Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Jann - Ove skrev (4 minutter siden):

Skal jo ikke spare noe på MVA om alle gjør ting etter boken. Duet kan (og bør) selge uten MVA når det selges ut av landet, og da bør prisen bli veldig lik det du får direkte fra Schiit. Ikke sikkert nettbutikken deres gjør dette automatisk, men det kan være verdt å spørre de om det.

Blir sikkert ikke store forskjellen uansett, men skulle det være noe, så er det litt snedig å være nærmere butikken man kjøpte fra. Har ikke like mye å si på produkter med 5 års garanti fra en relativt grei produsent, men allikevel.

Det tenkte eg ikke på faktisk! Skal se om det er noe å spare på kjøpe fra de.
Kjøpte Asgard 2 og Modi 1 fra de i 2013.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Netrum skrev (På 8.9.2021 den 14.44):

Det sto svart på hvit på Schiit sine sider at Jotunheim 2 230VAC, uten modul, i sølv, VAR på lager...
Men det stemte da ikke..
Får ikke ordren min før i November :S
Frister å kanselere, vente på å få pengene tilbake og så heller kjøpe lego...

Kanselerte ordren og la inn en ny på en Schiit Jotunheim 2 med true multibit modul. Eneste de hadde på lager.
Bestilte klokken 12 i dag og pakken ble sendt for en time siden :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har endret litt mening når det kommer til Ifi Zen 2 etter jeg fikk peace til å fungere.
Er fortsatt ikke en Schiit stack men til 5-700 penger mindre er det ikke et dårlig produkt på noen måte.

Om de hadde fått utgangene bak til å kutte når man putter inn noe forran hadde det helt klart vært et 8-8.5/10 produkt. 
Slik som det er nå så ser vi på 7/10 imo.

Endret av Gulrotsaft
Lenke til kommentar
strike_ skrev (På 6.9.2021 den 22.11):

Synd med den peaken du nevner da, men det er kansje noe du kan få redusert med litt EQ? Høres ut som du hadde likt de om det ikke var for den. 

Etter en tilvenningsperiode hvor jeg har gått med de ørene stort sett hele dagen når jeg ikke sitter forran PCen og kanskje en bitteliten grad av burn in (for den som har troen på slikt) så har den relativt store skuffelsen snudd om til noe positivt. Faktumet jeg har innsett er at jeg direkte samlinger noen ørepropper til en god tusing drevet av en iPhone lightning til jack dongle mot referanse hodetelefoner til 20K+ tilkoblet utstyr til 40K+, å da blir det vanskelig å nå helt opp rett og slett. Om en fokuserer mer på hva de gjør bra og ikke kun på hva de gjør dårlig så er det uten tvil et røverkjøp, sammenlignet med andre hodetelefoner innen det pris segmentet er klarheten og bass responsen i en helt annen liga, selv om der er noe med diskanten som plager meg litt på enkelte sanger så er det ikke et like stort problem som jeg først trodde det skulle være. Mye kan fikses i EQ som du nevner, men siden disse blir brukt rett i mobilen er det ikke noe jeg orker å bruker så mye tid på, men jeg er en flittig bruker av APO Peace pluginen på PC.

Siden jeg stort sett kjører de ut fra en  iPhone Lightning til Jack dongle så gir de kanskje ikke de beste forutsetningene fra børjan, men det fungerer overaskende godt. Har en Fiio Q3 på vei jeg tenkte jeg skulle teste ut  for et litt mer portabelt setup til blant annet Sony MDR-Z1Rene mine så får en se om den klarer å blåse litt mer liv i moondropsa og :) 

Uansett fått litt mer øyna opp for IEMs mulig det blir å teste noe av de litt mer high end Moondrop IEMsene som Blessing 2 eller kanskje helt opp på en S8, men da begynner vi å nærme oss formstøpte UE territorier når det kommer til pris, så en for se hva det blir til. 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
3 hours ago, Evil-Duck said:

Uansett fått litt mer øyna opp for IEMs

Så bra du hopper på toget du også! Må du finne gode opplevelser på dine reiser i IEM universet! :) 

Hehe.. Ja, det blir litt feil å sammenligne de med hodetefoner til 20k. Men om du klatrer høyere opp i IEM universet så fins det IEM's som klarer å konkurere med selv hodetefoner til 20k+. Støtter forøvrig forslaget ditt om å teste Moondrop Blessing 2 eller S8, de har fått mye skryt. Jeg har en liten drøm om å få testet Empire Ears Odin en dag, de skal nok fint klare å konkurere med topp high end hodetelefoner. Man trenger ikke sikte så høyt heller. Mine ThieAudio Monarch til 800$ tør jeg påstå klarer å konkurere med hodetefefoner i 10-12k klassen. De når ikke heeelt opp til mine Focal Clear hodetefoner til 15k(nye), men det er søren ikke langt unna. 

Men det blir high end closed back hodetefoner på meg først før det blir nye IEM's hvertfall. :) Lurer på om jeg skal legge ut mine Shure SE846 IEM's til salg, jeg har brukt de fint lite etter Monarch kom i hus. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
31 minutes ago, Gouldfan said:

Er Sennheiser IEM til 2-3000 et ok kjøp på budget?

https://www.hifiklubben.se/sennheiser-ie-300-head-fi-in-ear-horlurar/senie300bk/?gclid=CjwKCAjwp_GJBhBmEiwALWBQkxyfVafj27G5ihzVryUmWs9lWiXzmmpcmf0qJA8OHAGGXOJFA1fwdRoC1OYQAvD_BwE

Fint om noen kunne svart også, selvom det ikke er ultra high end.

Jeg har ikke testet dem, men til den prisen ville jeg heller satset på Moondrop Blessing 2, heldig du som har Amazon i sverige: https://www.amazon.se/Moondrop-Blessing2-hybridteknologi-monitor-hörlurar/dp/B0836C6LQ8/ref=sr_1_1?dchild=1&keywords=moondrop+blessing+2&qid=1631389833&sr=8-1

Som nevnt tidligere så har de fått veldig mye skryt. På crinacle sin ranking liste (ikke at man må stole på en sånn liste alene) er disse ranket som A+ samt 3 stjerner, som vil si at de er verdt å kjøpe blindt og at du får veldig mye for prisen.  Sennheier IE300 får også skryt rundt omkring etter det jeg kan se, men jeg holder forstatt en knapp på Blessing 2 altså.

Endret av strike_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett på disse faktisk, ser spennende ut utifra den videoen hvertfall. Litt dyrere enn blessing 2 da, så noe burde de jo være bedre på syns jeg. Jeg må se flere reviews av disse tror jeg :) Selv om jeg sikter litt høyere så er det fint å vite hva som finnes der ute i forskjellige prisklasser. Men moondrop ser jo ut til å levere gang på gang utifra reviews jeg har sett av andre moondrops, så virker som et solid merke selv om jeg ikke har testet dem selv.

Lenke til kommentar

Da har jeg testet ut Schiit Bifrost 1 multibit mot True multibit modulen i Schiit Jotunheim 2.
For meg er det ingen forskjeller mellom de 2.
Så Bifrost blir lagt ut for salg.

Må si eg er mektig imponert over Jot 2.
Den har så mye kraft!
Audeze LCD-2c har aldri hørtes bedre :D
Venter bare på balansert kabel fra customcans.co.uk så er oppgraderingen kompett.

Endret av Netrum
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...