spare på alt som er lavere enn marquise. Marquise får man ikke solgt uansett, så den er jo grei :)

 

Her er en som spillte D3 RoS beta sin inventory etter en liten stund med spilling:

 

ros-gems1.jpg

 

Det sies at rings og amulets fortsatt er brukbare i RoS. Det meste annet er bare å kvitte seg med asap. AH er totalt flooded med items nå, så vanskelig å selge ting. Commodities og gems går dog som varmt hvetebrød.

 

Solgte unna alt jeg hadde av gems nå, ble brått 3 mill rikere. Haha.

 

Hvordan er det med craftingmats? Er det lurt å selge? Blir vel vanskeligere å få tak i mats etter expansion siden man ikke kan handle de på AH så vurderer å spare på de.

Lenke til kommentar

Tenker jeg skal overtale samboer til å ta litt Diablo 3 spilling til helga for å dra nytte av denne 50% XP boost tingen, og ettersom jeg skjønner så kan man nå sette vanskelighetsgrad og så lenge man ikke er helt håpløs i spillet så burde både Hard og Expert være innen rekkevidde og faktisk mer overkommelig når man er flere som spiller sammen og da fyker man opp i level på rekordtid?

 

Hvilken klassecombo er eventuelt å anbefale? Og hva er greia med at de teaser med Crusader klassen over hele create-a-character siden, den er vel ikke tilgjengelig før 25. Mars regner jeg med? Virker som en slags idiotisk måte å nærmest lure folk til å forhåndsbestille da det er temmelig åpenbart at de ønsker å gi deg et inntrykk av at du kan lage en Crusader så fort du oppgraderer og det regner jeg med at ikke er tilfellet for det unlocker vel ikke før 25. Mars og da er vel 50% boost over? Det er sånne ting som gjør at jeg nesten har lyst til å avvente uansett...

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere staret jeg en ny barbar rett på Hard, og slo over på Expert i starten på Act 4. Da jeg rundet spillet fortsatte jeg litt på Expert, og tok bossen i Act 3 to ganger og sistebossen en gang til. Har spilt barbarien i 17 timer nå, og er lvl 60 med 10 paragon. Så ja, det går rimelig kjapt å gå opp i level, spesielt hvis du spiller i en gruppe. :)

 

Angående teasere for Crusader osv er det nok dessverre en helt vanlig måte å skape litt hype. Det er ikke verre enn såkalte limited edition, collector's edition, super-special-ultra-awesome edition eller hva de nå heter. Mange utgivere tror det bare er å sette et tøft navn foran spillet og legge med soundtrack og artbook, så kan de selge det til en blodpris. Eller lage en bundle med konsoll og ett spill, og selge det dyrt. Det er nok mange sånne triks ute og går, men det er nok ikke noe man får gjort noe med.

Lenke til kommentar

Solgte unna alt jeg hadde av gems nå, ble brått 3 mill rikere. Haha.

 

Hvordan er det med craftingmats? Er det lurt å selge? Blir vel vanskeligere å få tak i mats etter expansion siden man ikke kan handle de på AH så vurderer å spare på de.

 

Hvorvidt du vil spare craftmats er opp til deg selv, men de matsa man får tak i nå, vil ikke bli brukt for crafting av items høyere enn lvl 60. Alle lvl 61-70 items vil salvages til nye materials som gjelder for crafting av nye lvl 61-70 items. Jeg brukte noe av det jeg hadde til å crafte items til monken og wizarden min (razorspikes, archon gauntlets), mens resten solgte jeg på AH. Ble dog ikke mer enn 1m ca. for det jeg hadde.

 

Tenker jeg skal overtale samboer til å ta litt Diablo 3 spilling til helga for å dra nytte av denne 50% XP boost tingen, og ettersom jeg skjønner så kan man nå sette vanskelighetsgrad og så lenge man ikke er helt håpløs i spillet så burde både Hard og Expert være innen rekkevidde og faktisk mer overkommelig når man er flere som spiller sammen og da fyker man opp i level på rekordtid?

 

Det blir klart lettere når man er flere sammen, spesielt om man er forskjellig class også. Jeg vil vel si at hard og expert er forbeholdt nybegynnere. Selv characters med billig gear bør klare Torment 1 noenlunde greit, spesielt i party med flere.

Lenke til kommentar

Man kan ikke spille fra level 1 på tourment uten twinks, jeg har spilt med dama den siste uken og vi startet på hard og jeg snek vansklighetsgraden opp til expert når hun ikke merket det(slutten av act1). Dette gikk helt fint med å bruke bare det gearet vi fant, gjør deg selv en tjeneste og lat som om AH ikke finnes.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har nettopp begynt å spille og jeg har noen spørsmål til difficulty-systemet.

 

Det er flere acts osv. Er det slik at jo lengre ute i spillet jeg er, jo mer XP og jo bedre drops får jeg? Eller spiller det ingen rolle om jeg spiller på act 1 eller act 4? Og blir mobsene vanskeligere i act 4 enn act 1 når jeg spiller på expert på begge?

Lenke til kommentar

Det skal i teorien ikke spille noen stor rolle hvor du spiller fordi monsterene scaler med ditt lvl, blizzard har et uttalt mål om at du skal kunne spille der du selv har lyst uten å gå glipp av godt gear fordi du ikke spiller en spesifikk sone. Samtidig så føler jeg selv at spesielt act 4 er vanskeligere enn resten, men det kan bli påvirket en del av at monsterene der har mer slitsomme abilities i tillegg til at kartene er trangere. Selv pleier jeg å spille i act 1 eller 3 fordi jeg trives best der.

 

For en som nettopp har begynt ville jeg anbefalt å spille gjennom hele historien en gang, sett vanskelighetsgraden til så vanskelig du føler du greier uten å dø for mye og bruke for lang tid på hvert monster. Blir det for vanskelig kan du uproblematisk skru ned vanskelighetsgraden ingame (men ikke opp). Når du har vært gjennom en gang så er det greiest å plukke seg noen favorittsteder og spille der.

 

Det er verdt å merke seg at hvis du resetter alle quests så starter du heeeeeelt på starten igjen i act 1 og må gjøre alle quests om igjen. Dette kan være frustrerende, men samtidig får du alle quest rewards/XP om igjen også så det kan jo være verdt det hvis du føler for det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det skal i teorien ikke spille noen stor rolle hvor du spiller fordi monsterene scaler med ditt lvl, blizzard har et uttalt mål om at du skal kunne spille der du selv har lyst uten å gå glipp av godt gear fordi du ikke spiller en spesifikk sone. Samtidig så føler jeg selv at spesielt act 4 er vanskeligere enn resten, men det kan bli påvirket en del av at monsterene der har mer slitsomme abilities i tillegg til at kartene er trangere. Selv pleier jeg å spille i act 1 eller 3 fordi jeg trives best der.

 

For en som nettopp har begynt ville jeg anbefalt å spille gjennom hele historien en gang, sett vanskelighetsgraden til så vanskelig du føler du greier uten å dø for mye og bruke for lang tid på hvert monster. Blir det for vanskelig kan du uproblematisk skru ned vanskelighetsgraden ingame (men ikke opp). Når du har vært gjennom en gang så er det greiest å plukke seg noen favorittsteder og spille der.

 

Det er verdt å merke seg at hvis du resetter alle quests så starter du heeeeeelt på starten igjen i act 1 og må gjøre alle quests om igjen. Dette kan være frustrerende, men samtidig får du alle quest rewards/XP om igjen også så det kan jo være verdt det hvis du føler for det :)

 

Takk for godt svar! :) Skal prøve å resette og se hvordan det blir.

 

Har spilt igjennom spillet en gang (tok diablo i gårkveld) fra start til slutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...