Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

14 hours ago, strike_ said:

Klokt valg. Evt hvis IEM'sa ikke er for store kan du få Hørselslaben til å støpe et formstøpt skall til deg. Jeg gjorde dette med mine Shure se846 og de sitter helt perfekt. De støper et silikonskall rundt det orginale skallet som gjør at det i praksis blir akkurat som en CIEM. Hvis ikke de har en dummy versjon av den IEM'en du vil ha så må du sende de til dem sammen med støpet av ørene dine. Jeg slapp det da de hadde en dummy av se846.

Fant et sted i Singapore som hjelper med å bestille Hidition Viento, så tenker jeg gjør det. Men gjorde det ansvarlige først: bestilte et par ER4XR; de er på tilbud på Adorama til en slikk og ingenting https://www.adorama.com/etyer4xr.html?emailprice=t

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Evil-Duck skrev (På 25/06/2021 den 18.26):

Håper jeg ikke har pushet noen til å kjøpe noe :p .  Men det er etter min mening de beste telefonene du kan få for pengene med dagens prisnivå, fantastiske allroundere, og Scarleten drar de nok helt fint, det meste klarer å drive rundt de klokkene der. 

Neida, ville bare prøve "open back" hodetelefoner og etter noen timer bruk kommer jeg til å gi rydde bort DT770'ene tror jeg, avhengig av støy fra nabo ovenfra da de blokkerer mer lyd utenfra. Men dæven X2HR hodetelefonene var komfortable! Liker også lydbildet bedre. 

Lenke til kommentar
On 7/13/2021 at 10:00 AM, j-- said:

Da var kabelen endelig ferdig og på plass hos meg. Fin byggekvalitet, samme lydbilde, en håndterbar lengde. Fornøyd!

 

20210713_095521.jpg

Takk for tips.

Jeg la inn en bestilling selv om jeg fikk "There was an error processing your order. Please contact us or try again later." første gangen.
Ser ut som om det funka nå. Får forhåpentligvis bare en kabel...

 

Lenke til kommentar
On 8/10/2021 at 10:43 PM, Nwader said:

Det var tilfeldigvis en hifi-butikk med salg rett atmed hotellet mitt, happy little accident eller noe sånt. Sundara og Elegia på to uker 😆

 

IMG_20210809_181107.jpg

IMG_20210809_181216.jpg

Nice! Kunne tenke meg litt lukket også. Har hatt Elear siden dag 1 den kom ut, og har vært storfornøyd!

Fortell litt mere om opplevelsen etterhvert :)

Hvor mye betalte du for dem? 

Lenke til kommentar
MrMarbles skrev (6 timer siden):

Hvordan er de opp mot hverandre? Har hatt lyst til å teste ut Sundara, men har ikke kommet helt dit😅

 

Nizzen skrev (6 timer siden):

Nice! Kunne tenke meg litt lukket også. Har hatt Elear siden dag 1 den kom ut, og har vært storfornøyd!

Fortell litt mere om opplevelsen etterhvert :)

Hvor mye betalte du for dem? 

Jeg betalte ca 5500,- etter forhandlinger i butikk, noe under salgsprisen deres og godt under mva grensen :) Tror man kan få de noen hundrelapper billigere på ebay, eller hvis man gidder dille med taxfree. Jeg gadd ikke og ville prøve før jeg kjøpte. Føles noe tryggere å ha en fysisk butikk i ryggen enn en ansiktsløs ebaysjappe om det skulle være noe.

Har ikke lang nok fartstid med de til å si så mye enda, men kan komme tilbake til det etterhvert.  Byggekvaliteten er bedre på Elegia og den kommer som vist på bildet med et hendig etui. Lekker ekstremt lite lyd og isolerer bra, så det er mulig jeg blir å prøve disse på neste flytur med en fiio btr3k.

Endret av Nwader
Lenke til kommentar

Da bestemte den balanserte HD800S kabelen min seg for å gå i oppløsning etter 5 års tro tjeneste.... 

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

Var det noen som hadde funnet gode erstatningskabler? Jeg må ha balanserte kabler med enten 2x3 pins XLR eller 1x4 pins XLR.  Lite fristende å betale flere tusen kroner for en ny orginal kabel som før eller siden vil gå i oppløsning igjen.

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (1 time siden):

Da bestemte den balanserte HD800S kabelen min seg for å gå i oppløsning etter 5 års tro tjeneste.... 

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

Var det noen som hadde funnet gode erstatningskabler? Jeg må ha balanserte kabler med enten 2x3 pins XLR eller 1x4 pins XLR.  Lite fristende å betale flere tusen kroner for en ny orginal kabel som før eller siden vil gå i oppløsning igjen.

Sennheiser skryter av å være snill med servicedeler, og garanti er dette bare bløff?

Latterlig å kreve mange tusen for ødelagt/ny kabel selvom hodetelefon er dyr.. 

Det må jo forklares at den er ødelagt da, om du bare shopper uten slik info så koster det nok.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (33 minutter siden):

Sennheiser skryter av å være snill med servicedeler, og garanti er dette bare bløff?

Latterlig å kreve mange tusen for ødelagt/ny kabel selvom hodetelefon er dyr.. 

Det må jo forklares at den er ødelagt da, om du bare shopper uten slik info så koster det nok.

Kabelen til HD800 og HD800S er notorisk for å splitte opp slik som dette etter en viss stund, jeg har egentlig vært heldig som har hatt de så lenge uten at det har skjedd før. Garantien til sennheiser er 24 måneder, og norsk reklamasjon er utgått. Sennheiser er fryktelig flinke å produsere og lagerføre reservedeler i åresvis etter en modell er utgått, men de vet å ta seg betalt for det.  Ny kabel skal Sennheiser ha 350 euro for, så det er ganske drøyt.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Evil-Duck said:

Kabelen til HD800 og HD800S er notorisk for å splitte opp slik som dette etter en viss stund, jeg har egentlig vært heldig som har hatt de så lenge uten at det har skjedd før. Garantien til sennheiser er 24 måneder, og norsk reklamasjon er utgått. Sennheiser er fryktelig flinke å produsere og lagerføre reservedeler i åresvis etter en modell er utgått, men de vet å ta seg betalt for det.  Ny kabel skal Sennheiser ha 350 euro for, så det er ganske drøyt.

Ville sjekka ut Custom Cans, de har Sennheiser HD800 til diverse balansert, til en edrulig pris. Bonus for morsomme farger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
On 8/19/2021 at 12:04 AM, j-- said:

Ville sjekka ut Custom Cans, de har Sennheiser HD800 til diverse balansert, til en edrulig pris. Bonus for morsomme farger.

Tusen takk for anbefalingen din. Jeg fikk mine i dag. Ble veldig konservativt valg av farger for min del.

Helt utrolig at de Sennheiser leverer såpass dyre hodetelefoner med så elendige kabler. Mine er flisa opp flere steder. Bare søppel.
 

 

cable.jpg

Endret av asicman
de == Sennheiser
  • Liker 1
Lenke til kommentar
asicman skrev (1 time siden):

Jeg innbiller meg at det er mye mer detaljer i lydbildet. Men det er nok fordi jeg har brukt Sennheiser Momentum Wireless i det siste i påvente av at Custom Cans kablen skulle produseres og leveres. Men det er kanskje DAC'en jeg har savnet...

 

Sennheiser sparer inn endel på kabel ja, men hvor mye kom Custom Cans på med post og moms?

Lenke til kommentar

Er det noen som har en modi 2 eller lignende liggende de er hypp på å selge. Tror min holder på å ta kvelden.
Finner ikke mine "USB" høyttalere når jeg starter PC'en, men så "slår" de plutselig inn helt random.

Edit: Tenkte å kjøpe ny DAC fra Schiit, men de har ikke hatt lagervare på flere måneder nå.

Endret av Gulrotsaft
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...